Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 846548 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #300 Gepost op: 2006/10/25, 22:30:55 »
het topic "Oud?" is ook zeer geschikt, heb ik opgezet toen ik nog een gast en nog geen lid was ;)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #301 Gepost op: 2006/10/26, 15:12:12 »
Ik ben Hans van Vulpen. 23 jaar.

Op mijn desktop (1,5 ghz en 512SDram) staat een dual-boot met XP en Ubuntu 6.06.
En op mijn laptop 2x Ubuntu 6.06. De ene om 'netjes' te gebruiken en de andere om mee te experimenteren. (momenteel met Gnome-desktop, Ubuntu-desktop, Enlightenment 16 en Xfce)

Ik gebruik Ubuntu sinds juni dit jaar. Dat was tevens mijn eerste linux-ervaring, na de live-cd van Knoppix.

Nu sinds eergister Fedora Core 6 uit is, ga ik die ook proberen. Uiteraard ga ik ook Ubuntu 6.10 gebruiken.

Verder heb ik veel aan deze forumsite gehad, veel tips. Mijn vragen heb ik tot nu toe op www.ubuntu-forums.nl gesteld.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #302 Gepost op: 2006/10/26, 15:36:10 »
@hvv Is er nog een Nederlandse forumsite van Ubuntu? In ieder geval, ik blijf lekker hier. Want ik kan me niet voorstellen dat er een gezelliger forum bestaat dan deze ;)

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #303 Gepost op: 2006/10/26, 15:43:14 »
Citaat van: Florian
@hvv Is er nog een Nederlandse forumsite van Ubuntu? In ieder geval, ik blijf lekker hier. Want ik kan me niet voorstellen dat er een gezelliger forum bestaat dan deze ;)
Jammer genoeg wel, er zijn al een paar pogingen gedaan om tot een samenwerking te komen. maar helaas liep dat steeds op niets uit.

Heel jammer, daar loopt ook kennis rond, beetje dubbelwerk.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #304 Gepost op: 2006/10/26, 15:50:25 »
Dat geloof ik, budster. Maar waarom? Ik bedoel, uiteindelijk is dit het offici

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #305 Gepost op: 2006/10/26, 15:58:38 »
Citaat van: Florian
Dubbelwerk is het zeker.
Zou kunnen, wat mij wel eens is opgevallen, er zijn mensen die dezelfde vraag op beide sites stellen. En bij beide een antwoord krijgen, die ook nog 'es kan afwijken.

Wat ik wel heel erg handig vind, is de documentatie van Anika. Een hoop handige tips staan daar in, zeker als het gaat over het installeren via de terminal. verder staat er ook altijd een mooi overzicht van reposities (die neem ik tot nu toe nog steeds over :) )

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #306 Gepost op: 2006/10/26, 16:09:08 »
@hvv Ik heb dat forum effe bekeken en het eerste wat mij opviel is dat hij met een bepaald standaard lay-out is gemaakt. Volgens mij met een standaard-forum-bulder. Dit denk ik aangezien ik de lay-out meteen herkende van o.a. het pc-active forum (url: http://forum.pc-active.nl ) precies dezelfde opbouw en pictogrammen. Nee, ik houd het lekker bij dit forum :) ik vind de indeling hier ook veel handiger. Alles is sneller te vinden

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #307 Gepost op: 2006/10/26, 16:20:58 »
@Florian Het zou heel erg goed kunnen dat ze een standaard-layout gebruiken, forum.nedlinux.nl ziet er onder andere ook zo uit.
Volgens mij heb ik het nog vaker gezien.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #308 Gepost op: 2006/10/26, 17:06:18 »
@hvv ik ook. Onder andere dus op het pc-active forum (zoals ik al zei) :D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #309 Gepost op: 2006/10/26, 17:11:28 »
ach, het is maar een layout :) en het draait om de mensen op het forum :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #310 Gepost op: 2006/10/26, 17:18:24 »
Daar ben ik het helemaal mee eens profoX, maar ik vind dit forum nog altijd het gezelligst :D

sirius

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #311 Gepost op: 2006/11/02, 13:18:15 »
Mijn eerste aanraking met computers was een schoolvriend die in de jaren '80 (ik ben er 37) met een comodore op zijn kamer progjes in Basic zat in te tikken. Toen mijn broer voor een jaar naar Zuid-Amerika trok heeft hij mij een omgebouwde sinclair spectrum z80 achter gelaten en een 50-tal cassetjes. Het was dan 20 minuten wachten, luisteren naar de typische datatoontjes en de geijkte strepen op het televisiescherm. Met wat geluk kon je dan je platformspelletjes spelen. Dat was toen

