Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Er komt reclame in Ubuntu 12.10  (gelezen 35697 keer)

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #200 Gepost op: 2012/10/01, 13:24:42 »
Ik heb totaal geen problemen met de reclame. Ik snap dat er geld moet binnenkomen. Ik zal deze shopping lens dan ook helemaal niet verwijderen.
Vraagje: jij gebruikt ook geen ad-blocker in je browser? En stel dat je dat wel doet en een site vraagt je om die uit te zetten ivm de mis te lopen advertentie-inkomsten, dan doe je dat ook?

Ik gebruik inderdaad geen ad-blocker, om diezelfde principiële reden. Als ik een gratis dienst zou aanbieden aan mensen, zou ik ook niet graag hebben dat iedereen mijn enige bron van inkomsten blokkeert.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #201 Gepost op: 2012/10/01, 13:37:54 »
Nuja, die adblocker blokkeert ook ads die hinderlijk zijn en dan bedoel ik ook echt hinderlijk zoals ....
En wie bepaalt dan of iets hinderlijk is of niet? Ik vind namelijk ALLES wat mij afleidt van datgene wat ik doe hinderlijk, of het nu advertenties zijn, icoontjes die (onterecht) om mijn aandacht staan te knipperen, etc. Nu mag jij daar iets van vinden, maar vind je het dan ook niet erg als ik dat naast me neerleg?

Wat ik wel weet is dat als ik achteraf een ad-blocker installeer bij iemand (bij een standaard Ubuntu-installatie doe ik dat al), ze dat allemaal als een geschenk uit de hemel beschouwen. Ik ben er nog geen een tegengekomen die zegt: ik wil graag naar de advertenties kijken (en misschien wel klikken) omdat daarmee bedrijf X mee help. Nou ja, een forumlid dan (zie hieronder).

Citaat van: markba
Vraagje: jij gebruikt ook geen ad-blocker in je browser? En stel dat je dat wel doet en een site vraagt je om die uit te zetten ivm de mis te lopen advertentie-inkomsten, dan doe je dat ook?

Ik gebruik inderdaad geen ad-blocker, om diezelfde principiële reden. Als ik een gratis dienst zou aanbieden aan mensen, zou ik ook niet graag hebben dat iedereen mijn enige bron van inkomsten blokkeert.
Kijk, dat is nog eens eerlijk en principieel (niet sarcastisch bedoeld)!  En geldt dat ook voor de anderen die helemaal achter het reclame-standpunt van Ubuntu staan?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #202 Gepost op: 2012/10/01, 15:00:04 »
Daarom, zoveel smaken, zoveel verschillen. En dat is iets waar men het dus duidelijk niet over eens kan worden. Omdat het persoonsgerichte zaken zijn!!
Wat ik zeg. Het resultaat van deze discussie hoeft helemaal niet te zijn om de ander te overtuigen: discussie wordt namelijk veelal gezien als een wedstrijd waar je een winnaar en daarmee ook een verliezer hebt (ying-yang) en dus moet je de 'strijd' aan om een ander te overtuigen. Het resultaat kan ook zijn om kennis te nemen van elkaars standpunten en die mening dan ook te respecteren, wat in theorie makkelijk klinkt maar in de praktijk zeer moeilijk is zo blijkt.

Waar het naar mijn mening verkeerd gaat, is dat als je tegen reclame in de dash bent, dat er dan een soort van emotionele chantage plaatsvindt, alsof je dan persoonlijk verantwoordelijk gehouden kan worden voor het financieel welzijn van de sponsor van Ubuntu, Canonical. En aangezien we met zijn allen Ubuntu een goede toekomst toewensen, kan dit tot heetgebakerde discussie leiden.

Verder is mijn idee dat velen hier dubbel is staan: wel reclame's vervelend vinden en een ad-blocker gebruiken, maar wel te vuur-en-vlam reclame in de dash verdedigen, alsof er geen andere oplossingen zijn.

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #203 Gepost op: 2012/10/01, 15:35:31 »
@femke: Precies, jij snapt het! :)

@markba: Ik vind sommige ads irritant en daarom blokkeer ik ze in Opera. Maar dat doe ik heus niet overal hoor want op mijn tablet gebruik ik geen ad blocker en op mijn smartphone ook niet.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #204 Gepost op: 2012/10/01, 15:39:26 »
@femke: Precies, jij snapt het! :)
Je bedoelt: jullie zijn het met elkaar eens....

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #205 Gepost op: 2012/10/01, 15:47:59 »
@femke: Precies, jij snapt het! :)
Je bedoelt: jullie zijn het met elkaar eens....

Ja, maar ik ben wat terughoudend daarmee omdat ik niet weer de +1-regel wil overtreden...

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #206 Gepost op: 2012/10/01, 16:47:12 »
Ik begrijp Thomas echter wel: een besturingssysteem zou in principe, ik doel echt op het principe, geen rechtstreekse reclame-adds mogen tonen wanneer je met je sufkop per ongeluk in de Dash 'wasmachine' typt. Ik ga volledig akkoord dat eigenlijk, wanneer je niets van een wasmachine op je schijf hebt staan, eerder 'geen resultaten gevonden' moet getoond worden (of een dode actie) dan gewoon pardoes de goedkoopste Miele aangeboden wordt. De Dash is niet mijn doel om zomaar van alles te tonen, ook al heeft mijn getypte actie niets van doen met de files die op mijn computer staan. De Dash beschouw ik (net als het zoekveld in Kickoff van Kubuntu) als een handigheid, niet als 'ik toon alles wat je maar wenst' ; dat is gewoon een oerdom idee.

Maar zoals al eerder in deze draad: bepaalde leden koppelen zware consequenties aan dit idee van 12.10 en daar vind ik dat naast de boeg wordt geschoten. In de Circle Of Friends verlaat je de groep niet omdat iemand een stinkende scheet heeft gelaten ;) . edit: een beetje te grof gesteld van me, mijn excuses.
 
Ubuntu blijft voor mij wat het is, alleen vind ik dat ze té enthousiast zijn met ideeën en 'vernieuwingen' .
 
« Laatst bewerkt op: 2012/10/02, 08:45:19 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #207 Gepost op: 2012/10/01, 21:02:19 »
Deze al gelezen ?

http://www.infoworld.com/d/data-center/ubuntu-has-bigger-problem-its-amazon-blunder-203467?page=0,1

De zoekoptie wordt gecached via de Ubuntu proxie, het antwoord, van Amazon, gaat echter rechtstreeks naar de gebruiker (IP adres).
Dan is dit toch niet anoniem meer ?

Hoe kun je nu dit 12.10 systeem aan de onervaren gebruiker aanprijzen om zelf te installeren ? Niet dus. Je dient dan zorg te dragen voor het uitschakelen van deze Amazon Search optie. Extra werk of een aangepaste distro maken.

Zit er niet echt op te wachten.

Ed
P.S. heb niet de complete thread gelezen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #208 Gepost op: 2012/10/01, 21:14:07 »
Er word door teveel mensen gevraagd waarom Amazon ? Teveel om allemaal te quoten.
Waar dan? Welke mensen zijn dat dan?
De mensen hier op het forum noemen die naam aldoor, en terecht want Mark heeft voor het gemak de grootste internet winkel gepakt, en de winnaar was toevallig Amazon.
 
Citaat
Citaat
Het is nu in de ontwerp / testfase en men heeft als voorbeeld de producten genomen uit de winkel van amazon, vreemd?
Ja, dit vind ik vreemd. Ik heb namelijk geen enkele discussie gehoord, waar dan ook, dat gebruikers dit (reclame in het zoekresultaat) graag ZELF zouden willen hebben. Ook heb ik in launchpad geen bug gevonden waar hier om gevraagd wordt én waarbij dit massaal bijgevallen wordt door de gemeenschap.
Het is helemaal niet vreemd, Amazon is namelijk 1 van de grootste en bekendste internet winkels, Mark had ook voor de Bijenkorf kunnen kiezen, gevolg was echter geweest dat men dan af en toe een jas of een truitje uit de Bijenkorf voor geschoteld had gekregen, wat niemand in Afrika of Amerika had begrepen omdat geen mens daar weet wat de Bijenkorf is....
En dus was het een logische keuze om te kiezen voor Amazon, dit nog naast het feit dat er bij Amazon zowat alles te koop is.

