Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 Kubuntu versies - 1 home partitie (+ windows)  (gelezen 1669 keer)

Offline koenh

  • Lid
2 Kubuntu versies - 1 home partitie (+ windows)
« Gepost op: 2010/03/26, 17:58:33 »
Hey,

Nu de nieuwe beta uit is (lucid) zou ik deze graag eventjes testen.
Wel wil ik intussen mijn oude systeem (Jaunty) niet kwijt.

Is het mogelijk deze naast elkaar te installeren, met slechts 1 home partitie? Dus twee systeempartities (Lucid en Jaunty), één home partitie, een swap partitie (en mijn windows partitie).

Alvast bedankt.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: 2 Kubuntu versies - 1 home partitie (+ windows)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/26, 18:02:50 »
Heb je een beetje veel geheugen?
Zo ja, dat zou ik het in Virtual box installeren. Een stuk makkelijker en geen risico dat je iets sloopt ofzo.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline koenh

  • Lid
Re: 2 Kubuntu versies - 1 home partitie (+ windows)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/26, 18:09:29 »
Dank voor het antwoord,

maar ik heb dit vorige keer gedaan (karmic), en heb een hoop miserie gekregen op de moment dat ik naar 'echt' overging, omdat er bepaalde zaken niet werkten op mijn laptop...
Vandaar dat ik het graag deze keer eerst 'echt' zou willen testen.

grz.

Offline koenh

  • Lid
Re: 2 Kubuntu versies - 1 home partitie (+ windows)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/04, 09:54:37 »
Wegens een probleem in jaunty, moest ik toch opnieuw installeren.
heb gewoon Lucid beta geinstalleerd en deze draait zonder problemen.

Dit ter informatie.
 
grz.

Re: 2 Kubuntu versies - 1 home partitie (+ windows)
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/04, 16:11:47 »
Op zich kan het wel, alleen houd er rekening mee, dat bij installatie van programma's je persoonlijke instellingen kunnen veranderen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ramana

  • Lid
Re: 2 Kubuntu versies - 1 home partitie (+ windows)
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/04, 16:47:09 »
Je kunt op een partitie meerdere (aparte) /home-mappen plaatsen. Stel, op partitie sda1 zet je kubuntu met gebruiker 'kubuntu' op partitie sda3 (/home/kubuntu) en op partitie 2 Ubuntu met gebruiker 'ubuntu' ook op partitie sda3 (/home/ubuntu). Beide systemen gebruiken dus partitie sda3 voor home, zonder dat ze elkaar bijten. Op die partitie zie je dus twee mappen staan: kubuntu en ubuntu. Bij de ene start wordt sda3/home/kubuntu aangekoppeld, bij de andere sda3/home/ubuntu.