Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: witte strepen na installatie 8.04  (gelezen 1089 keer)

neoistheone

  • Gast
witte strepen na installatie 8.04
« Gepost op: 2008/06/24, 09:01:17 »
Hallo,

Ik ben beginnend gebruiker en zocht een gratis besturingssysteem om 2de hands pc s te kunnen hergebruiken en aan te bieden op mijn werk.
Ik ben zo op ubuntu uitgekomen en heb een proefinstallatie gedaan op mijn werkpc, wat vlekkeloos verliep.
Ik wilde dan ook ubuntu op mijn eigen huis pc installeren, maar na de reboot na de installatie (dus bij de login) krijg ik over mijn heel scherm diagonale witte strepen waardoor het onmogelijk is om ubuntu ook maar op te starten
Heb een Radeon kaart in de pc zitten, wanneer ik dan terug reboot en windows opstart is er geen enkel probleem.

Iemand enige suggesties?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
witte strepen na installatie 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/24, 10:52:44 »
Doe eens dit:
http://computertip.googlepages.com/herstelgrafischeomgeving

Overigens: hoeveel RAM-geheugen zit er in die computer?

neoistheone

  • Gast
witte strepen na installatie 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/24, 11:18:50 »
ram geheugen 2gig,

zal de tip zeker eens proberen

Thx

witte strepen na installatie 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/25, 22:40:58 »
Hoi neo,
ook ik heb nogal wat problemen gehad met video in hardy, en ookdiagonale strepen. Bij mij kwamen ze pas na enige tijd. Na installatie van de sensor applet (ook uit de tips van Pjotr. Ze allemaal doorwerken en uitproberen is zeker een aanrader) had ik in de gaten dat het een temperatuur probleem was. Na uitzetten van de cool and quiet optie in de bios heb ik geen problemen meer gehad.
Omdat je praat over een 2e hands pc zal je wel geen cool and quiet hebben, maar je zou kunnen kijken warmte problemen. Hardy vraagt nl best veel van je grafische kaart.
Er is al veel uitgezocht. Je moet het alleen weten te vinden.
Ubuntu 9.10/ASUS M2N-VM DVI AMD 64X2 Dual Core 6400+/22" NEOVO (Arnos Instruments H-W22 DVI)+17" AOC LM725

Offline Dave

  • Lid
witte strepen na installatie 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/25, 23:28:17 »
Citaat
Hardy vraagt nl best veel van je grafische kaart.
misschien als je van gadgets houdt, anders valt het wel mee.

witte strepen na installatie 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/26, 22:59:35 »
Dave, Arie,
ik gebruik geen gadgets. Wel 2 schermen op een on board video kaart. Dat zal het probleem wel zijn. Met Gutsy heb ik de strepen nooit gezien. Na uitzetten van cool en quiet heb ik geen warmte problemen meer gehad in hardy.
mvg
koorknaap
Er is al veel uitgezocht. Je moet het alleen weten te vinden.
Ubuntu 9.10/ASUS M2N-VM DVI AMD 64X2 Dual Core 6400+/22" NEOVO (Arnos Instruments H-W22 DVI)+17" AOC LM725