Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: C++ Programmeertaal  (gelezen 1028 keer)

Gvdsloot

  • Gast
C++ Programmeertaal
« Gepost op: 2010/08/31, 21:51:31 »
Hallo, ik heb na een tijd studeren de basis van deze programmeertaal onder de knie, hiermee
bedoel ik de basis concepten. Ik weet nu niet wat ik verder moet doen. Ik wil graag wat experimenteren
met de STL, maar ik weet niet exact hoe ik dit ga aanpakken.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu verder kan gaan doen met de taal?

Re: C++ Programmeertaal
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/02, 16:31:37 »
Hallo, ik heb na een tijd studeren de basis van deze programmeertaal onder de knie, hiermee
bedoel ik de basis concepten. Ik weet nu niet wat ik verder moet doen. Ik wil graag wat experimenteren
met de STL, maar ik weet niet exact hoe ik dit ga aanpakken.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu verder kan gaan doen met de taal?
Ik geloof dat je de standaardbiblotheek bedoelt. De STL is namelijk een biblotheek van SGI waar de standaardbiblotheek op gebaseerd is. (Ga maar even op irc://irc.freenode.net/##c++ , die mensen leggen dat maar al te graag uit aan je ;) ).

En als je niet weet wat je moet maken, dan ben je geen programmeur ;). Nee, serieus, als je wilt leren programmeren, dan zal daar toch wel meer reden achter steken dan "gewoon, zodat ik dat ook weer eens weet"? Er zal wel altijd iets zijn waar je niet van je denkt, "hé, dat kan ik doen!".

Anders kan je even op http://sourceforge.net kijken of er geen projecten zijn die nog hulp nodig hebben. Als de standaardbiblotheek geen vereiste is, zie sig ;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: C++ Programmeertaal
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/02, 17:22:30 »
En als je niet weet wat je moet maken, dan ben je geen programmeur ;). Nee, serieus, als je wilt leren programmeren, dan zal daar toch wel meer reden achter steken dan "gewoon, zodat ik dat ook weer eens weet"? Er zal wel altijd iets zijn waar je niet van je denkt, "hé, dat kan ik doen!".
Hoeft niet altijd hoor. Je kunt ook gewoon heel graag een taal willen doorgronden, maar gewoon nog geen idee-en hebben.

Als je simpel wilt beginnen kun je kijken om wat problemen op te lossen van http://projecteuler.net/index.php?section=about Dit zijn leuke wiskundige problemen die meestal een computer algoritme vereisen om op te lossen. Ik ben geen C++ guru, maar je kunt dingen uit STL gebruiken in je oplossingen (algoritmes). Vector voor verzamelingen ofzo (ik zeg maar wat).
Op deze manier leer je STL beter kennen en heb je ook nog een doel waar je naartoe werkt (hoogste level krijgen :P)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Phr3ak

  • Gast
Re: C++ Programmeertaal
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/02, 20:00:49 »
Gewoon beginnen zoals een ieder begonnen is met programmeren: "Hello world!"  O0