Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04  (gelezen 1728 keer)

Martin Franssen

  • Gast
Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Gepost op: 2016/10/20, 15:03:35 »
Hallo,
Afgelopen week Xubuntu 16.04 geïnstalleerd.
Nog 2 probleempjes:
1. Bij openen Software centrum) krijg ik een leeg veld, met enkele lege blokken, waar programma's in zouden moeten verschijnen.
Na een aantal keren opnieuw opstarten, krijg ik uiteindelijk wel het gewenste resultaat.
Ik zag in een item van 29 mei jl. dat dit probleem te omzeilen is, door het 'oude' softwarecentrum te installeren.
Dus:  hoe op te lossen of eventueel hoe 'oude software'-centrum te installeren?
2. Ik heb audacious geïnstalleerd als muziekspeler: in verleden nooit problemen mee gehad, nu  stopt het afspelen om de haverklap. Oplossing?
Groet,
Martin

Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/20, 15:17:40 »
Ik heb eerder deze week ook iets voorbij zien komen over taalinstellingen. Die moeten volledig op NL staan anders blijft Softwarecentrum leeg. Misschien even checken.

Martin Franssen

  • Gast
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/20, 19:01:32 »
Inmiddels gecontroleerd: staat volledig op Nl, maar probleem daarmee niet opgelost.

Offline Tom

  • Lid
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/20, 19:08:14 »
Al herstart ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Frederik

  • Gast
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/20, 20:50:27 »
Dan nóg maar een keer: Het (X)ubuntu Software centrum blijft bij sommigen na installatie leeg en bij weer sommigen is aanpassingen van taalinstellingen voldoende om het probleem te verhelpen en bij anderen (soms) weer niet. Ook als de taalinstellingen correct staan, kan het wisselen van taal en daarna weer terugzetten op NL het probleem verhelpen. De volgende pagina geeft diverse suggesties om het probleem op te lossen.
Er is geen eenduidige oplossing:
http://askubuntu.com/questions/760278/the-new-software-center-in-ubuntu-16-04-shows-no-application-data-found


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/21, 00:08:30 »
Gebruik "gewoon" Synaptic of apt-get. Die werken altijd.  :)
https://sites.google.com/site/computertip/installerenvanprogrammas

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/21, 00:12:29 »
Begin met sudo apt-get update soms moet er eerst een lijst van beschikbare software worden opgehaald.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Martin Franssen

  • Gast
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/21, 18:43:18 »
Hallo Reageerders,
Bedankt voor jullie reacties.
Inderdaad  een keer van taal wisselen en het "software centrum" probleem is opgelost.
Nog suggesties om audicious goed aan het werk te krijgen?





Frederik

  • Gast
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/22, 11:25:18 »
Inderdaad  een keer van taal wisselen en het "software centrum" probleem is opgelost.

Mooi dat het probleem door taalinstellingen te wisselen is opgelost :)
Kun je dit topic als opgelost markeren.

Wat is nu nog het probleem met audicious ?

Martin Franssen

  • Gast
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #9 Gepost op: 2016/10/22, 13:23:49 »
Helaas te vroeg gejuicht,  gisteren een paar keer geprobeerd en de 'software' opende zoals het hoort, vandaag weer hetzelfde als voorheen, dus lege pagina, met alleen maar wat lege vakken.

Wat betreft Audacious, af en toe stopt het afspelen van muziek en moet ik het programma opnieuw op starten om het weer aan de praat te krijgen.


Offline jolo

  • Lid
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #10 Gepost op: 2016/10/22, 13:55:36 »
Hier lijkt in Xubuntu 16.04.1 gnome-software goed te werken. Het toont zelfs de updates, die ik daarmee heb kunnen installeren. Ook audacious werkt. Ik heb het echter alleen getest met twee mp3 (1.5 MB en 3.5 MB) muziekbestanden, en een originele muziek cd.

Heb je die muziek ook nog kunnen testen op de Xubuntu default mediaplayer Parole? Als het om een muziek cd gaat, werkt deze nog wel op een stand-alone cd-speler. Als het om zelf gebrande muziek cd-r(w)'s gaat, zou het best kunnen dat deze na verloop van tijd niet meer goed functioneren. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Frederik

  • Gast
Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #11 Gepost op: 2016/10/22, 14:02:42 »
Helaas te vroeg gejuicht,  gisteren een paar keer geprobeerd en de 'software' opende zoals het hoort, vandaag weer hetzelfde als voorheen, dus lege pagina, met alleen maar wat lege vakken.

Als ik Software open, heb ik ook alleen maar lege vlakken. Pas na 15 seconden of nog langer worden de vakken gevuld. Het is gewoon een traag ding :(
Doe, zoals Ron voorstelde, eens in de terminal: sudo apt-get update
Herstart de computer en dan ?

Re: Software (centrum) - problemen Xubuntu 16.04
« Reactie #12 Gepost op: 2016/10/22, 14:32:55 »
Ik installeer nu ook altijd alles met synaptic. Gaat ook nog eens tig keer sneller, alleen moet je wel weten wat je wilt installeren. (Ik heb altijd een vast lijstje met software die ik installeer.)
Het softwarecentrum in Xubuntu heeft bij mij  nog nooit lekker gewerkt > en ik kijk er ook nooit meer in.

Wil je perse een goed werkend softwarecentrum: dan zou ik voor Linux Mint gaan (met wat voor werkomgeving dan ook). Goede kans dat Audacious ook gelijk goed werkt.

Over Audacious: in Xubuntu wel de xubuntu-restricted-extras geïnstallleerd?
« Laatst bewerkt op: 2016/10/22, 14:55:21 door Ronaldus »
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY