Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Chromium profiel instellen  (gelezen 384 keer)

Chromium profiel instellen
« Gepost op: 2024/11/03, 21:04:43 »
Ls,
Ik heb, na installatie van Ubuntu 24.04, chromium geïnstalleerd als webbrowser:
Probleem:
Daarin staat een standaardprofiel: " werk" .  Ik kan daar niet mijn eigen profiel / google-account  in onderbrengen, dus kan ik ook niet mijn wachtwoorden en bookmarks importeren.
Ik kan weliswaar via email mijn Googleaccount openen, en dat icoon blijft ook in de openingspagina van google zichtbaar, maar zoals gezegd, ik kan er verder niets mee.
Dus 2 parallelle beelden:  Google, waarbij ik niet ingelogd ben (in de hoofdbalk) en daar naast, als  " sub" - beeld een versie waar ik wel ben ingelogd.
Ik heb ijverig gesurfd, maar ben niets tegengekomen, wat op dit probleem lijkt.

Wie heeft voor mij de verlossende tip om dit probleem op te lossen ??

Offline HWE64

• Lid
Re: Chromium profiel instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2024/11/03, 21:43:52 »
In Chromium kun je niet inloggen. Voor een paar jaar geleden is de koppeling Google en Chromium verbroken. Wil je dit allemaal wel dan moet je Chrome installeren. De gesloten browser
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 21.3 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

« Reactie #2 Gepost op: 2024/11/03, 22:22:22 »
Ik zie dat ik chrome verwar met chromium. Dacht:  dat is hetzelfde, dus niet!

Als ik chrome probeer te installeren op mijn pc,  krijg ik het bericht " potentially unsafe" .

Toch geprobeerd te installeren, maar na opstart,  kwam in beeld: chrome, maar dat verdween meteen uit  beeld.
Ook zie ik vervolgens geen enkele mogelijke link naar chrome,  dus: hoe hiermee om te gaan ???

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2024/11/03, 23:31:25 »
Ik zie dat ik chrome verwar met chromium. Dacht:  dat is hetzelfde, dus niet!

Als ik chrome probeer te installeren op mijn pc,  krijg ik het bericht " potentially unsafe" .

Toch geprobeerd te installeren, maar na opstart,  kwam in beeld: chrome, maar dat verdween meteen uit  beeld.
Ook zie ik vervolgens geen enkele mogelijke link naar chrome,  dus: hoe hiermee om te gaan ???
Heb je de goed site wel? Zie hier https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/eerst-mint-xfce.html#ID2.10
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 21.3 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #4 Gepost op: 2024/11/03, 23:32:09 »
Verwijder deze versie en haal de browser direct bij Google op, die werkt goed.
Dat kun je hier downloaden.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

« Reactie #5 Gepost op: 2024/11/04, 16:28:06 »
Ik heb  chrome van aangegeven site gedownload.
Bij poging tot installatie, bericht: " Potentially unsafe" .
Daar niets van aan trekken, of ...?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #6 Gepost op: 2024/11/04, 17:19:23 »
Dat is standaard :-)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

« Reactie #7 Gepost op: 2024/11/04, 18:55:02 »
Chrome geïnstalleerd en het functioneert.

Bedankt voor alle medewerking
  :)