Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slaapstand bij inactiviteit  (gelezen 1733 keer)

Hendrikdegraaf

  • Gast
Slaapstand bij inactiviteit
« Gepost op: 2008/05/27, 20:04:33 »
Daar ben ik weer met een vraag over de slaapstand....... (volgens mij al nr5)

Mijn computer gaat in de slaapstand na 20 minuten inactiviteit. Het probleem is alleen dat hij bijvoorbeeld het afspelen van muziek of downloaden via transmission ook als inactiviteit ziet. Het is niet echt leuk als de computer ineens stopt met afspelen of downloaden....

Dus: weet iemand hier een oplossing voor, of is het handiger als ik op netstroom de slaapstand deactiveer?

Alvast bedankt!

Offline ohjajoh

  • Lid
Slaapstand bij inactiviteit
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/27, 20:22:33 »
deactiveren. tenzij je echt weinig energie wilt gebruiken, maar dan is een mp3/ogg-speler voor in de broekzak zuiniger. Misschien dat er ergens een configuratiebestand is waar je kunt aangeven wat inactiviteit nou eigenlijk is maar dat kan ik nergens vinden (geen suspend.conf ofzo...)

Offline Dorst

  • Lid
Slaapstand bij inactiviteit
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/27, 21:51:16 »
Redelijk alternatief: slaapstand deactiveren, en alleen het beeldscherm uitschakelen, met:
xset dpms force off

Hendrikdegraaf

  • Gast
Slaapstand bij inactiviteit
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/28, 09:41:25 »
Dat alternatief met het beeldscherm uitschakelen gebruik ik inderdaad nu al. Uiteraard niet via code, maar gewoon via energiebeheer.

Ik geloof inderdaad dat tot wel 60% van het stroomverbruik van laptops naar het beeldscherm gaat. Dat is dus aardig wat.

Ik zet 'm op opgelost.

Bedankt!