Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)  (gelezen 3116 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Windows 8 wordt zelfs nog langzamer door de markt aanvaard, dan de bekende mislukking Vista! Cijfers liegen niet.... Zie dit artikel:
http://www.zdnet.com/five-reasons-why-windows-8-has-failed-7000012104/

De belangrijkste bug voor Ubuntu, is natuurlijk bug nummer 1:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/1

De mislukking van Windows 8 kan helpen om bug 1 te repareren.  =D  =D  =D


Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/06, 12:50:23 »
Ik vermoed dat meer mensen naar Windows 7 zullen gaan dan naar Linux. Maar aan de andere kant: als 10% van de ontevreden Windows 8-gebruikers voor Linux kiest, levert dat, procentueel gezien, een flinke stijging van de Linuxgebruikers op.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/06, 13:43:42 »
@Pjotr: En om je bericht nóg meer kracht te geven :D
http://www.theverge.com/2013/3/6/4070274/samsung-ativ-tab-windows-rt-tablet-canceled-in-parts-of-europe
Pfoeh, dat is een domper voor MS. Aan de ene kant een OS met een tablet-interface (Win8) wat slecht verkoopt en aan de andere kant een tablet met een tablet-interface (WinRT) wat helemaal niet verkoopt. Ergens in Redmond is er iemand met stoelen aan het gooien denk ik....  :)

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/06, 14:29:38 »
Ik heb het ook even gebruikt maar vond het vreselijk dat de computer dan steeds in het start-menu begon.
Dan moest ik eerst onder klikken om op het bureaublad te komen.
Ook de updates duurde vreselijk lang, de computer deed dan ook helemaal niets.
Nee voor mij hoeft windows 8 ook niet. ^-^
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/06, 14:49:15 »
Dan moest ik eerst onder klikken om op het bureaublad te komen.

er was een manier om meteen in de desktop te komen, totdat microsoft daar een stokje voor stak:
http://www.zdnet.com/microsoft-said-to-block-ability-to-boot-straight-to-desktop-in-windows-8-7000002219/

edit nog mooier:
http://www.zdnet.com/amazons-top-selling-laptop-doesnt-run-windows-or-mac-os-it-runs-linux-7000009433/
« Laatst bewerkt op: 2013/03/06, 15:02:07 door niekn »

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/06, 15:17:11 »
De meeste Windows licenties worden denk ik verkocht samen met een nieuwe computer. Nu is het eenmaal een feit dat de computermarkt in een vette dip zit. Er is een  economische crisis sinds 2008, introductie Windows Vista 2007, dus voor de economische crisis.

Vrij logisch dus dat er na de introductie van Windows 8 in 2012 minder Windows 8 licenties worden verkocht dan Windows Vista licenties na de introductie van Windows Vista om 2007 vóór de economische crisis. Dat heeft op zich denk ik niet direct met de kwaliteit van Windows 8 te maken... maar is gewoon een gevolg van het feit dat er minder computers verkocht worden.

Wat echt interessante cijfers zouden zijn is het aantal verkochte Windows 7 licenties ten opzichte van het aantal verkochte Windows 8 licententies op dit moment. Ik zag dat je bij Dell kon kiezen tussen Windows 7 en Windows 8 bij het bestellen van een computer. Ik zou graag zien hoe die verhouding is. Het zegt namelijk wel iets als klanten kiezen voor een ouder OS als dat even duur is als een nieuwere versie...
« Laatst bewerkt op: 2013/03/06, 15:23:46 door Thomas de Graaff »

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/06, 17:31:18 »
Ik heb het ook even gebruikt maar vond het vreselijk dat de computer dan steeds in het start-menu begon.
Dan moest ik eerst onder klikken om op het bureaublad te komen.

Op de Windows 8 en Windows Server 2012 systemen die ik verplicht ben te onderhouden heb ik Start8 geïnstalleerd. (Wel grappig dat je 5 euro extra moet betalen voor een third-party product om je systeem bruikbaar te maken...)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/06, 18:22:58 »
Het gros van de mensen slikt de veelvoud aan belachelijke ontwerpfouten in Windows 8 voor zoete koek, omdat ze denken dat het zo hoort.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/06, 18:53:35 door Cumulus007 »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/06, 18:53:14 »
Ik heb het ook even gebruikt maar vond het vreselijk dat de computer dan steeds in het start-menu begon.
Dan moest ik eerst onder klikken om op het bureaublad te komen.

Op de Windows 8 en Windows Server 2012 systemen die ik verplicht ben te onderhouden heb ik Start8 geïnstalleerd. (Wel grappig dat je 5 euro extra moet betalen voor een third-party product om je systeem bruikbaar te maken...)
Ik zie een verdienmodel:
1. Sloop gewenste functie als de startknop uit de nieuwe versie
2. Richt een bedrijf op wat Stardock heet
3. Doe net alsof je niets met dat bedrijf te maken hebt
4. Bied via dat bedrijf de oude functie weer aan, tegen een schappelijke vergoeding uiteraard
5. Profit!

 :)

Het gros van de mensen slikken de veelvoud aan belachelijke ontwerpfouten in Windows 8 voor zoete koek, omdat ze denken dat het zo hoort.
Was het maar een ontwerpfout, dit is as-designed. Want anders zouden ze het wel terug inbouwen als de gebruikers er niet tevreden over zijn. Wat er gebeurt is precies het tegenovergestelde, zelfs de sluipweggetjes worden geblokkeerd....

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/06, 20:14:18 »
@markba:

2 Wat mis jij hier? Stardock bestaat al sinds begin deze eeuw... Ik heb nog jarenlang met hun producten gewerkt in mijn Windows-tijd (Stardock Dock, Stardock WindowBlinds, etc.).
« Laatst bewerkt op: 2013/03/06, 20:16:43 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/06, 20:22:35 »
@markba:

2 Wat mis jij hier? Stardock bestaat al sinds begin deze eeuw... Ik heb nog jarenlang met hun producten gewerkt in mijn Windows-tijd (Stardock Dock, Stardock WindowBlinds, etc.).
Je hebt de smiley gemist?  T'is allemaal niet serieus hoor. :)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/06, 21:15:21 »
ach volgens de steam-statestieken is t marktaandeel al aan het stijgen, alle linux-distro's bij elkaar zitten we nu op 2,02%
en das toch wel al het dubbele van die 1% die velen beweren  =D =D  :D :D
en dan heb ik other (0,82%) niet meegerekend, steam checkt namelijk ook ofdat hij in wine is geinstalleerd als dat zo is dan draai je "other" als OS, de wine-detectie is dus alleen voor statistische redenen.

bron: http://store.steampowered.com/hwsurvey#cat0

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/06, 21:22:34 »
@niekn: En dat gaat straks weer droppen want getuige het internet en dit forum gaat iedereen straks weg van Ubuntu omdat maar weinig mensen Canonical's plannen voor de toekomst steunen...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #14 Gepost op: 2013/03/06, 21:34:18 »
@niekn: En dat gaat straks weer droppen want getuige het internet en dit forum gaat iedereen straks weg van Ubuntu omdat maar weinig mensen Canonical's plannen voor de toekomst steunen...
Ach, dat werd ook geroepen toen Unity uitkwam en iedereen, massaal aan de Mint ging werd toen gezegd; dat bleek achteraf toch wel mee te vallen, of tegen, afhankelijk in welke hoekje staat. Ik denk niet dat heel veel mensen zich er heel druk om maken: als je alleen dit forum leest krijg je een andere indruk maar dit forum != rest van de wereld.

