Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update XP onder VirtualBox  (gelezen 537 keer)

Update XP onder VirtualBox
« Gepost op: 2008/02/19, 22:07:00 »
Wat doe ik met al die veiligheidsupdates van MS voor m'n virtuele XP ?
Gewoon uitzetten dat automatisch updaten ? (Enfin, ik heb voor de moment de instelling dat 'm toont welke updates er beschikbaar zijn en dat ik kan kiezen of en wanneer ik ze installeer.  En ik denk daat ik daar goed aan gedaan heb: bekijk even op de schermafdruk de gehighlighte regel.  Dat lijkt me toch maar een raar programma ...



Heeft er iemand goede raad ?
Voor de moment heb ik niks geïnstalleerd van deze bundel updates.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline siegi

  • Lid
Update XP onder VirtualBox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/19, 22:19:38 »
De xp installatie in virtual box is in principe even kwetsbaar. Dus ik zou de updates wel installeren als je met windows xp op internet hangt.
Zelf heb ik de internetverbinding uitgeschakeld in virtualbox.

Update XP onder VirtualBox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/19, 22:33:03 »
Ja, de "gewone" veiligheidsupdates en zo, daar kan ik nog mee akkoord gaan (al was het één van de redenen dat ik geen XP meer draai gewoonlijk), maar dat ene programma dat een soort virusscan of zo gaat uitvoeren en zichzelf elke maand wil verversen, daar voel ik me niks goed bij, dus die vink ik zeker uit...

PS: ik draai XP virtueel alleen maar omdat het kan, en om zo tussendoor eens te kunnen laten zien aan de collega's dat ik van het ene naar het andere ga in ongeveer anderhalve seconde...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Update XP onder VirtualBox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/19, 22:41:52 »
ik zou zeggen: nee, waarom?
Dat je windows onveilig is, who cares? het zit toch in een VM.
Je kunt desnoods een snapshot maken van je huidige installatie, kun je het als het te gortig wordt repareren.