Citaat
Deze 'feature' is erin geparachuteerd zonder dat daar een gebruikersvraag voor stond. En nota bene NA de feature freeze, helemaal not done. Dit dient slechts het bedrijfsdoel van Canonical. Niets mis mee (dat bedrijfsdoel dan, niet de manier waarop), maar laten we eerst eens discussieren obv de naakte feiten, niet op aannames,  verdachtmakingen, dus  zonder te oordelen.
Daar kan ik nix aan doen, blijkbaar vond iemand het ergens op een zeker moment een lumineus idee, en werd het erin gefrommeld.
Nu laat de community weten wat men van dit plan vind. (denk ik )  :o

Citaat
Net als dat je ad-blocker aan en uit kan zetten is het uiteraard het beste als dat ook kan voor deze functie in Ubuntu.
Dat je alles aan en uit kan zetten, was me bekend, maar dat was de vraag ook niet. De vraag is:

Citaat
Als je vindt dat reclame binnen Ubuntu een goede zaak is, gebruik je dan een ad-blocker? Zo ja, waarom?
Als ik reclame nodig heb zet ik hem aan, en heb ik het niet nodig zet ik hem uit.

Echter de vraag stelling is in deze verkeerd en dus kan ik hem niet juist beantwoorden.
Er word mijns inziens atm namelijk geen reclame getoond in Ubuntu.
De functie is duidelijk en word (voor mij althans) duidelijk omschreven en uitgelegd door Mark, het word een nieuwe zoekfunctie die alles intelligent gaat zoeken voor de gebruiker, en niet alleen op de pc zelf maar overal op het www.
En dus krijgt je bij het zoeken naar een wasmachine een aanbieding te zien bij Amazon van een wasmachine.
En dit heeft dus nix te maken met reclame.

Reclame is iets wat je word opgedrongen terwijl je er niet om vraagt, dus ik zit op het Ubuntu forum en aan de zijkant heb ik die flitsende reclame zooi.
Of ik zoek en wasmachine op Google en krijg ondertussen reclame bende over een auto.
Ik wil een filmpje bekijken op youtube en krijg eerst een filmpje van een reisbureau.

Dat word opgedrongen, dus opgedrongen informatie waar ik niet om gevraagd heb.

Echter als in Ubuntu wasmachine typ, omdat ik het programma wasmachine zoek en ik krijg een aantal resultaten waaronder een wasmachine die toevallig op Amazon verkocht word is dat geen ongewenste reclame.
ik zocht namelijk naar een wasmachine......

@ DeBaas,
Het word een nieuw soort zoekfunctie in Ubuntu, tenminste dat is de stip aan de horizon want voorlopig is dit een idee wat uitgewerkt is.
De bedoeling aan het eind van de rit is dat alle zaken die te koop staan op internet gevonden kunnen worden en indien gewenst aan je getoond kunnen worden.

Voor nu en voor het gemak is in de testfase alvast voor Amazon gekozen.
Deze verkoopt zoveel dat er waarschijnlijk altijd wel een uitkomst getoond word.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline vanadium

  • Lid
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #209 Gepost op: 2012/10/01, 21:21:52 »
http://www.infoworld.com/d/data-center/ubuntu-has-bigger-problem-its-amazon-blunder-203467?page=0,1
Je zoekt via de dash, en ongevraagd wordt je zoekopdracht de wereld rondgestuurd. Dát is inderdaad een dik probleem.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #210 Gepost op: 2012/10/01, 21:34:07 »
Het ergste voorbeeld,  je zoekt op je PC naar een document met een paswoord.
Je geeft dat paswoord als zoekstring.
Onversleuteld gaat dit, ongevraagd, over het internet.

Krijg hier een vervelend gevoel bij.

Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #211 Gepost op: 2012/10/01, 21:34:41 »
...
Reclame is iets wat je word opgedrongen terwijl je er niet om vraagt, dus ik zit op het Ubuntu forum en aan de zijkant heb ik die flitsende reclame zooi.
Of ik zoek en wasmachine op Google en krijg ondertussen reclame bende over een auto.
Ik wil een filmpje bekijken op youtube en krijg eerst een filmpje van een reisbureau.

Dat word opgedrongen, dus opgedrongen informatie waar ik niet om gevraagd heb.

