Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) [Xubuntu] Installeren Twitter cliënt Pino  (gelezen 822 keer)

Offline Jura

  • Lid
(Opgelost) [Xubuntu] Installeren Twitter cliënt Pino
« Gepost op: 2010/03/29, 13:21:18 »
Hoi Ubuntu experts!

Ik ben al een tijdje bezig een goede Twitter cliënt te vinden voor Xubuntu. Gwibber is qua layout precies wat ik zoek, maar helaas heeft deze enkele bugs qua refreshen van de timeline. Nu is mijn oog gevallen op Pino, maar nu lukt het me niet om deze te installeren.

Volgens de installatie instructies (http://pino-app.appspot.com/downloads) moet ik de volgende stappen doen:
sudo add-apt-repository ppa:vala-team/ppa
sudo add-apt-repository ppa:troorl/pino
(dit lukt)
Gevolgd door:
./waf configure --prefix=/usr
./waf build
sudo ./waf install
Hierop krijg ik de foutmelding 'No such file or directory'. Dit is natuurlijk logisch, want een 'file search' geeft inderdaad aan dat er op de pc niet zo'n map is.

Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?

Ik zag dat je op de website van Pino ( http://code.google.com/p/pino-twitter/ ) een .tar.bz2 bestand kunt downloaden, waarin inderdaad een 'waf' bestand zit, maar waarna moet ik deze extracten?

Alvast harstikke bedankt voor tips etc. :)

(Sorry voor het hoge newbie-gehalte ;) )
« Laatst bewerkt op: 2010/03/29, 14:29:13 door Jura »

Re: [Xubuntu] Installeren Twitter cliënt Pino
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/29, 14:11:36 »
Jura
Welkom hier, dit is je eerste post. Ik ben ook zo hier begonnen en ik heb geleerd dat je veel hulp kunt krijgen, de ondersteuning is super hier. Ik ben ook een n00b, maar misschien net wat minder dan jij.
Mijn suggestie op je vraag is:
Je hebt via het ppa-commando al een bron toegevoegd waaruit je nu via Synaptic gebruik van kunt maken: ga naar Systeem->Synaptic (pakketbeheer oid, ik zit op mijn werk nu, dus kan ik niet helemaal zeker aangeven) en geef dan in het zoekscherm Pino op. Je krijgt dan Pino te zien, die je vervolgens kunt markeren om te installeren. (eventuele aangegeven mee te installeren pakketten, (zogenaamde dependencies die nodig zijn om Pino goed te laten werken mag je gewoon accepteren) Kies voor Toepassen en je kunt Pino gebruiken.
Hopelijk heb je er wat aan.
De codes die onderin je post staan heb je niet nodig, dat zijn codes die nodig zijn als je zou besluiten Pino zelf te compileren vanaf de source-code. Moet je nu zeker niet willen, installeren via vertrouwde bronnen (via PPA of direct uit Synaptic) is altijd aan te bevelen; veilig en makkelijk.
Groet
ook een n00b.  O0
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Jura

  • Lid
Re: [Xubuntu] Installeren Twitter cliënt Pino
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/29, 14:28:46 »
Hoi Goldfingers,

Bedankt voor je reactie (en het welkom-heten). :)

Hij stond inderdaad in de 'Synaptic Package Manager', en ik kon hem via daar eenvoudig installeren. Achteraf gezien natuurlijk een logische plek om te zoeken, gezien de code met 'add' en 'repository'. Weer wat geleerd, bedankt! :)


Re: (Opgelost) [Xubuntu] Installeren Twitter cliënt Pino
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/29, 20:49:47 »
Ach, achteraf is alles makkelijk he. Je begrijpt het pas als je het een beetje doorhebt (om met Johan Cruijf te spreken). Je hebt in ieder een belangrijke eerste stap gezet. Gewoon stug doorgaan en hulp inroepen, zo kom je er wel.
suc7!
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb