Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem mediapalyer  (gelezen 875 keer)

Offline peter40

  • Lid
Probleem mediapalyer
« Gepost op: 2009/04/02, 12:40:20 »
Ik heb conceptronic mediaplayer 500 gig grab n go hdmi sata aangeschaft. Nou heb ik op mijn linux een aparte directory aangemaakt en er enkele mp3 opgezet. Op mij pc gaat het prima, maar op mij tv krijg ik de boel niet aan de praat.
De conceptronic helpdesk zegt dat om te kijken of de harde schijf goed functioneerd ik via windows opnieuw ntfs partitie moet maken, er enkele mp3 op moet zetten en dat uitproberen via de tv. Als dat goed gaat zal ik in de linux omgeveing enkele settings moeten gaan aanpassen. Kan iemand hier iets mee?
De advertentie zegt dat het apparaat linux proof is.

MVG

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Probleem mediapalyer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/02, 14:06:01 »
je kunt die ntfs partitie ook met Gparted aanmaken, en als het goed is ook met schijvenbeheer in Ubuntu (dat laatste moet je even installeren via instaleren/verwijderen).

Offline peter40

  • Lid
Re: Probleem mediapalyer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/02, 14:14:38 »
Wat ik niet begrijp is dat mp3 op de mediaplayer via de pc goed gaan maar via de tv niet. Als ik de schijf opnieuw partitioneer en daar mp3 opzet krijg ik op mijn tv dan een root te zien met deze mp3 tjes?

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Probleem mediapalyer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/04, 15:21:41 »
Wat ik niet begrijp is dat mp3 op de mediaplayer via de pc goed gaan maar via de tv niet. Als ik de schijf opnieuw partitioneer en daar mp3 opzet krijg ik op mijn tv dan een root te zien met deze mp3 tjes?
Misschien, de helpdesk heeft het immers gezegd dat dat het proberen waard is. Ik heb verder geen ervaring met dergelijke apparatuur, maar als je op de eerder door mij genoemde manier een ntfs partitie aanmaakt kun je het proberen.