Echter als in Ubuntu wasmachine typ, omdat ik het programma wasmachine zoek en ik krijg een aantal resultaten waaronder een wasmachine die toevallig op Amazon verkocht word is dat geen ongewenste reclame.
ik zocht namelijk naar een wasmachine......
...
Dus als ik op Tweakers bijvoorbeeld een banner zie voor harde schijven is dit geen reclame, want ik was daar ten slotte voor computer gerelateerde informatie?

Opgedrongen lijkt me juist op de dash van toepassing. Ik zoek bijvoorbeeld het album 'washing machine' van sonic youth op mijn eigen hdd en zou dan resultaten krijgen van miele en zanussi?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #212 Gepost op: 2012/10/01, 22:34:55 »
Even een algemene opmerking over de ontwikkeling van dit topic...

Een aantal overdenkingen:
-Er zitten nog een aantal ernstige fouten in het ontwerp
-De opmerkingen van Shuttleworth (we are already root guys) zijn niet echt constructief of diplomatiek
-Er zijn nogal wat privacy issues
-Niemand kijkt graag naar advertenties

Aan de andere kant:
-Het ontwerp is niet definitief, het zit nog in de testfase en in een versie van Ubuntu die nog niet uit is. Er kan dus nog een hoop veranderen.

Keihard discussiëren hier op het forum over wiens principes beter zijn, of dat andere bedrijven ook je privacy schenden heeft niet zoveel zin. Shuttleworth leest hier niet mee, en we zijn zo langzamerhand de standpunten aan het herhalen met een hier en daar verschoven toonzetting die niet altijd de sfeer gaan verbeteren, laat staan tot gewenste resultaten gaan leiden.

Gelieve zich wat in te tomen verder.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #213 Gepost op: 2012/10/01, 23:29:11 »
Het ergste voorbeeld,  je zoekt op je PC naar een document met een paswoord.
Je geeft dat paswoord als zoekstring.
Onversleuteld gaat dit, ongevraagd, over het internet.

Krijg hier een vervelend gevoel bij.

Ed

Hoho, wel even bijblijven hè, dat is al opgelost namelijk ;)
http://www.iloveubuntu.net/unity-shopping-lens-updated-https-support-ubuntu-1210

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #214 Gepost op: 2012/10/02, 00:38:40 »
Ook een leuke (not):
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/10/ubuntu-wont-fix-nsfw-content-in-amazon-unity-results

Citaat
Ubuntu ‘Won’t Fix’ NSFW Content in Amazon Unity Results

NSFW (Not Safe for Work) refers to content that could be viewed unfavourably. This doesn’t only apply to those in a work setting, with NSFW applying just as readily to school or college computer rooms, the family sofa or your kitchen table.

In Ubuntu’s various lenses – it’s not solely confined to the shopping results but most prominent with it because its results are in the ‘Home Lens’ – it’s possible to accidentally bring up content that could, depending on your suitabilities, be considered ‘NSFW’.
Zie het artikel voor de diverse voorbeelden (niet geschikt om hier te herhalen). Frappant is dat dit probleem (het ongewild presenteren van 'volwassen' materiaal) ook niet opgelost gaat worden, zie https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/unity-lens-shopping/+bug/1054282. Fraai hoor.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #215 Gepost op: 2012/10/02, 00:53:52 »
Citaat
Hoho, wel even bijblijven hè, dat is al opgelost namelijk ;)
http://www.iloveubuntu.net/unity-shopping-lens-updated-https-support-ubuntu-1210
@Vistaus, die had ik gemist (is van 28 sept)
Hoop toch dat deze lens optie in de definitieve versie standaard uit staat. Een optie om deze bij installatie in te schakelen heb ik geen bezwaar tegen als maar duidelijk omschreven staat wat dit met je zoekopdrachten doet.
Maar wie ben ik om daar beslissingen over te kunnen forceren ;)

Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #216 Gepost op: 2012/10/02, 10:49:59 »
Even een algemene opmerking over de ontwikkeling van dit topic...

Een aantal overdenkingen:
-Er zitten nog een aantal ernstige fouten in het ontwerp
-De opmerkingen van Shuttleworth (we are already root guys) zijn niet echt constructief of diplomatiek
-Er zijn nogal wat privacy issues
-Niemand kijkt graag naar advertenties

Aan de andere kant:
-Het ontwerp is niet definitief, het zit nog in de testfase en in een versie van Ubuntu die nog niet uit is. Er kan dus nog een hoop veranderen.

Keihard discussiëren hier op het forum over wiens principes beter zijn, of dat andere bedrijven ook je privacy schenden heeft niet zoveel zin. Shuttleworth leest hier niet mee, en we zijn zo langzamerhand de standpunten aan het herhalen met een hier en daar verschoven toonzetting die niet altijd de sfeer gaan verbeteren, laat staan tot gewenste resultaten gaan leiden.

Gelieve zich wat in te tomen verder.

Idd er word druk gepraat over een nieuwe functie in een testversie van Ubuntu, en dat is idd een nadeel als je niet met een LTS versie werkt maar met een testversie.....

De software werkt niet goed of werkt helemaal niet en geeft grote storingen.
Het is nog in de ontwerpfase dus er mankeert nog van alles aan.
Als de test niet goed bevalt kan het altijd nog komen te vervallen....

Dus al die drukte om iets wat getest word is eigenlijk energie verspilling  =D

Daarnaast is dit een idee van Mark en de zijne, en is het blijkbaar geen goed idee als ik de reacties zo links en rechts lees.....
Heb wel sterk de indruk dat het hele idee niet goed begrepen word.....  :rolleyes:

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #217 Gepost op: 2012/10/02, 11:01:01 »
Idd er word druk gepraat over een nieuwe functie in een testversie van Ubuntu, en dat is idd een nadeel als je niet met een LTS versie werkt maar met een testversie.....

De software werkt niet goed of werkt helemaal niet en geeft grote storingen.
Het is nog in de ontwerpfase dus er mankeert nog van alles aan.
Als de test niet goed bevalt kan het altijd nog komen te vervallen....

Dus al die drukte om iets wat getest word is eigenlijk energie verspilling  =D
Nou ja, ervaren *buntugebruikers zoals jij en ik, zullen inderdaad op hun productiemachines doorgaans gewoon alleen LTS-versies gebruiken. De tussenversies zien we meer als leuk speelgoed....  =D

Maar voor beginners met Ubuntu is dat wat anders. Die komen op de webstek van Ubuntu, en kiezen blindelings voor een tussenversie, als dat toevallig de nieuwste is. Daarom zijn de tussenversies ook belangrijk.... Ze zijn nu eenmaal "het gezicht" van Ubuntu tussen de LTS-versies in.

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #218 Gepost op: 2012/10/02, 11:09:41 »
Idd er word druk gepraat over een nieuwe functie in een testversie van Ubuntu, en dat is idd een nadeel als je niet met een LTS versie werkt maar met een testversie.....

De software werkt niet goed of werkt helemaal niet en geeft grote storingen.
Het is nog in de ontwerpfase dus er mankeert nog van alles aan.
Als de test niet goed bevalt kan het altijd nog komen te vervallen....

Dus al die drukte om iets wat getest word is eigenlijk energie verspilling  =D
Nou ja, ervaren *buntugebruikers zoals jij en ik, zullen inderdaad op hun productiemachines doorgaans gewoon alleen LTS-versies gebruiken. De tussenversies zien we meer als leuk speelgoed....  =D

Maar voor beginners met Ubuntu is dat wat anders. Die komen op de webstek van Ubuntu, en kiezen blindelings voor een tussenversie, als dat toevallig de nieuwste is. Daarom zijn de tussenversies ook belangrijk.... Ze zijn nu eenmaal "het gezicht" van Ubuntu tussen de LTS-versies in.
Dat wel natuurlijk.
Echter dit onderstreept direct waarom ik het altijd verguist heb om die tussenversies als bruikbaar op de site aan te bieden.
Beter is eerst de LTS versie te promoten en aan te bieden aan iedereen.
En dan met kleine letters aangeven waar de tussenversies te halen zijn, met als extra nadruk dat dit voor de prof's is of ontwikkelaars en niet voor dagelijks gebruik  =D

Als men dan toch die tussenversie pakt is dat voor eigen risico met alle gevolgen van dien.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #219 Gepost op: 2012/10/02, 11:18:19 »
dit onderstreept direct waarom ik het altijd verguist heb om die tussenversies als bruikbaar op de site aan te bieden.
Beter is eerst de LTS versie te promoten en aan te bieden aan iedereen.
En dan met kleine letters aangeven waar de tussenversies te halen zijn, met als extra nadruk dat dit voor de prof's is of ontwikkelaars en niet voor dagelijks gebruik  =D

Als men dan toch die tussenversie pakt is dat voor eigen risico met alle gevolgen van dien.
Zou eigenlijk beter zijn, ja... Al heb je soms als ervaren gebruiker, ook een tussenversie nodig als je splinternieuwe ijzerwaar hebt.  :P

Overigens, puur uit nieuwsgierigheid: welke werkomgeving is het bij jou nou geworden, in 12.04?

