Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mounten van internet harde schijven  (gelezen 557 keer)

steve

  • Gast
Mounten van internet harde schijven
« Gepost op: 2008/05/15, 16:02:08 »
Hallo, ik heb wat problemen bij het mounten van interne harde schijven. Ik zou deze namelijk graag automatisch gemount willen hebben, maar ik krijg het niet voor elkaar! Ubuntu mount ze normaal alleen wanneer je er een keer op klinkt. Dit is (vind ik) extreem onhandig.

Ik heb met het programma 'Storage Device Manager' het een en ander geprobeerd. Maar dit is volledig mislukt. Hij maakt voor de harde schijf die je mount een map aan in /media . Deze map laat hij daar vervolgens voor altijd staan. Ik heb deze map via sudo rmdir kunnen verwijderen.
Nu heb ik daardoor het volgende probleem:
Wanneer ik de harde schrijf wil mounten die ik had geprobeerd te mounten met dit programma kan dat niet meer. Daarvoor heb ik nu ineens rootrechten nodig. Hoe los ik dit op?

Nu heb ik het programma  'NTFS Configuration Tool' geinstalleerd. Gaat het daarmee wel lukken, of is dit net zo'n slecht programma als 'Storage Device Manager'?

Alvast bedankt voor de moeite.

Offline shappie

  • Lid
Mounten van internet harde schijven
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/15, 16:21:50 »
Ik vond het ook vreselijk vervelend en heb het uitgezocht. Hier het topic:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26105

Als het niet lukt hoor ik het wel ;).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

steve

  • Gast
Mounten van internet harde schijven
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/15, 16:48:07 »
Bedankt voor de link!
Ik heb met "sudo gedit /etc/fstab" in de fstab de regel kunnen verwijderen die er voor zorgde dat ik een van mijn interne harde schijven niet meer kon mounten!

Ik zag in dat topic dat jij in dat programma ook een aantal regels aan heb gepast op ervoor te zorgen dat je harde schijven automatisch worden gemount.
Ik heb dit zelf opgelost met het programma 'NTFS Configuration Tool' . Dit programma zet ook een aantal regels in fstab neer.

Het probleem is dus opgelost. Bedankt!