Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: start alleen in recovery mode  (gelezen 5970 keer)

Offline joseph

  • Lid
start alleen in recovery mode
« Reactie #25 Gepost op: 2007/08/27, 23:37:32 »
Ja, ik kon ook grotere resoluties selecteren (systeem had zelf al diverse resoluties tot 1600x1200 aangevinkt/geselecteerd).
En ook hardware-matig moest het allemaal gewoon kunnen maar met die grotere resoluties aangevinkt startte hij dus niet meer op bij het rebooten.
Ik kon dan nog wel in de recovery mode terecht (die volgens mij met een zeer beperkte resolutie werkt) die wel werkte en/of de livecd gebruiken.

Normaal rebooten (grafisch beeld) deed hij pas toen ik die hoge resoluties juist had afgevinkt/uitgezet (lees ook de opmerking/waarschuwing die het systeem bij herconfiguren zelf geeft, dat de computer de hoogste resolutie zal proberen als je helemaal geen resolutie aanvinkt/kiest).

Mijn monitor was zo vriendelijk om die melding weer te geven (toen ik na de taalkeuze F2 en toetsenbordkeuze F3, een grotere resolutiekeuze F4 had geselecteerd dan standaard bezig was te herinstalleren omdat het ook na kiezen van andere drivers niet meer lukte om normaal op te starten maar hij daarbij vastliep*) waardoor ik op dat spoor werd gezet. Verder doen volgens mij niet alle monitoren dat en gaat het beeld dan gewoon op zwart.

Het hoe en waarom begrijp ik ook nog niet helemaal en kan alleen bedenken dat die driver pas helemaal goed is geïnstalleerd nadat hij via die beperkt ondersteunde stuurprogramma's is geactiveerd (na rebooten) en Ubuntu zelf een maximum resolutie heeft van een 1024x768 bij een standaardinstelling (zoals windows 800x600 indien hij geen juiste drivers kan vinden/herkennen) en de hogere resolutie bij het rebooten daarom nog niet kan verwerken.

* Had je bij 1e installatie niet toevallig ook die F4 instellingen aangepast en een andere resolutie gekozen? Zou dan misschien ook verklaren waarom dat toen niet lukte en je gelijk met recovery en startx aan de gang moest.

aafke

  • Gast
start alleen in recovery mode
« Reactie #26 Gepost op: 2007/09/09, 14:42:07 »
Na (ik denk) een verandering in het aanmeld venster, pc opnieuw opgestart en nu werkt ubuntu niet meer. Let wel, start op maar het venster blijft zwart ...er komt geen aanmeld venster! Hen al wat rond gekeken in de forum's, maar kan niets vinden. Als ik recovery mode start krijg ik wel de kans om van alles in te typen...maar weet niet wat om het aanmeld venster te krijgen. Wat nu?