Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Picasa foutmelding bij importeren  (gelezen 2060 keer)

Offline Hsapiens

  • Lid
Picasa foutmelding bij importeren
« Gepost op: 2012/03/07, 12:36:51 »
Ik werk met versie 10.04 en Picasa 3.0 (geinstalleerd via WINE). Sinds enige tijd krijg ik bij het importeren van foto's vanaf de camera of de PC de foutmelding "Er is een fout opgetreden in Picasa. De toepassing wordt gesloten", waarna Picasa inderdaad wordt afgesloten. Herinstallatie van Picasa 3.0 geeft geen verbetering. Ik heb hierover niets kunnen vinden op het forum. Graag advies.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Picasa foutmelding bij importeren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/07, 12:40:03 »
Windowsprogje draaien via Wine = altijd behelpen, hoe knap 't ook is wat de ontwikkelaars van Wine hebben gemaakt. Overweeg eens een autochtoon Linuxalternatief?

Re: Picasa foutmelding bij importeren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/07, 13:04:00 »
Nou, het komt eerder omdat de ouderwetse 3.0 niet goed meer werkt met moderne Wine. Ligt in dit geval aan ontwikkeling en niet direct aan Wine.

Overweeg inderdaad eens een natief programma zoals Shotwell, DigiKam of F-Spot.

Offline Hsapiens

  • Lid
Re: Picasa foutmelding bij importeren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/11, 09:23:50 »
Bedankt voor jullie suggesties; heb die opgevolgd, maar omdat ik - oppervlakkig gezien - de mogelijkheden van deze programma's beperkter vond vergeleken met Picasa, ben ik toch weer teruggegaan naar Picasa. En wie schetst mijn verbazing. Importeren lukt ineens wel. Het probleem is dus niet opgelost, maar bestaat niet meer.

Re: Picasa foutmelding bij importeren
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/11, 10:44:55 »
Dat is inderdaad wat oppervlakking want DigiKam is 20x uitgebreider dan Picasa. Zo uitgebreid dat het zelfs door sommige professionele fotografen wordt gebruikt. Gezichtsherkenning heeft DigiKam ook.

Maar mooi dat het gelukt is met Picasa! :)