Paretje

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #312 Gepost op: 2006/11/04, 16:30:12 »
Waarom? Bevalde (K)Ubuntu je niet?

Ik ben Paretje, en in het echte leven Kevin :P. Programmeren met PHP is mijn grootste hobby. Ben op Linux overgestapt om de volgende redenen:
1. Servers
2. Snelheid
3. Veiligheid
4. Snelle evolutie en gratis

Ik had enkele distributies tegengekomen die mijn voorkeur hadden
1. Debian
2. Ubuntu

Debian was veel te groot en gebruikte nogal verouderde software (zoals KDE 3.3) en dus was de keuze snel gemaakt. Ze hebben me dan overtuigd om KDE te gebruiken, maar heb daar absoluut geen goede herinnering aan over. Was trager, drukker en stootte constant op problemen. Dat was dan ook

Gast

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #313 Gepost op: 2006/11/06, 05:52:09 »
Ik heb zaterdag jongstjeden Ubuntu geinstalleerd en vind het prachtig! Veel mooier dan WinXP. Mijn redenen: ondersteuning van programmeertalen, veiligheid, snelheid.

sirius

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #314 Gepost op: 2006/11/06, 07:10:57 »
Zoals ik al in een eerdere threat schreef gaat de ontwikkeling van (*)ubuntu mij wat te snel. Het duurt wel even om van vers geschreven code een goede stabiele code te maken. Debugging heeft nu eennmaal tijd nodig. Ik ga voor de stabiliteit. Onstabiele paketten (waaronder de toen laatste versies van amarok) deden mijn xserver crashen, iets wat me nog nooit was overkomen in mijn linuxgebruik.

En zoals ik ook al eerder heb aangehaald steun ik distributies die 100 % vrij zijn en dus niet van een economische aktiviteit afhangen. Maar zoals gezegd doet (*)ubuntu een enorme bijdrage bij de verbetering en verspreiding van het Linuxgebruik en dat kan alleen maar toegejuichd worden. Ik heb ook ondervonden dat door de ontwikkeling van ubuntu, de vooruitgang bij Debian ook sneller gaat omdat er uitwisseling is.

pieko

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #315 Gepost op: 2006/11/15, 21:00:47 »
Nou, dan ben ik misschien wel de oudste.
73 jaar.
Ben 18 jaar geleden begonnen met MSX. later op een toen nieuwe pc met windows 95.
Nu Windows XP. in dual boot met Ubuntu 6.10.
Eerst wel gewerkt met Mandrake en Debian.
Debian was niet zo'n succes (herkende de hardware niet)
Ubuntu bevalt mij prima, misschien gaat over enige tijd Windows wel van de
computer af.

Pieko

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #316 Gepost op: 2006/11/15, 21:54:15 »
Pieko, je bent van harte welkom hier op 't forum. ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #317 Gepost op: 2006/11/15, 22:00:39 »
Pieko, volgens mij ben je inderdaad de oudste......
Zelf ben ik een van de ouderen, maar jij bent een hele generatie ouder dan ik ;)
Van harte gefeliciteerd en hopelijk blijf je hier lang aanwezig.

Groeten uit Zeeland,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #318 Gepost op: 2006/11/15, 23:18:11 »
Yep hardstikke welkom!