Offline MKe

  • Lid
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #220 Gepost op: 2012/10/02, 11:25:59 »

Daarnaast is dit een idee van Mark en de zijne, en is het blijkbaar geen goed idee als ik de reacties zo links en rechts lees.....
Heb wel sterk de indruk dat het hele idee niet goed begrepen word.....  :rolleyes:
Het idee is prima, ik denk alleen dat de uitvoering wat te wensen over laat. Zo had b.v. een aparte "commerciële" lens niet zoveel stof op doen waaien en zo waren er nog wel andere implementatie mogelijkheden geweest die een stuk minder controversieel waren geweest.

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #221 Gepost op: 2012/10/02, 11:31:00 »

Overigens, puur uit nieuwsgierigheid: welke werkomgeving is het bij jou nou geworden, in 12.04?
Op mijn werkpc ben ik nog niet overgestapt omdat die een moederbord heeft met onboard vga en een intell celeron 1.8GHz.
En als ik boot van een stick wil dat niet werken dus ik upgrade nog niet, een nieuwe pc is in de maak.

Op de laptop wel direct 12.04 geinstalleerd en zit daar in de Gnome omgeving ....
Want ik moet die nieuwe install eerst volwassen maken met de proggies die ik wil hebben, en in die andere omgevingen kan ik nix vinden....  :rolleyes:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #222 Gepost op: 2012/10/02, 11:33:59 »

Daarnaast is dit een idee van Mark en de zijne, en is het blijkbaar geen goed idee als ik de reacties zo links en rechts lees.....
Heb wel sterk de indruk dat het hele idee niet goed begrepen word.....  :rolleyes:
Het idee is prima, ik denk alleen dat de uitvoering wat te wensen over laat. Zo had b.v. een aparte "commerciële" lens niet zoveel stof op doen waaien en zo waren er nog wel andere implementatie mogelijkheden geweest die een stuk minder controversieel waren geweest.

Het leek mij ook een goed idee, maar zoals het nu werkt is het idd bagger.
Maar je moet ergens beginnen denk ik dan maar, en op de tekentafel ziet het er leuk uit, maar testen in het veld geeft meer resultaat waar het niet goed is, en nu werken meer mensen ermee waardoor er meer ideeën komen en voorstellen om het te verbeteren......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #223 Gepost op: 2012/10/02, 12:37:47 »
Idd er word druk gepraat over een nieuwe functie in een testversie van Ubuntu, en dat is idd een nadeel als je niet met een LTS versie werkt maar met een testversie.....

De software werkt niet goed of werkt helemaal niet en geeft grote storingen.
Het is nog in de ontwerpfase dus er mankeert nog van alles aan.
Als de test niet goed bevalt kan het altijd nog komen te vervallen....

Dus al die drukte om iets wat getest word is eigenlijk energie verspilling  =D
Nou ja, ervaren *buntugebruikers zoals jij en ik, zullen inderdaad op hun productiemachines doorgaans gewoon alleen LTS-versies gebruiken. De tussenversies zien we meer als leuk speelgoed....  =D

Maar voor beginners met Ubuntu is dat wat anders. Die komen op de webstek van Ubuntu, en kiezen blindelings voor een tussenversie, als dat toevallig de nieuwste is. Daarom zijn de tussenversies ook belangrijk.... Ze zijn nu eenmaal "het gezicht" van Ubuntu tussen de LTS-versies in.

Nuja, zelfs ervaren gebruikers kunnen natuurlijk soms problemen hebben. Voor de een is een LTS stabiel, voor de ander een tussenversie, voor weer een ander beide :)

Offline Dave

  • Lid
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #224 Gepost op: 2012/10/02, 16:29:49 »
het is lang geleden dat ik een niet-LTS versie niet kon aanraden.
Doe het eigenlijk alleen wanneer er hulp nodig is voor een installatie en dan heb je er voorlopig geen omkijken meer na.