Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github  (gelezen 1574 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github
« Gepost op: 2011/09/06, 16:22:15 »
De servers van Kernel.org zijn gehackt, waardoor er een trojan op is geplaatst. Ook is er gerommeld met OpenSsh-bestanden. Lees hier verder:[Klik]

Re: Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/06, 19:03:31 »
En??? Kan ik nu narigheid verwachten op mijn Ubuntu installatie? Of loopt het zo'n vaart niet?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/06, 19:12:46 »
@Gijsbert: de site is gehackt niet de kernel ......... ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/06, 19:48:41 »
Tja, en anders hebben ze toch wel een backup? Hoe groot is de code eigenlijk?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/06, 20:10:51 »
@Gijsbert: de site is gehackt niet de kernel ......... ;)
Naar wat ik lees, de server en er is een trojan geplaatst, ik wordt daar toch erg zenuwachtig van. :o :o :o Nooit meer snoeven, van op Linux heb je geen last van virussen, ik begin het wel erg benauwd te krijgen. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/06, 20:19:55 »
Een Linux systeem is wel degelijk kwetsbaar voor malware ALS je het beschikbaar stelt op het internet met roottoegang en een zwak rootwachtwoord. Dan kan een hacker inloggen met rootrechten en installeren wat hij maar wil. Dat is niet de fout van Linux, maar wel die van de compleet incompetente systeembeheerder.

Als je geen roottoegang vanaf het internet toestaat en veilige wachtwoorden gebruikt, is Linux veilig hoor.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/06, 22:09:22 »
Tja, en anders hebben ze toch wel een backup? Hoe groot is de code eigenlijk?
Tuurlijk, zo groot is het probleem nu dus niet. En dankzij versiebeheer (gedistribueerd) kunnen ze oudere versies terugzetten en gaan controleren of er kwaadaardige code is toegevoegd.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/06, 23:24:19 »
Tja, en anders hebben ze toch wel een backup? Hoe groot is de code eigenlijk?
de code van Linux 3.1-RC5 is 404MB ;)

en van alle bronbestanden zijn SHA1 checksommen dus die kunnen gecontroleerd worden of er mee gerotzooid is.
dat controleren is echter al gebeurd.



het verplaatsen van de code naar github is overigens wel tijdelijk om alle server te kunnen controleren of er nog iets op zit wat er niet hoort en het verbeteren van de beveiliging waar mogelijk.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Linux Kernel verhuist (tijdelijk?) naar Github
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/11, 13:59:37 »
Een Linux systeem is wel degelijk kwetsbaar voor malware ALS je het beschikbaar stelt op het internet met roottoegang en een zwak rootwachtwoord. Dan kan een hacker inloggen met rootrechten en installeren wat hij maar wil. Dat is niet de fout van Linux, maar wel die van de compleet incompetente systeembeheerder.
Mwah, die 'compleet incompetente systeembeheerder' is anders wel de beheerder van kernel.org, waar de Linuxkernel gehost wordt. Die is overigens niet gecomprimiteerd, vanwege het compentente versiebeheersysteem dat rond de Linuxkernel is gebouwd. Sinds de soms behoorlijk geavanceerde hacks (klopt, bij Diginotar had iedereen binnen kunnen wandelen ;-)) van afgelopen jaar, noem ik niet iedereen meteen 'incompetent' als er ondanks veiligheidsmaatregelen toch ingebroken wordt...

Citaat
Als je geen roottoegang vanaf het internet toestaat en veilige wachtwoorden gebruikt, is Linux veilig hoor.
Voor zover ik het kan volgen, is er een gebruiker gehackt (waarschijnlijk  idd door een zwak wachtwoord). Via een onbekende bug / exploit heeft men vervolgens root-access gekregen. Daar helpt geen zoete lieve gerritje tegen...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."