Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz vraagjes  (gelezen 745 keer)

Finiras

  • Gast
Compiz vraagjes
« Gepost op: 2008/05/13, 09:38:14 »
Hallo,

Ik heb wat vraagjes over Compiz Fusion. Ik heb het geinstalleerd, maar nu moet ik elke keer als ik mijn computer aanzet opnieuw het commando uitvoeren om het aan te zetten (compiz --replace & bij alt+F2) hoe zorg ik dat het automatisch aan gaat?


Edit: laat maar, op deze laatste vragen heb ik al een antwoord gevonden.
Ik heb nu maar 2 bureaubladen, hoe krijg ik er 6? voor alle zijden van de cube. En hoe activeer ik de cube, ik heb wat toetsencombinaties geprobeerd en gezocht in dat compiz configuratiescherm en er staat ctrl+alt+down maar als ik die toetsencombinatie indruk gebeurd er niets.

Mightya

  • Gast
Compiz vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/13, 10:06:37 »
Citaat van: Finiras
Hallo,

Ik heb wat vraagjes over Compiz Fusion. Ik heb het geinstalleerd, maar nu moet ik elke keer als ik mijn computer aanzet opnieuw het commando uitvoeren om het aan te zetten (compiz --replace & bij alt+F2) hoe zorg ik dat het automatisch aan gaat?

Ik heb nu maar 2 bureaubladen, hoe krijg ik er 6? voor alle zijden van de cube. En hoe activeer ik de cube, ik heb wat toetsencombinaties geprobeerd en gezocht in dat compiz configuratiescherm en er staat ctrl+alt+down maar als ik die toetsencombinatie indruk gebeurd er niets.
Ten eerste installeer je compiz-setting-manager. Na installatie kun je die openen via systeem>voorkeuren>Advanced Desktop Effect Settings.

Daar kun je alles aanpassen.
Van Toetsverbindingen tot en met hoe ver de Kubus moet zoomen.

Groetjes Mightya

Offline joop905

  • Lid
Compiz vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/13, 10:08:47 »
Citaat van: Finiras
Ik heb nu maar 2 bureaubladen, hoe krijg ik er 6? voor alle zijden van de cube. En hoe activeer ik de cube, ik heb wat toetsencombinaties geprobeerd en gezocht in dat compiz configuratiescherm en er staat ctrl+alt+down maar als ik die toetsencombinatie indruk gebeurd er niets.
Rechte muis knop op bureaubladen icoontje  / Voorkeuren / bij Kolommen die moet op 6 zetten

Advanced Desktop Effects Settings is nodig voor de Compiz Fusion meer weet ik er niet van.


GrJ.

Knippenberg

  • Gast
Compiz vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/13, 12:39:03 »
Citaat van: joop905
Citaat van: Finiras
Ik heb nu maar 2 bureaubladen, hoe krijg ik er 6? voor alle zijden van de cube. En hoe activeer ik de cube, ik heb wat toetsencombinaties geprobeerd en gezocht in dat compiz configuratiescherm en er staat ctrl+alt+down maar als ik die toetsencombinatie indruk gebeurd er niets.
Rechte muis knop op bureaubladen icoontje  / Voorkeuren / bij Kolommen die moet op 6 zetten

Advanced Desktop Effects Settings is nodig voor de Compiz Fusion meer weet ik er niet van.


GrJ.
de toetscombinatie is ALT-CTRL, en dan met de muis bewegen.
Vergeet niet om in de Advanced Desktop Effects settings de "Desktop Cube" aan te vinken!

Mightya

  • Gast
Compiz vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/13, 12:54:15 »
Citaat van: Knippenberg
Citaat van: joop905
Citaat van: Finiras
Ik heb nu maar 2 bureaubladen, hoe krijg ik er 6? voor alle zijden van de cube. En hoe activeer ik de cube, ik heb wat toetsencombinaties geprobeerd en gezocht in dat compiz configuratiescherm en er staat ctrl+alt+down maar als ik die toetsencombinatie indruk gebeurd er niets.
Rechte muis knop op bureaubladen icoontje  / Voorkeuren / bij Kolommen die moet op 6 zetten

Advanced Desktop Effects Settings is nodig voor de Compiz Fusion meer weet ik er niet van.


GrJ.
de toetscombinatie is ALT-CTRL, en dan met de muis bewegen.
Vergeet niet om in de Advanced Desktop Effects settings de "Desktop Cube" aan te vinken!
De toetscombinatie kun je naar keuze instellen..........

Het belangerijkste is om de compiz-setting-manager te installeren anders kun je geen Advanced Desktop Effects settings vinden in het menu voorkeuren.