Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 414683 keer)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #800 Gepost op: 2016/10/15, 21:19:17 »
Ik heb principes en gebruik in gtk omgevingen enkel gtk applicaties. De enige uitzondering is het programma Homebank dat ik gebruik voor thuis budgettering.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #801 Gepost op: 2016/10/15, 21:40:58 »
Ik heb principes en gebruik in gtk omgevingen enkel gtk applicaties. De enige uitzondering is het programma Homebank dat ik gebruik voor thuis budgettering.

Ik bedoelde het ook met een knipoog, er bestaan een aantal KDE/Plasma gebruikers die beweren dat KDE/Plasma beter is ingericht om GTK programma's te draaien (qua uiterlijk). Dit was min of meer iets om te laten zien, dat het omgekeerd natuurlijk ook kan. Ik gebruik alleen GTK programma's, of nog liever terminal programma's. Homebank ken ik, maar ik dacht dat het een GTK2 programma was. Ik volg je principe, het mengen van QT en GTK zorgt voor een overhead aan bibliotheken, en dat kun je beter voorkomen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #802 Gepost op: 2016/10/16, 00:20:21 »
Kubuntu 14.04 nog steeds. Maar als ik die desktop van Theo zie dan wil toch wel graag over naar plasma 5.


Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #803 Gepost op: 2016/10/23, 19:06:45 »
Ubuntu gnome

« Laatst bewerkt op: 2016/10/23, 19:08:51 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline sidonia

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #804 Gepost op: 2016/10/23, 19:59:39 »
Big Brother is watching you.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #805 Gepost op: 2016/10/31, 11:22:22 »
Hallo allemaal,

Mijn desktop is eigenlijk niet meer dan mijn bureaubladachtergrond. Die achtergrond is dan wel gemaakt uit één van mijn eigen foto's via GIMP.

Daar ziet verder bijna niemand wat van, want dan zit ik ervoor. Maar anders ziet men wel het "Locked" scherm omdat ik het scherm vergrendel als ik achter de PC vandaan stap. Ook op basis van dezelfde foto, maar dan met wat tekst erin.

Dat doe ik met Inkscape. Daarin kan je zo lekker spelen met vervaagde dropshadows en nog veel meer.



groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #807 Gepost op: 2016/11/02, 20:25:51 »
Hoi Bloom,

Ik vond LOCKED mooier, maar vraag me niet waarom.

Groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #808 Gepost op: 2016/11/12, 23:44:13 »
Hoi Bloom,

Ik vond LOCKED mooier, maar vraag me niet waarom.

Groet,

Just

Is korter en in 1 woord, dat komt harder over (resoluut).
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #809 Gepost op: 2016/11/13, 09:26:46 »
Hoi Theo,

Ik heb ze maar eens naast elkaar gezet.



Ik zou het niet meer weten ... .

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline HWE64

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #810 Gepost op: 2016/11/13, 10:50:06 »

Hoi Bloom,

Ik vond LOCKED mooier, maar vraag me niet waarom.

Groet,

Just

Is korter en in 1 woord, dat komt harder over (resoluut).

Net wat Theo zegt, Het knalt er harder in en directer.
Is volgens mij beter zo.
gr. Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #811 Gepost op: 2016/11/13, 11:00:15 »
Hoi Henk,

Ik hou van onze taal. Liever ook hier Nederlands, denk ik dan. Enne, het ziet er ook best goed uit toch?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline HWE64

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #812 Gepost op: 2016/11/13, 11:58:13 »
Hoi Henk,

Ik hou van onze taal. Liever ook hier Nederlands, denk ik dan. Enne, het ziet er ook best goed uit toch?

groet,

Just
Hallo Just,
Ik zelf prefereer ook het Nederlands maar Locked komt voor mij duidelijker en harder over vooral bij zo'n mooie zachte achtergrond.
gr. Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #814 Gepost op: 2016/11/13, 13:59:40 »
Hoi Bloom,

Dat is een mooi rijtje. Dank je wel. Het ging me ergens meer om waar dan de kracht van dat woord Locked zou zitten.

groet,

Just.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline HWE64

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #815 Gepost op: 2016/11/13, 15:59:27 »
Als je graag één woord wil:
VERGRENDELD
Misschien nog wel beter als locked.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #816 Gepost op: 2016/11/13, 16:33:36 »
Als je graag één woord wil:
GESLOTEN
of
VERGRENDELD
Korter kan eventueel ook:
DICHT
of zelfs
TOE !

