Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu 20.04 kan geen data kopieren....???  (gelezen 607 keer)

Kubuntu 20.04 kan geen data kopieren....???
« Gepost op: 2021/03/31, 12:59:23 »
Goedemorgen,

Waar Kubuntu 18.04 gewoon deed wat ik wilde, lijkt Kubuntu 20.04 overal moeilijk over te doen. Data overzetten van een mobiele hd naar de datapartitie in Kubuntu 20.04 gaat niet (!?)
Eerst lijkt het ding gewoon het kopieren in gang te zetten om vervolgens te zeggen: kan de map niet aanmaken.... Niets wijst op een foute instelling of weet ik het wat. Wie heeft er al het nodige meer verstand van Kubuntu 20.04 dan ik?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: Kubuntu 20.04 kan geen data kopieren....???
« Reactie #1 Gepost op: 2021/04/01, 08:52:26 »
Hallo, ik heb ergens gelezen dat Kubuntu vanaf 20.04 de kopieerfunctie heeft uitgeschakeld, om veiligheidsredenen als ik het me wel herinner.

Re: Kubuntu 20.04 kan geen data kopieren....???
« Reactie #2 Gepost op: 2021/04/01, 09:08:19 »
Hallo, ik heb ergens gelezen dat Kubuntu vanaf 20.04 de kopieerfunctie heeft uitgeschakeld, om veiligheidsredenen als ik het me wel herinner.

Dat zou wel heel raar zijn (!). Dan kun je dus nooit meer data van de ene machine naar de andere overzetten. Dan zouden ze kde connect ook moeten uitschakelen en dat doet het (gelukkig) nog. Ik geloof uiteraard wel zeker dat u dat gelezen heeft daar niet van, maar ik ben benieuwd van welke bron het komt.

Update: inmiddels werkt het kopieren wel. Ineens, spontaan, zonder enige aanleiding, instelling of wat dan ook ??
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: Kubuntu 20.04 kan geen data kopieren....???
« Reactie #3 Gepost op: 2021/04/01, 10:57:37 »
Ik geloof uiteraard wel zeker dat u dat gelezen heeft daar niet van, maar ik ben benieuwd van welke bron het komt.
Bron: 1 april! Zo eens in de 20 jaar waag ik me aan een flauw grapje. ;)

Update: inmiddels werkt het kopieren wel. Ineens, spontaan, zonder enige aanleiding, instelling of wat dan ook ??
Dàt is nou informatique! Opeens iets raars en opeens ook weer verdwenen. Probeer vooral niet te begrijpen waarom zoiets gebeurde...

Re: Kubuntu 20.04 kan geen data kopieren....???
« Reactie #4 Gepost op: 2021/04/01, 16:56:37 »
Ik geloof uiteraard wel zeker dat u dat gelezen heeft daar niet van, maar ik ben benieuwd van welke bron het komt.
Bron: 1 april! Zo eens in de 20 jaar waag ik me aan een flauw grapje. ;)

Ach ja, mensen die zich liever met het leven bezighouden, weten doorgaans niet de datum uit hun hoofd :P :P

Update: inmiddels werkt het kopieren wel. Ineens, spontaan, zonder enige aanleiding, instelling of wat dan ook ??
Dàt is nou informatique! Opeens iets raars en opeens ook weer verdwenen. Probeer vooral niet te begrijpen waarom zoiets gebeurde...

Blijkbaar heb ik toch iets ingedrukt want het bleek te gaan om de een nieuwe functie die vanaf Ubuntu 20.04 en alle vorken zit ingebouwd die inderdaad de kopieerfunctie aan banden legt. Zeer waarschijnlijk had ik per ongeluk de toetscombinatie daarvoor aangeraakt oid. Anyway: opgelost.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.