Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Achtergrond op inlogscherm  (gelezen 1187 keer)

Offline sidonia

  • Lid
[Opgelost] Achtergrond op inlogscherm
« Gepost op: 2012/07/17, 19:03:07 »
Hoi,

Ik heb op een testcomputer ubuntu 12.04 geinstalleerd.
Leuk is, dat de achtegrond welke je hebt gekozen ook zichtbaar is op het inlogscherm.

Nu heb ik na wat uitproberen, mijn (goeie) computer geupgrade van 11.10 naar 12.04.
Bij het inloggen is echter niet de achtergrond zichtbaar welke ik op mijn desktop heb.
Is dit aan te passen, zodat mijn desktop achtergrond ook zichtbaar is in het inlogscherm.

bij voorbaat dank.
Sidonia
« Laatst bewerkt op: 2012/10/06, 12:27:22 door sidonia »

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/17, 21:30:54 »
Dat is een upgrade-perikel; werkt alleen na schone installaties volautomatisch.

Om het handmatig te doen moet je eerst het opschrijven (dus als de wallpaper bijv. staat in de standaardset, dan is het /usr/share/backgrounds/naamvanachtergrond.png, of lokaal bijv. /home/sidonia/Afbeeldinen/achtergrond.png)

Open daarna het Ubuntu Softwarecentrum en installeer dconf-editor.
Open dconf-editor en navigeer naar com --> canonical --> unity-greeter
Aan de rechterkant zie je nu bovenaan 'background' staan. Daarachter staat een pad. Vervang dat pad door het door jou opgeschreven pad.

Dat is alles :)

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/18, 13:31:49 »
Hoi,

@Vistaus: 

Ik had eigenlijk dezelfde vraag. Ik heb exact gedaan wat je hebt geschreven, maar bij mij werkt het niet.
Ik heb eerst naar een bestand verwezen op /home/tukkie/Afbeeldingen/Achtegrond.png.
Dit werkte niet.
Vervolgens heb ik het bestand Achtergrond.png gekopieerd naar de map  /usr/share/backgrounds/Achtergrond.png
Maar ook dit werkte niet.

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/18, 14:25:44 »
Hmm, dat is vreemd... In dat geval is er nogmaar 1 oplossing: installeer Ubuntu Tweak van http://www.ubuntu-tweak.com (open de gedownloade deb met het Softwarecentrum om te installeren) en ergens onder het tabblad Aanpassingen staat iets over het inlogscherm. Klik daarop, daarna bovenaan op Ontgrendelen, voer je wachtwoord in en dan onderaan staat een optie om de achtergrond hetzelfde te maken dan wel te kiezen. Ubuntu Tweak is veilig zolang je niet naar het tabblad Beheerders of Schoonmaak gaat.

Hopelijk lukt het daarmee wel :)

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/18, 14:32:45 »
Hier had ik zelfde probleem en inderdaad met Ubuntu-tweak  ging het beter.
ik had deze link beetje gevolgd.
Ergens naar beneden op deze site staat iets over de Tweak

http://askubuntu.com/questions/64001/how-do-i-change-the-wallpaper-in-lightdm/121594#121594
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/19, 10:19:01 »
Nog wat aanvulling ik heb hier wel gemerkt dat bepaalde foto's niet werden geladen.
Ik zelf heb toen afbeelding formaat van Unity-greeter voorbeelden bekeken en die zijn allemaal
1980x1280 px.
Toen ik mijn eigen foto's formaat bekeek welke niet geladen werden bleken deze veel kleiner te zijn,
heb toen met Gimp foto bewerking een copy gemaakt en hier de afbeelding naar dicht bijzijnde maat
van 1920c1280 px  kwaliteit linear gemaakt .En deze in de map /usr/share/backgrounds gezet.
en toen werkte de  mijn eigen ingestelde foto wel.
Tevens zo het ook goed mogelijk kunnen zijn dat je toch geen eigenaar en rechten heb in de map
/usr/share/backgrounds ik had deze voor de zekerheid bij mij mijn gebruikers rechten gegeven de map stond standaard in root rechten (of dit er iets mee te maken had weet ik niet.)
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/19, 19:14:33 »
Installeer krusader!Doet het beter met rechten verlenen dan Nautilus..Heb ik ook gehad,die problemen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/19, 20:09:33 »
Installeer krusader!Doet het beter met rechten verlenen dan Nautilus..Heb ik ook gehad,die problemen.

Dat zou ik allen doen als je persé een goede twin file manager wilt. Als je dat niet wilt is het niet aan te raden want dan krijg KDE-spul meegeleverd met Krusader en dat wil je liever niet mixen zonder goede reden.
https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Vermeng-geen-werkomgevingen:-kies-of-Ubuntu-Gnome-of-Kubuntu-KDE-

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/19, 23:11:20 »
Normaal gebruik ik ook Nautilus,maar ik moest het een keer gebruiken omdat Ubuntu mij via Nautilus mij geen rechten wilde verlenen en met Krusader ging het wel.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/20, 09:33:38 »
Ja dat van  krusader  etc klopt maar mijn Ubuntu 12.04 toch al een beetje mix van alles.
Maar het blijft voor mij nog onduidelijk waarom  diverse programma's zoals Unity-greeter maar ook Compiz
diverse foto's of achtergronden uit de map afbeeldingen niet wil laden en soms zelf ook niet laat zien.
tewel als ik met een foto bewerk of bekijk programma door de mappen gaan alles kan zien etc.

Is dit dat toch een rechten probleem of groeps probleem ?
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/20, 16:30:18 »
Afbeeldingen mogen alleen png of jpeg zijn,is het anders dan kan je ze niet zien..Dan moet je Gimp installeren om die te zien...Net zo als je met Totumspeler geen wmv video's kan zien..
« Laatst bewerkt op: 2012/07/20, 16:32:12 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/20, 16:34:09 »
Afbeeldingen mogen alleen png of jpeg zijn,is het anders dan kan je ze niet zien..Dan moet je Gimp installeren om die te zien...Net zo als je met Totumspeler geen wmv video's kan zien..

sudo apt-get install ubuntu-restricted extras

En dan kun je wel wmv zien.

Offline Tom

  • Lid
Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/20, 18:59:24 »
Afbeeldingen mogen alleen png of jpeg zijn,is het anders dan kan je ze niet zien..Dan moet je Gimp installeren om die te zien...Net zo als je met Totumspeler geen wmv video's kan zien..
Totem speelt excellent WMV af bij mij.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/21, 10:08:46 »
Nee,bij mij niet...Daar voor moet ik het openen met VLC...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline sidonia

  • Lid
Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/21, 20:58:27 »
Hoi,

Met ubuntu-tweak werkte het.

Nog bedankt.

Offline sidonia

  • Lid
[Opgelost] Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/21, 20:59:17 »
Hoi,

Ik heb op een testcomputer ubuntu 12.04 geinstalleerd.
Leuk is, dat de achtegrond welke je hebt gekozen ook zichtbaar is op het inlogscherm.

Nu heb ik na wat uitproberen, mijn (goeie) computer geupgrade van 11.10 naar 12.04.
Bij het inloggen is echter niet de achtergrond zichtbaar welke ik op mijn desktop heb.
Is dit aan te passen, zodat mijn desktop achtergrond ook zichtbaar is in het inlogscherm.

bij voorbaat dank.
Sidonia

Re: Achtergrond op inlogscherm
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/21, 21:15:07 »
Hoi,

Met ubuntu-tweak werkte het.

Nog bedankt.

Graag gedaan, mooi dat het nu gelukt is! :)