En daarbij zal dat in grote getale gecompenseerd gaat worden als Ubuntu op telefoons en tablets bekendheid bij het grote publiek gaat krijgen, het uiteindelijke doel van Canonical; om dat doel te realiseren, is een universele grafische laag nodig die op al die apparaten werkt: Mir is de oplossing die Canonical daarvoor kiest en dus niet Wayland

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #15 Gepost op: 2013/03/06, 22:49:46 »
@markba: Die tablets en phones hebben geen Steam en dat is wel waarover niekn en ik het hadden qua percentage.

Maar goed, je hebt wel gelijk. Inderdaad riep men ook van alles toen Unity uitkwam en nu schakelen sommigen toch ineens terug naar Unity.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #16 Gepost op: 2013/03/06, 23:44:59 »
ik ben echt wel over gegaan naar mint
ik kan niet wennen aan unity

ontopic
er zijn inderdaad al mensen op mijn werk waarvan ik zei, bezint eer ge begint. en die willen zo graag w7 terug of nog beter XP
w8 is zoooooooooooo anders.

maar aan de andere kant, denk ik dat W8 het heel erg goed moet doen op een touchscreen van 65". en dat gaan we wel uitproberen.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #17 Gepost op: 2013/03/06, 23:57:25 »
ik ben echt wel over gegaan naar mint
ik kan niet wennen aan unity

Daarom zei ik ook: "sommigen".

Ontopic: Maarja, Ubuntu met Unity (of Touch) doet het ook perfect op een groot touchscreen dus daar heeft W8 niet persé voordeel...

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #18 Gepost op: 2013/03/07, 09:38:47 »
Wel grappig dat de occasie licenties van Windows 7 een tikje duurder zijn geworden; meer vraag dan aanbod.

Ook hier is na de introductie van een MGP ivm W8 een duidelijke 'njet' naar boven gekomen; simpelweg doordat we volledig op koers zitten met Xubuntu en een duur W8 totaal niet meer nodig hebben. Ook het nabijgelegen bedrijf is momenteel aan een proefopstelling begonnen, mede door de totaalprijs om W8 nog maar te kunnen draaien. We spreken dan om en bij de 180 computers die normaal voor de schroot waren.

Het is denk ik hét moment om Ubuntu sterker te marketen via de courante media. Troeven zijn er genoeg, en de volwassenheid bewezen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #19 Gepost op: 2013/03/07, 23:40:13 »
.......................................
.......................................

.................Ubuntu met Unity (of Touch) doet het ook perfect op een groot touchscreen dus daar heeft W8 niet persé voordeel...

Ik heb een Medion Akoya P9614 waar oorspronkelijk Windows 7 op stond (met touchscreen).
Ik gebruik deze pc al 2 jaar met Ubuntu. Nu 12.10

Maar...touchscreen heb ik nooit werkend gekregen.  Moet dat wel kunnen ??
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #20 Gepost op: 2013/03/08, 00:55:56 »
.......................................
.......................................

.................Ubuntu met Unity (of Touch) doet het ook perfect op een groot touchscreen dus daar heeft W8 niet persé voordeel...

Ik heb een Medion Akoya P9614 waar oorspronkelijk Windows 7 op stond (met touchscreen).
Ik gebruik deze pc al 2 jaar met Ubuntu. Nu 12.10

Maar...touchscreen heb ik nooit werkend gekregen.  Moet dat wel kunnen ??

Weet ik niet. Mijn ervaring baseert zich op modellen van midden 2012 en nieuwer, weet niet hoe dat met oudere modellen zit...

Re: Windows 8 is mislukt (en dus is er hoop voor reparatie van bug 1)
« Reactie #21 Gepost op: 2013/03/08, 12:01:23 »
Dat verschilt waarschijnlijk gewoon per model touch screen. Het ene model zal wel ondersteund worden in de Linuxkernel het andere niet (en kan ook weer per kernelversie verschillen). Het beste kun je dus achterhalen wat voor merk/type touchscreen erin zit en dan Googelen op linuxcompatibiliteit, zelfde verhaal als met alle hardware :P