Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: in Edgy geen balken:s  (gelezen 1260 keer)

Foechoer

  • Gast
in Edgy geen balken:s
« Gepost op: 2006/10/27, 18:04:06 »
Hallo iedereen,

ik heb zonet mijn Ubuntu geupgrade, na een gigje gedownload te hebben en dan te installeren.  alles ging vanzelf door dit commando:
      gksudo "update-manager -c"
ok, het herstart.  maar ik heb helemaal geen menubalk(en) meer :s
Hoe kan ik dit oplossen?

Liefst zo snel mogelijk antwoord..

Alvast bedankt

ifokkema

  • Gast
in Edgy geen balken:s
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/27, 21:15:46 »
OK... typisch.
- Probeer failsafe gnome (voor het inloggen, kies je session en kies je daar failsafe gnome)
- Weet je zeker dat het geen beeldscherm instelling is, dat het er wel zit, maar net buiten beeld valt? Probeer eens, als je ingelogd bent, F1. Krijg je je menu te zien?
- Maak in de console een andere user aan, en log met die user in.
`sudo adduser `
volg de aanwijzingen op het scherm.
Als die user wel de balkjes heeft, is er iets met je profiel niet goed...

Foechoer

  • Gast
in Edgy geen balken:s
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/28, 10:50:43 »
ik heb het op mijn eigen manier opgelost..
aangezien ik voordien al XGL + compiz had,   wou ik dit in Edgy ook.
als ik dan in XGL ga werken die balken wel.     het vreemde is dat ik om beryl werkend te hebben het eerst moet starten via de terminal met:
     beryl-manager
is er geen mogelijkheid om dit automatisch te doen bij het opstarten?

Saamelainen

  • Gast
in Edgy geen balken:s
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/28, 11:16:01 »
Programma's automatisch laten starten kun je via Systeem > Voorkeuren > Sessies > Programma's starten. Vul daar dan beryl-manager in. Ik neem tenminste aan dat die functie op dezelfde plek zit als in Dapper.

in Edgy geen balken:s
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/18, 15:31:57 »
Citaat van: ifokkema
OK... typisch.
- Probeer failsafe gnome (voor het inloggen, kies je session en kies je daar failsafe gnome)
- Weet je zeker dat het geen beeldscherm instelling is, dat het er wel zit, maar net buiten beeld valt? Probeer eens, als je ingelogd bent, F1. Krijg je je menu te zien?
- Maak in de console een andere user aan, en log met die user in.
`sudo adduser `

volg de aanwijzingen op het scherm.
Als die user wel de balkjes heeft, is er iets met je profiel niet goed...
Even dit draadje gepakt omdat ik ook dit probleem heb. Alleen bij mij zijn de balken weg als ik een ander programma opstart!!
Ik heb een nieuwe user aangemaakt en daar heb ik dit probleem niet dus waarschijnlijk zit het inderdaad in mijn profiel.

Hoe moet ik het nu verder herstellen?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

in Edgy geen balken:s
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/18, 18:04:40 »
Ik heb nu ontdekt als ik opstart in 'Gnome veilige modus' dat alles het weer normaal doet.

Dus als ik nu bijvoorbeeld Firefox opstart blijven mijn panelen (onder en boven staan) staan.

Wat kan ik nu het beste doen?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

blubber

  • Gast
in Edgy geen balken:s
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/19, 13:01:45 »
Wat je kunt doen is de verborgen bestanden in /home/oude-user weggooien, maar dan ben je wel al je persoonlijke config files kwijt. In principe hoef je alleen maar de file met de fout erin weg te gooien, maar die moe je dan wel zien te vinden :) Ergens in ~/.gnome/obscuur/panels/... waarschijnlijk.