Rusig maar, je hoeft niet te schreeuwen  ;)

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #817 Gepost op: 2016/11/22, 21:39:10 »
Manjaro i3wm. Geweldige distro. Arch, maar net iets gemakkelijker en een geweldige i3wm implementatie.





« Laatst bewerkt op: 2016/11/22, 21:41:17 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Ramana

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #818 Gepost op: 2016/11/24, 11:43:23 »
hoe bevalt i3wm in vergelijking met b.v. Plasma?
(ja, manjaro is het helemaal, geweldig compromis tussen puur rolling release en halfjaarlijkse nieuwe release)

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #819 Gepost op: 2016/11/24, 23:09:29 »
Tja, het is niet te vergelijken met plasma. Bij kde plasma krijg je een prachtig geïntegreerd systeem met alle toeters en bellen. I3wm is dan erg Spartaans. I3 is ook alleen een windows manager en dus met vergelijkbare met kwin. Volgens mij kun je i3wm ook als vervanger van kwin gebruiken in plasma. Ik gebruik zelf nu al 2 jaar een tiling manager en vind nu een stacking wm niet zo fijn meer. Heb een paar jaar arch gebruikt met i3 maar deze manjaro voelt meer af. Het is goed doordacht en erg efficiënt. Maar het gebruikt wel bijna 100mb meer dan mijn oude arch installatie.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #820 Gepost op: 2016/12/24, 19:44:43 »
De familiecomputer onder handen gehad (hardware upgrade) en dan is het altijd leuk dat er een zoon is die bemoedigende woorden heeft... Pap waarom draai je geen gewone Ubuntu? Het is toch zonde als je er nieuwe spullen in stopt etc etc..  Ergens heeft hij een punt (bovendien staan hier nog 3 Xubuntu machines, waar ik mijn toevlucht nog naar kan zoeken). Afijn dit is het resultaat en zoonlief is er blij mee, nu pap nog :P

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #821 Gepost op: 2016/12/24, 19:51:11 »
Das een mooie Theo..mooie wallpaper gebruikt!
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #822 Gepost op: 2016/12/24, 20:21:28 »
Das een mooie Theo..mooie wallpaper gebruikt!

Dank je, deze komt ergens uit een setje :) En ergens moest het hier en daar wel subtiel blauw zijn (kuch.. Xubuntu).  Nu ik er over nadenk.. zelf mijn AntiX installatie heeft een blauwe thema :P
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #823 Gepost op: 2016/12/24, 20:33:26 »
Das een mooie Theo..mooie wallpaper gebruikt!

Dank je, deze komt ergens uit een setje :) En ergens moest het hier en daar wel subtiel blauw zijn (kuch.. Xubuntu).  Nu ik er over nadenk.. zelf mijn AntiX installatie heeft een blauwe thema :P
Zou mij vreemd overkomen als je alles rose had..maar ik ken je geaardheid niet lol )) blauw past bij jou!
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #824 Gepost op: 2016/12/24, 20:55:25 »
Zou mij vreemd overkomen als je alles rose had..maar ik ken je geaardheid niet lol )) blauw past bij jou!
[/quote]

Whahaha :) Een leuke anekdote... Heel lang geleden toen ik een opleiding volgde voor systeembeheerder liep er een leraar rond bij de praktijklessen tegen een andere student foeterde dat de gebruikersaccounts anders moesten zijn dan de normale. Hij schreeuwde 'Als ik als normale gebruiker inlog en bij mijn account hoort een roze desktop dan moet deze ook roze zijn'. Hij heeft het geweten... Een poosje later was de student klaar en riep de leraar om te kijken of het nu goed was.. Hij inloggen.. en je kunt het wel raden.. zijn hele bureaublad in een roze thema :P De hele klas lag in een deuk en ik geloof niet dat de leraar ooit nog zoiets zou zeggen :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint