Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen bij installatie  (gelezen 903 keer)

Offline jazzper

  • Lid
problemen bij installatie
« Gepost op: 2008/03/29, 12:38:48 »
Op mijn nieuwe computer probeer ik ubuntu te installeren. Het eerstre scherm wordt geopend, maar als ik de schij wil controlleren op fouten of ubuntu starten/installeren, dan start de computer opnieuw op. Aan de cd-rom ligt het niet, want deze heb ik pas met succes op een andere computer gebruikt...

wie heeft een idee over dit vreemde probleem??

problemen bij installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/29, 13:16:49 »
Probeer eens de alternate installatie?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline joop13

  • Lid
problemen bij installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/29, 13:40:42 »
Wat zijn de specificaties van je computer?

Het kan ook zijn dat je schijf niet herkend wordt, geeft de BIOS je schijf juist aan?

Misschien kun je eerst met gparted de schijf indelen?  zie ook http://forum.ubuntu-nl.org/topic/23727
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

problemen bij installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/29, 13:42:24 »
Ga eens staan op "start or install ubuntu" en druk op F6. Onderaan verschijnen de bootparameters. Verwijder daar splash en quiet. Kijk of er foutmeldingen komen op het scherm.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline jazzper

  • Lid
problemen bij installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/30, 14:21:50 »
na het verwijderen van splash en quiet komt een hele waslijst met gegevens en vervolgens de volgende foutmelding:

loading hardware drivers: error receiving uevent message: no buffer space available

hierna moet ik de computer weer opnieuw opstarten

Gegevens van mijn computer:

1x Intel Core 2 Duo E6550 (S775, 2x2.33GHz, 4MB, 1333MHz FSB, Boxed)
1x MSI G33M-FI, iG33 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)
2x Seagate 160GB SATA II 7200RPM 8MB Barracuda 7200.10 Hardeschijven
1x Antec NSK4480 (ATX, 380W, Zilver

Offline jan11000

  • Lid
problemen bij installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/30, 14:34:49 »
Schijf in een andere pc kontroleren?

Bios van pc op default zetten, indien sata dvd speler kontroleer de instellingen hiervan(native geloof ik, meestal 2 of 3 instellingen probeer ze maar).

En als je xp installeer, wat gebeurd dan.

Geheugen kontroleren memtest.

Dvd speler testen in andere pc.

Voeding is die zwaar genoeg, andere proberen, of zoveel mogelijk los maken.

Je hebt 3 geheugen reepjes, werk je dubbele snelheid van je geheugen nog, dacht dat je of 2 dezelfde of 4 dezelfde moest hebben.

Anders leg je probleem eens hier op deze forum: http://gathering.tweakers.net/

Offline jazzper

  • Lid
problemen bij installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/31, 10:28:51 »
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!

Het wilde dus niet lukken om ubuntu te installeren. Gister kreeg ik een hard virus binnen en kon niks meer beginnen in windows, ook niet meer in safeboot. Mijn enige hoop was nog het ubuntu cdtje en ja hoor, het lukte nu opeens wel!!!! Raar maar waar!!!

Nu heb ik dus vanaf de live cd mijn C schijf geformatteerd en hier ubuntu opgeinstalleerd. Nu heb ik op mijn d schijf een paar bestanden staan die ik graag terug wil hebben. (van de rest heb ik wel een back up) Hoe kan ik nu bij deze bestanden komen, want ubuntu ziet deze schijf helemaal niet meer. Daarna wil ik wel weer windows op deze schijf installeren ivm video bewerking, maar dat moet wel lukken!!

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij de bestanden op mijn 2e harde schijf kan komen?

Thnx

problemen bij installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/31, 11:35:33 »
Indien dit een NTFS of Fat32 schijf is inieder geval MS gerelateerd dan in Terminal

Open Terminal venstert en typ de volgende opdrachten ( of copy&past )
wget http://media.ubuntu-nl.org/scripts/diskmountersudo bash diskmounterrm diskmounterheel misschien rebooten, maar in nautilus moeten hij nu wel te bereiken zijn....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D