Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost, met dank] fritz!box en compuserve internet  (gelezen 2130 keer)

[opgelost, met dank] fritz!box en compuserve internet
« Gepost op: 2009/07/05, 15:58:31 »
Dag allemaal,
Even geaarzeld of ik op de goede plek deze vraag stel, als ik fout zit graag even commentaar svp

Vanaf 7 juli zal ik mijn telefoon en internet verbinding hebben bij Compuserve. (modem: ZyXel P-2602HW-Dia (P-2602R-D1A ZyXEL).
Ook heb ik een Fritz!box aangeschaft omdat ik meer dan een (1) voip-aanbieder heb (voor Azie, Amerika, Australiƫ en Zuid-Amerika).
Tot nu toe heb ik bij de vorige provider naar volle tevredenheid gewerkt met de Spa3102-Linksys, maar ik heb begrepen dat meerdere voip-aanbieders op de Spa niet mogelijk is. Bij die installatie ben ik geholpen hier.
Is iemand bereid mij te helpen met de installatie, graag regel voor regel.
Ik heb Compuserve gevraagd, maar die houden zich formeel aan datgene wat zij aanbieden.
Zij hebben echter wel iets gezegd over modem activiteiten bij beide producten.

Ik wik gebruik gaan maken van VoIPBuster, 12VoIP, SmartVoIP, VoIPRaider.

Graag uw antwoord en/of een verwijzing waar ik het e.e.a. kan vinden.
Ik ben een leek op dit gebied.

Bij voorbaat dank voor elk antwoord.

Hans Minekus
« Laatst bewerkt op: 2009/07/08, 13:41:08 door Hans Minekus »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: fritz!box en compuserve internet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/05, 18:55:19 »
De Zyxel kan 2 verschillende VOIP providers tegelijk doen. Zo te zien heb jij er meer, dus dat is dan geen optie.
Verder is het niet duidelijk welke Fritz!box je wil gaan gebruiken. Maar als ik op de site kijk zie ik alleen modem/routers staan. Het is dus een vervanging voor de Zyxel, beide naast elkaar gebruiken zal hoogstwaarschijnlijk niet kunnen.
Je zal dus die fritz!box zelf in moeten stellen met de instellingen van Compuserve. Die staan niet op de site, lekker handig  :| maar kan je wel hier vinden: http://www.netgear.nl/ondersteuning/installatiehandleidingen/8-ISP-instellingen_Nederland.pdf (uit 2007 oid, dus misschien niet de meest recente instellingen).

Hoe je dit verder in moet stellen kan je vinden in de handleiding die bij de Fritz!box zit.

Re: fritz!box en compuserve internet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/05, 19:28:29 »
dag johan,

allereerst dank voor je antwoord.
had eigemnlijk al een stap verder willen gaan door een nummer aan te vragen viua een van de voip's (heb ik inmiddels) maar mijn vrouw wilde in eerste instantie toch het behoud van ons bestaande nummer. Maar ik was al een beetje bang voor deze reactie.
natuurlijk heb ik gebd met compuserve zelfs voordat ik met hen in zee ging ( dus vanaf vandaag officieel)
men was er toen wat onduidelijk over.
echter anderzijds kreeg ik gelijk een aantal goede antwoorden vandaar mijn keuze en ben ik dus overgestapt van een andere (tele2) met de spa werkend daar.
ik begrijp dat men aan de telefoonaansluiting geld wil verdienen, echter had wel iets meer hulp verwacht.
in ider geval dank voor je antwoord. zoals gezegd en had het inderdaad over een modem  met een probleem van een 2 e mdem. de leverancier van de fritzbox echter vertelde me dat het geen probleem zou zijn. dus die zal ik morgen benaderen.
mocht je een " freak" weten op dit terrein, ik houd me aanbevolen.

Re: fritz!box en compuserve internet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/05, 19:51:44 »
oh ja, excuus voor het gedeelteloijke antwoord:
het type dat men mij heeft gestuurd is P-2602R-D1A / P-2602HW-D1A

hans

Re: fritz!box en compuserve internet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/06, 17:57:27 »
johan, femke, heeft ook geantwoord.
maar eerst nog wat lezen van datgene wat zij heeft geschreven
hans

Re: fritz!box en compuserve internet
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/08, 13:27:08 »
dag allemaal,

allereerst dank allen voor het meedenken.
Ik denk dat ik m.b.v. iemand van een ander forum in staat ben geweest de zaak aan de praat te krigen.
Eigenlijk wees uiteindelijk alles zichzelf.
Wel is het belangrijk het sip-adres van de provider met alles drop en dran te krijgen, omadt ernaar wordt gevraagd tijdens de installatie.
Verder is het belangrijk te weten of de provider eenzelfde IP-adres verstrekt of elke keer een ander.
Met de instal-wizard is dan alles redelijk onder controle te krijgen hoewel het zinvol is va te voren te weten wat je precies wilt, zoals 112, 0900- nummers draaien. en of je zoals ik 0906 wilt blokkeren.
kortom bezint eer ge begint.
overigens heeft de leverancier nadat hij de hulp had toegezegd niets meer van zich laten horen. jammer.
voor verdere informatie vraag gerust.
hans

theojanssen

  • Gast
Re: [opgelost, met dank] fritz!box en compuserve internet
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/16, 12:55:47 »
Misschien Hans, kan je de instellingen hier posten ?

Kunnen andere gebruikers ook hun voordeel mee doen.
Dergelijke instellingen zijn inderdaad erg kritisch en alle
leveranciers van hardware gebruiken weer andere termen
voor dezelfde zaken. Schermprintjes zijn helemaal handig !

Re: [opgelost, met dank] fritz!box en compuserve internet
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/18, 17:01:00 »
hpi, ja zal eens kijken of ik dat kan copuleren,

hans