Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gparted 'hangt' na opstart  (gelezen 504 keer)

gparted 'hangt' na opstart
« Gepost op: 2008/07/06, 17:11:41 »
Ik wil een externe HD anders inrichten (van Fat 32 naar ext3) en wil hiervoor Gparted gebruiken. (Kan dit ook anders?)
Ik boot van een life gparted dvd. Maar na het kiezen van de taal komt er een vreemd scherm met wat witte strepen en bevriest het systeem.

Heb al een andere gparted gebrand, met hetzelfde resultaat.

Wat is er aan de hand. Maar bovenal, hoe krijg ik mijn externe HD van fat naar ext3.

gparted 'hangt' na opstart
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/06, 18:37:10 »
Citaat van: Schredders
Ik wil een externe HD anders inrichten (van Fat 32 naar ext3) en wil hiervoor Gparted gebruiken. (Kan dit ook anders?)
Ik boot van een life gparted dvd. Maar na het kiezen van de taal komt er een vreemd scherm met wat witte strepen en bevriest het systeem.

Heb al een andere gparted gebrand, met hetzelfde resultaat.

Wat is er aan de hand. Maar bovenal, hoe krijg ik mijn externe HD van fat naar ext3.
Inmiddels, na geduldig een uurtje wachten is gparted alsnog gaan opstarten en is nu bezig om de HD van Fat om te zetten naar Ext3

Offline ptb

  • Lid
gparted 'hangt' na opstart
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/06, 18:42:16 »
Je kunt ook gparted via synaptic installeren in ubuntu en dan je bewerking uitvoeren (ter aanvulling)

Offline vanadium

  • Lid
gparted 'hangt' na opstart
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/06, 18:57:18 »
Voordeel: je kan niet per ongeluk je systeempartitie formatteren als je gparted opstart vanuit je huidige systeem.

Nog eenvoudiger als je enkel wil formatteren: commandolijn.

sudo mkfs -t ext3 /dev/

bijvoorbeeld: sudo mkfs -t ext3 /dev/sdc1