Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Zou je je huidige LTS blijven gebruiken tot het einde ?

gewoon simpel: ja
17 (27.9%)
ja, totdat drastisch nieuwe vernieuwingen zich voortdoen
23 (37.7%)
mogelijk; ik kijk liever de kat uit de boom
8 (13.1%)
ja; ik zou niet weten hoe dat te doen upgraden
0 (0%)
neen; ik gebruik ook de tussenversies.
13 (21.3%)

Totaal aantal stemmen: 55

Poll gesloten: 2012/12/02, 20:37:53

Auteur Topic: Peiling: intenties met 12.04 LTS  (gelezen 6698 keer)

Offline Dave

  • Lid
Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #25 Gepost op: 2012/11/09, 12:20:37 »
Ik zou het niet weten dus kan ook niet stemmen.
het is de eerste keer dat ik niet voortijdig ben over gestapt naar een nieuwere versie nu met 12.04.
vorige week nog een nieuwe installatie vanwege een andere ssd dus gelegenheid genoeg om over te stappen.
Hoe lang ik hier mee door blijf werken? Geen idee. Misschien inderdaad een paar jaar maar kan morgen ook ineens de riedel krijgen vanwege bepaalde software die wat nieuwers vereisen ofzo.
Ook dat kompozer niet meer zou werken op 12.10 weerhoud me.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #26 Gepost op: 2012/11/09, 17:34:31 »
@ Dave
[OT]
Ook dat kompozer niet meer zou werken op 12.10 weerhoud me.
Kompozer wordt al een hele tijd niet meer bijgewerkt/onderhouden. Vandaar dat men Kompozer niet meer heeft opgenomen in 12.04. Debian heeft Kompozer nog steeds. 
Als "Kompozer" je probleem is, kan je het programma ook "handmatig" installeren volgens mij (staat daar, niet getest).
Maar het lijkt mij verstandiger om een werkend alternatief te zoeken dat onder 12.04 werkt en onder 12.10 nog steeds beschikbaar is.
Op dit moment zie ik alleen Bluefish Editor als een alternatief.
... en ik mis QuantaPlus nog steeds (stopte met KDE3.5.6, sinds 26 januari 2007 geen upgrades meer).
[/OT]
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Dave

  • Lid
Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #27 Gepost op: 2012/11/09, 17:59:13 »
Het werkt prima in 12.04 hoor. Las hier enkel dat het in 12.10 niet meer bij de software zit.
Niet echt een probleem hoor al ben ik er wel wat aan verknocht. Al sinds het nog als composer in Netscape zat en in 98 m'n eerste site mee gemaakt  :)
Zo bleef ik ook lang hangen bij versie 2.7 van winamp(3 was een ramp immers en de hele ontwerp afdeling werd toen ontslagen) en wel blij met audacious daarom.
Aan de ene kant moet ik altijd het nieuwste hebben kwa systeem(nu voor het eerst dus eens niet) maar met andere software dan blijkbaar weer niet  :evil:

Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #28 Gepost op: 2012/11/09, 20:19:58 »
@ Dave
[OT]
Ook dat kompozer niet meer zou werken op 12.10 weerhoud me.
Kompozer wordt al een hele tijd niet meer bijgewerkt/onderhouden. Vandaar dat men Kompozer niet meer heeft opgenomen in 12.04. Debian heeft Kompozer nog steeds. 
Als "Kompozer" je probleem is, kan je het programma ook "handmatig" installeren volgens mij (staat daar, niet getest).
Maar het lijkt mij verstandiger om een werkend alternatief te zoeken dat onder 12.04 werkt en onder 12.10 nog steeds beschikbaar is.
Op dit moment zie ik alleen Bluefish Editor als een alternatief.
... en ik mis QuantaPlus nog steeds (stopte met KDE3.5.6, sinds 26 januari 2007 geen upgrades meer).
[/OT]

Een werkend alternatief is BlueGriffon en anders Amaya.

Offline Dave

  • Lid
Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #29 Gepost op: 2012/11/09, 22:40:25 »
zie ze beide niet in de pakketten staan. Amaya al eens geprobeerd overigens.

Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #30 Gepost op: 2012/12/02, 10:11:32 »
-bump -
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #31 Gepost op: 2012/12/02, 11:05:27 »
Gewoon de LTS blijven draaien. Wanneer de ondersteuning gestopt wordt, zal het wellicht tijd om de hardware te vernieuwen en dan zie ik wel weer.
Toshiba Tecra A11 : Ubuntu 14.04
Netbook Samsung N210 : Linux Mint 13 XFCE
Desktop: Linux Mint 16
Ubuntu Steunpunt Brugge (Be)

Offline axelv

  • Lid
Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #32 Gepost op: 2012/12/02, 11:18:00 »
Tot het einde is nog 5 jaar. Vind ik persoonlijk net iets te lang. Ik verander elke LTS release omdat ik niet kan riskeren dat er problemen zijn met mijn installatie, maar ook nog mee wil met de huidige ontwikkelingen. Dus mijn antwoord (hoewel er het niet bij staat):
    - Tot de volgende LTS (14.04 )

EDIT: indien van belang, ik bedoel met upgraden een schone installatie.

Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #33 Gepost op: 2012/12/02, 11:40:14 »
Gewoon de LTS blijven draaien. Wanneer de ondersteuning gestopt wordt, zal het wellicht tijd om de hardware te vernieuwen en dan zie ik wel weer.

Hoewel je je netbookje (ja, ik las je handtekening) al eerder zal moeten upgraden want Lubuntu 12.04 is geen LTS.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #34 Gepost op: 2012/12/02, 11:43:47 »
Tot het einde is nog 5 jaar. Vind ik persoonlijk net iets te lang. Ik verander elke LTS release omdat ik niet kan riskeren dat er problemen zijn met mijn installatie, maar ook nog mee wil met de huidige ontwikkelingen. Dus mijn antwoord (hoewel er het niet bij staat):
    - Tot de volgende LTS (14.04 )

EDIT: indien van belang, ik bedoel met upgraden een schone installatie.

Dan raad ik aan, om de overstap pas te doen bij de eerste puntuitgave van 14.04 LTS, dus 14.04.1 ("Service Pack 1"): https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Experimenteer-niet-op-een-productiemachine
(punt 10, schuingedrukte tip)

Doe ik zelf ook altijd.  :)

Over Lubuntu 12.04: die is inderdaad geen LTS-versie, maar dat geldt alleen voor de LXDE-pakketten. De werkomgeving dus. De rest van de pakketten krijgt wel degelijk de volle LTS-ondersteuning. Aangezien het niet erg waarschijnlijk is dat er (veiligheids)problemen ontstaan door verouderde LXDE-pakketten, is het m.i. een aanvaardbaar risico om daarmee de volle vijf jaar uit te dienen. Het blijft dus een risico, maar het is een tamelijk klein risico.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #35 Gepost op: 2012/12/02, 11:44:59 »
Al vanaf het begin van 12.04 heb ik er veel sombers over gelezen (ook op dit forum) Ben daarom vroeg overstapt, maar ... heb 10.04(LL) steeds aangehouden en bijgewerkt als reserve (Zat idd veel dubbel werk in) Tot nu toe is dat overbodig gebleken. Het LTS concept bevalt mij goed maar ik vermoed dat ik op deze 5 jaar oude hardware niet meer naar de volgende LTS (dat zal dan 14.04 zijn)zal kunnen. Een reden temeer om 12.04 aan te houden tot EOL (of EOMachine)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #36 Gepost op: 2012/12/02, 11:49:42 »
Al vanaf het begin van 12.04 heb ik er veel sombers over gelezen (ook op dit forum)
De ontevredenen (waaronder veel PEBKAC-gevallen) hoor je altijd het veelvuldigste en het luidste, hè....  =D

Zelf vind ik 12.04 al vanaf de bèta, de beste LTS-versie die ik ooit heb meegemaakt, en ik heb ze allemaal meegemaakt. Oerstabiel, bijna foutloos. Schitterende versie. Zo hoort het....  :)

Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #37 Gepost op: 2012/12/02, 12:44:37 »
Ik hou van innovaties, dus voor mij een simpele nee.  :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline MKe

  • Lid
Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #38 Gepost op: 2012/12/02, 16:18:31 »
Ik gebruik waarschijnlijk de lts tot er een nieuwe lts versie is, dus ik heb ja tot er drastische vernieuwingen komen aangeklikt.

Re: Peiling: intenties met 12.04 LTS
« Reactie #39 Gepost op: 2012/12/03, 08:19:55 »
Een samenvatting van deze peiling:

opvallend is dat de grootste groep mensen de LTS willen blijven gebruiken totdat drastische vernieuwingen plaatsvinden (ik denk b.v. aan de introductie van Unity in 11.04 destijds als voorbeeld).
Ook zijn er blijkbaar veel mensen gevonden voor het gewoon blijven gebruiken van 12.04 tot hij EOL is.
Deze twee groepen samen vertegenwoordigen het grootste aantal stemmers.

'de kat uit de boom kijken' heeft blijkbaar ook een aantal mensen weten te bekoren, dus dit zijn mensen die mogelijk blijven werken met de LTS, maar nog niet uitgemaakt hebben of ze deze versie blijven gebruiken tot EOL.

De kleinere groep is diegenen die de tussenversies ook gaan blijven gebruiken.

Een conclusie: op dit forum dienen we met vele mensen 12.04 goed te blijven kennen; ik denk maar aan hulpvragen die langskomen in pakweg 2 jaar of langer. Of installatieproblemen na een langere tijd oplossen.

De LTS met zijn langetermijnsondersteuning is blijkbaar goed gesmaakt door vele leden, mogelijk door de 5 jaar lange ondersteuning.
Voor Xubuntu-gebruikers zal de LTS van minder lange aandacht krijgen; simpel doordat de ondersteuning korter is o.g.v. pakketten voor Xfce. Ook daar zouden we moeten nadenken wat te doen met mensen die Xubuntu 3 jaar lang gebruikt hebben, en misschien niet opwaarderen naar een nieuwere versie.

Bedankt voor jullie bijdragen.
Ik hoop dat het forum algemeen, een indicatie heeft hoe hulpvragen etc gaan verlopen in de komende 5 jaar.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort