Ondersteuning > Software en configuratie

startmenu

<< < (2/4) > >>

Rik123:

--- Citaat van: iconoclastica op 2021/09/21, 11:59:46 ---Shortcuts zijn niet hetzelfde: er is geen hiƫrarchie en het aantal betekenisvolle combinaties is zeer beperkt.

--- Einde van citaat ---

Ik heb het niet over Shortcuts , maar een manier van een prog snel vinden en starten .. 

MKe:
Volgens mij is het verschil van de topic starter en wat jullie hier beschrijven dat hij graag een structuur (hierarchie) wil hebben die hij met toetsencombinaties kan doorlopen. Dus "eerste letter categorie" -> "eerste letter subcategorie" -> "eerste letter programma".
Helaas is dat volgens mij niet mogelijk met de Gnome Dash of het standaard KDE menu (corrigeer me a.u.b. als ik ongelijk heb) en is dat tegenwoordig in Windows 10 ook niet meer mogelijk (net geprobeerd, Win10 lijkt ook geen categorieen meer te hebben).  Voor zover ik kan zien werken al die menu's tegenwoordig hetzelfde en zoeken ze alfabetisch op programma naam. Misschien zijn er nog 3rd party menu's die hij zou kunnen proberen die deze functionaliteit wel heeft?

Ik heb zelf wel zoiets gemaakt in mijn eigen desktop op basis van DMenu, maar dat is wel heel erg minimalistisch en puur voor mijzelf gemaakt en ik heb geen idee hoe het zich gedraagd in een echte desktop omgeving als KDE/Gnome/XFCE

vanadium:

--- Citaat van: MKe op 2021/09/21, 13:12:55 ---Volgens mij is het verschil van de topic starter en wat jullie hier beschrijven dat hij graag een structuur (hierarchie) wil hebben die hij met toetsencombinaties kan doorlopen. Dus "eerste letter categorie" -> "eerste letter subcategorie" -> "eerste letter programma".
--- Einde van citaat ---
Ja, hebben we ook door  :) Ik denk dat die toetsenbordondersteuning voor het applicatie menu er zelfs niet was in Gnome 2. Klikken of pijltjes was daar de boodschap.

dmenu dient nu net en bij uitstek voor die snelle zoekbenadering, maar inderdaad, met scripting kan je er een hierarchische aanpak van maken.

Ik heb geen weet van 3rd party menu's die op die manier werken, behalve dan mogelijk het rechts-klik menu van Openbox.

Pjotr:
Toch zou het wel handig zijn als we zouden weten wat voor vlees we in de kuip hebben met het systeem van de hulpvrager.... Zie mijn eerdere bericht in dit draadje.  ;)

spievensterke:
@ iconoclastica,


--- Citaat ---Ik placht mijn startmenu altijd zorgvuldig te onderhouden, zodat er binnen een submenu steeds maar een keuze met een bepaalde letter begint. Hierdoor kon ik programma's starten door een sequentie van beginletters. Bijvoorbeeld lightroom start met ^esc>pfl: control-esc om het startmenu te openen en dan p(rograms)>f(otografie)>L(ightroom). Mijn vingers kennen deze combinaties beter dan mijn hoofd.

--- Einde van citaat ---

Bedoel je het volgende: ???



Klik op de afbeelding om groter te kunnen vertonen/bekijken.

"Kan je een voorbeeld (afbeelding) tonen van hoe jou vorig menu ( het zal wel van Windows zijn --- maak er een screenshot van en plaatst dit in uw bericht  ---  gebruik daarvoor:    https://postimages.org/  ) er uit zag ?

Bericht ons.
Met dank.

Hoe met   https://postimages.org/    werken:

- klik op de link en deze opent een scherm met de keuze



Je wordt nu terug naar uw computer geleid, kies dan een afbeelding -- klik op openen.

Dan kom je terug in onderstaand scherm -- je ziet een voortgangsbalk van de upload -- daarna klik je op : "Miniatuurafbeelding voor fora " dan klik je op een blauw-wit mapje aan de rechterzijde --- er verschijnt eventjes dat het gekopieerd is...
Ga nu terug naar dit berichtenvenster en "plak" de link hier in uw bericht.  Succes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie