Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: image van je harde schijf/SSD maken ter backup met Schijven (gnome-disks)  (gelezen 2720 keer)

    • Open Schijven (gnome-disks).
    • In de linkerbalk staan apparaten; klik hier je harde schijf/SSD aan.
    • Klik rechtsbovenin op het tandwieltje/de 3 platte streepjes (afhankelijk van je thema) en klik op Schijfimage aanmaken...
      • Kies een naam voor de image en sla hem op op een door jou gekozen locatie.
      • Als je de image ooit terug wilt zetten, volg je stap 1 t/m 3 hierboven alleen klik je in stap 3 op Schijfimage terugzetten... en selecteer je het image-bestand.

      Klaar! :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Kan dat ook per partitie, of alleen per disk?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Kan dat ook per partitie, of alleen per disk?

Het kan ook per partitie.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Dan neem ik aan, dat je het pakket gnome-disk-utillity moet installeren? (Sorry, Xubuntu 16.04 ....)
Schijfimage aanmaken en schijfimage terugzetten heet dan bij mij:
schijfkopie aanmaken en schijfkopie terugzetten.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/03, 00:09:43 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Nero

  • Lid
Nadeel van deze images is wel dat deze even groot zijn als de oorspronkelijke partities/schijven. Redo Backup en Clonezilla doen het wat dat betreft heel wat beter.

Dan neem ik aan, dat je het pakket gnome-disk-utillity moet installeren? (Sorry, Xubuntu 16.04 ....)
Schijfimage aanmaken en schijfimage terugzetten heet dan bij mij:
schijfkopie aanmaken en schijfkopie terugzetten.

Klopt, gnome-disk-utility. Gek, hier heet het 'Schijfimage' maar ik zit dan ook op Linux Mint 17.3 en die is gebaseerd op 14.04, dus het kan zijn dat de vertaling dat ietsje anders is dan bij jou op 16.04 ;)