Leuk he, op dit forum heb je echt allerlei leden van diverse generaties!

evert11

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #319 Gepost op: 2006/11/16, 00:40:07 »
Ben 53 oud, begonnen met een atari 16, 16 kb geheugen, later omgebouwd naar 64kb.
Heb diverse PC gehad, IBM XT, 286, 386 en 486 processer PC's, diverse merken.
Begonnen met RH5, RH9 wat gexperimenteerd met knoppix, mepis en Yoper.
Ik gebruik nu Ubuntu (gnome versie) begonnen met 5.10 zit nu op 6.10.
Woon sinds 1998 in de USA.
Groeten uit het warme Scottsdale AZ

pieko

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #320 Gepost op: 2006/11/16, 18:22:51 »
Bedankt voor alle sympatieke welkomstberichten.
Mijn inbreng in dit forum zal over het algemeen wel
in vragende vorm zijn  (vrees ik ).
Maar ik blijf moeite doen om bij de tijd te blijven.
Zeker als het Ubuntu betreft.

Groetjes uit Doetinchem.

Pieko.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #321 Gepost op: 2006/11/16, 18:46:57 »
Citaat van: pieko
Mijn inbreng in dit forum zal over het algemeen wel in vragende vorm zijn  (vrees ik ).
Dat hoef je niet te vrezen .......
Het forum is er, om over Ubuntu te praten, maar nog meer om mensen te helpen en problemen op te lossen.
Dus ..... je vragen zijn welkom, maar denk niet dat je de enige bent met een vraag of probleem, als dat zo zou zijn, bestond dit gezellige forum niet.
Vraag maar raak, dan kunnen anderen gaan nadenken en proberen om je te helpen ;)

Groeten uit het Zeeuwse,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Kev

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #322 Gepost op: 2006/11/16, 18:57:42 »
Ja het forum is er voor de gemeenschap en als je later denkt iets terug kunnen in te brengen kun je meestal wel je ervaringen hier kwijt enzovoort.
Ik vind het vooral wel leuk dat Ubuntu en dit forum door jong en oud gebruikt word en ook dat de toon van dit forum niet stroef is hehe, ken er anders wel een hele hoop andere die nooit aan dit forum zouden kunnen tippen.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline xpired

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #323 Gepost op: 2006/11/17, 11:04:47 »
Oke, dan ik ook maar :)

Ik ben 28.

Gebruik Ubuntu sinds 4.10 (oktober 2004).
Hiervoor Debian en SuSE

Mijn eerste Linux install was Suse Linux 6.2 uit 1999. Deze was toen net uit.
Suse heb ik gebruikt tot versie 8.0 Hierna overgestapt op Debian.
Toen Ubuntu 4.10 uit kwam ben ik voornamelijk ubuntu op werkstations gaan gebruiken.
Voor servers bleef ik bij Debian.

Nu gebruik ik voor servers een mix van Debian en Ubuntu, Maar net wat de eisen en voorkeuren zijn.

Mijn PCtjes draaien nu Ubuntu edgy naar volle tevredenheid.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #324 Gepost op: 2006/11/18, 02:14:54 »
Ik ben nu 48 jaar en mijn eerste besturingssysteem(voor de computer) ervaringen zijn van rond 1980  alleen weet ik niet meer welke dat was.(Misschien wel een UNIX achtige) Hierna BASIC, DOS en helaas .......
Vanaf Suse 7.0 (eind 2000)werk ik met Linux in dualboot met MS(Ik kan het thuisfront helaas nog niet overtuigen) tot Suse 10.1, waar ik een aantal zaken niet voor elkaar kreeg.
Navraag hier over bij de automatiseringsafdeling van mijn werk kreeg ik een antwoord UBUNTU :cool:
Ik gebruik nu van af Augustus 2006 Ubuntu Dapper en sinds een paar weken Edgy.
Tot nu toe bevalt UBUNTU mij prima.
Ik hoop dat ik binnen afzienbare tijd de spullen uit Redmond bij het chemisch afval kan dumpen.;)
Met mijn echte leeftijd behoor ik tot de oudere jongere en met mijn UBUNTU leeftijd tot de zuigelingen.:O

Met vriendelijke groet,

Gijs

Rectificatie: Nu 11-8-08 50jaar per 11-8-2010 52 jaar.

Ook al een paar jaar geen spullen uit Redmond meer. En Ubuntu 8.10, Ubuntu 10.04 en open Suse 11.2 in tripleboot.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/16, 17:58:56 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.