Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke upgrade of security update veroorzaakt slecht geluid?  (gelezen 426 keer)

Offline tillie

  • Lid
Welke upgrade of security update veroorzaakt slecht geluid?
« Gepost op: 2011/10/31, 07:42:35 »
In de lijst van 170 updates die je kunt installeren na het installeren van (k)ubuntu 11.10, zitten een aantal updates die ervoor (kunnen) zorgen dat je geluid het minder goed doet. Ik heb al vele klachten hierover gelezen op meerdere fora, en telkens is er geen oplossing voor. Ik vind het overigens belangrijk dat hier snel wel een oplossing voor wordt gevonden, want het mag natuurlijk niet zo zijn dat je geluid het niet doet. Helaas heb ik hier zelf niet de kennis voor, dus eigenlijk mag ik niet klagen.

Hoe kun je zien wat schadelijke updates zijn en wat niet? En hoe kun je zien wat security updates zijn en gewone upgrades?

Offline Nardon

  • Lid
Re: Welke upgrade of security update veroorzaakt slecht geluid?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/31, 08:31:48 »
Je zult moeten kijken naar de naam gok ik, kijk naar updates waar "PulseAudio" of "OSS audio" in staat. Daarna kun je in de changelog van de updates kijken wat er nou precies veranderd, en misschien zo achterhalen welke updates de fout veroorzaken.

De updates zijn geordent onder verschillende kopjes, zo heb je het kopje beveiligingsupdates en aanbevolen updates. Als er geen updates zijn onder een categorie wordt het kopje niet weergegeven.

Re: Welke upgrade of security update veroorzaakt slecht geluid?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/31, 08:50:22 »
Is het geluid voor de updates wél goed?

Re: Welke upgrade of security update veroorzaakt slecht geluid?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/31, 09:34:05 »
Je kan de updates voor het geluid gewoon afvinken in de lijst van updates ;)

Wel maf dat je zo'n problemen hebt met het geluid .....
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline tillie

  • Lid
Re: Welke upgrade of security update veroorzaakt slecht geluid?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/31, 10:14:35 »
Is het geluid voor de updates wél goed?

Ja, alles deed het gewoon. Het geluid klinkt nu heel distorted.