Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost! Synaptic waarschuwing  (gelezen 1196 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Opgelost! Synaptic waarschuwing
« Gepost op: 2010/08/17, 08:41:25 »
Hallo allemaal.

Gisteravond was ik bezig om Fuzzyocr te markeren voor installatie, dit programma stond bij mij in Synaptic. Maar toen ik dit gemarkeerd had, kreeg ik een waarschuwing; U staat op het punt software te installeren  die niet geverifieerd kan worden etc.  . Maar ik ging er altijd vanuit dat alle pakketten in Synaptic veilig waren. P.S. ik werk met Ubuntu 0.4.01. In het verleden ben ik nooit zo,n waarschuwing tegengekomen. Is dit iets nieuws??

Vr.gr. jabuca
« Laatst bewerkt op: 2010/08/18, 11:37:45 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Synaptic waarschuwing
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/17, 08:56:56 »
Hallo allemaal.

Gisteravond was ik bezig om Fuzzyocr te markeren voor installatie, dit programma stond bij mij in Synaptic. Maar toen ik dit gemarkeerd had, kreeg ik een waarschuwing; U staat op het punt software te installeren  die niet geverifieerd kan worden etc.  . Maar ik ging er altijd vanuit dat alle pakketten in Synaptic veilig waren. P.S. ik werk met Ubuntu 0.4.01. In het verleden ben ik nooit zo,n waarschuwing tegengekomen. Is dit iets nieuws??

Vr.gr. jabuca

Heb je zelf een PPA toegevoegd in de softwarebronnen?? Deze melding komt eerder va pakketten die buiten Syanptic om geïnstalleerd worden.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Synaptic waarschuwing
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/17, 09:17:18 »
Heb je zelf een PPA toegevoegd in de softwarebronnen?? Deze melding komt eerder va pakketten die buiten Syanptic om geïnstalleerd worden.
Ik vermoed ook dat het zo moet gedaan zijn. Via de plaats waar je de PPA vandaan haalde (launchpad?) kijken om de sleutel toe te voegen. Daarna zou de melding moeten verdwijnen.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Synaptic waarschuwing
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/17, 09:47:30 »
Heb je zelf een PPA toegevoegd in de softwarebronnen?? Deze melding komt eerder va pakketten die buiten Syanptic om geïnstalleerd worden.
Ik vermoed ook dat het zo moet gedaan zijn. Via de plaats waar je de PPA vandaan haalde (launchpad?) kijken om de sleutel toe te voegen. Daarna zou de melding moeten verdwijnen.
Met die sleutel kan APT (Synaptic) de gedownloade software verifiëren voordat het geïnstalleerd wordt ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Synaptic waarschuwing
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/17, 10:14:11 »
Tegenwoordig word de sleutel van een Launchpad PPA toch automatisch geimporteerd, niet? Dan zal het een repository buitenom Launchpad zjin.

Offline jabuca

  • Lid
Re: Synaptic waarschuwing
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/17, 13:53:43 »
Hallo nomko, en de rest.

Nee, ik heb geen PPA toegevoegd, kijk maar in Synaptic, daar staat Fuzzyocr en Fuzzyocr3 gewoon in.

Vr.gr. jabuca

Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Synaptic waarschuwing
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/17, 14:29:19 »
Hallo nomko, en de rest.

Nee, ik heb geen PPA toegevoegd, kijk maar in Synaptic, daar staat Fuzzyocr en Fuzzyocr3 gewoon in.

Vr.gr. jabuca




Als het er standaard inzit, dan moet ie gewoon geverifieerd zijn. De melding die jij krijgt wordt idd. veroorzaakt als de authenticatie sleutel niet klopt. Alle softwarebronnen die van Canonical zijn hebben hun sleutel standaard in de softwarebronnen staan. Zeker weten dat je niet per ongeluk daarin hebt "gerommeld"? Iets aan/uit vinken is zo gebeurd zonder dat je er erg in hebt.

Ik kan me amper voorstellen dat de sleutel van Canonical zelf corrupt is geraakt. Wat wel zou kunnen is dat door een recente update iets is gebeurd waardoor die melding optreedt, maar dit is ook giswerk van mijn kant.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Synaptic waarschuwing
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/17, 16:12:49 »
En misschien eens op herladen of reload klikken, en daarna nog eens proberen...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Synaptic waarschuwing
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/17, 20:47:05 »
Deze progjes staan inderdaad erin.
Standaard.

De melding die je krijgt: die krijg ik hier niet.
Wel krijg ik, als ik 1 van beide aanvink, een hele waslijst van progjes die hij ook wil installeren (zgn. afhankelijkheden enzo).


Offline jabuca

  • Lid
Re: Synaptic waarschuwing
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/18, 11:36:31 »
Hallo allemaal.

Ik heb hier wat overleg gepleegd op lokaal niveau, en de uitkomst hiervan was;
Wat heb je aangevinkt staan in de Softwarebronnen, Ubuntu -software en overige software. 

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!