Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'  (gelezen 3143 keer)

[OPGELOST] Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Gepost op: 2010/07/19, 19:14:59 »
Misschien een wat vreemde vraag, maar heeft Ubuntu een eigen webmail, zoals windows hotmail en windows live heeft?
« Laatst bewerkt op: 2010/07/20, 10:37:16 door Dennis kolberg »

jesse2314

  • Gast
Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/19, 19:21:15 »
Jazeker.

Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/19, 19:29:25 »
Jazeker.


Da's ja geweldig! Op welke site kan ik een mailadres aanmaken?

Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/19, 19:30:30 »
Nee, Ubuntu heeft geen eigen webmail
Als je dit wel zou willen zou ik zeggen, doe een verzoek bij Canonical ;)

Wel slim bedacht van je :)

@Jesse waar haal jij die informatie vandaan?

Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/19, 19:34:50 »
Nee, Ubuntu heeft geen eigen webmail
Als je dit wel zou willen zou ik zeggen, doe een verzoek bij Canonical ;)

Wel slim bedacht van je :)

@Jesse waar haal jij die informatie vandaan?

Da's ja jammer! Ik heb alleen nog maar Ubuntu op m'n laptop, en dan vind ik het jammer dat ik nog een 'windows-live account' heb, vandaar...

Misschien komt dit nog ooit een keer.

jesse2314

  • Gast
Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/19, 19:49:07 »
ubuntu heeft gewoon een  email progama net als  windows de outlook heeft.


Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/19, 19:53:57 »
Deze meneer bedoeld zoals gmail, hotmail en Yahoo mail

Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/19, 19:54:58 »
ubuntu heeft gewoon een  email progama net als  windows de outlook heeft.



Klopt, Jesse2314.

Wat ik echter bedoel is, of ze ook een eigen 'webmailserver' hebben.

Als voorbeeld Hotmail:
Op hotmail.com kun je je registreren. Je krijgt dan een e-mailadres met ....@hotmail.com.

Nu had ik gehoopt dat Ubuntu ook zoiets had; je registreert je bij Ubuntu, en je krijgt een mail-adres toegewezen met ...@ubuntu.nl of ubuntu.com.

Ben bang dat (zoals Dooitze de Jong al zei) zoiets er nog niet is...

Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/19, 20:05:04 »
Als je veel voor de gemeenschap kan je member worden en dan krijg je een @ubuntu.com adres dat door verwijzd naar je bestaande adres

Link: https://wiki.ubuntu.com/Membership

Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/19, 21:27:46 »
Eeh? Windows Live is geheel onafhankelijk van Windows. Je kunt toch gewoon Live Mail, Gmail of Evolution gebruiken?

Appels met peren vergelijken dit.


Registreren bij Ubuntu? Dat is en zal nooit gebeuren. Je moet je niet registreren om Ubuntu te gebruiken. Nogmaals, Hotmail is niet verbonden met Windows.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #10 Gepost op: 2010/07/19, 21:52:46 »
misschien dat er het 1 en ander verandert is maar jaren terug als je een gratis emailaccount wilde hebben dan ging je naar de site MSN.com en daar kon je je inschrijven voor een hotmail account.
nu heb ik toch altijd gedacht dat MSN.com van meneer microsoft is, dezelfde meneer die windows uitbrengt.
maar goed, ik heb het over jaren geleden en het kan natuurlijk verandert zijn.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/19, 23:15:39 »
Windows Live is onafhankelijk van Windows, maar daarom niet van Microsoft.
Volgens mij bedoelt Cumuls007 dit.

Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #12 Gepost op: 2010/07/20, 10:10:48 »
Eeh? Windows Live is geheel onafhankelijk van Windows. Je kunt toch gewoon Live Mail, Gmail of Evolution gebruiken?

Appels met peren vergelijken dit.


Registreren bij Ubuntu? Dat is en zal nooit gebeuren. Je moet je niet registreren om Ubuntu te gebruiken. Nogmaals, Hotmail is niet verbonden met Windows.

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Maar in het verleden hadden ze nog één en ander geprobeerd:
http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=348&Art_Type=11&descr=In%20de%20toekomst%20mogel

Het is er toen niet doorgekomen, maar het zou me niets verbazen dat dit er uiteindelijk WEL door gaat komen. En dan waarschijnlijk voor het hele 'windows live pakket' en hotmail.

Vandaar dat ik deze topic plaatste en hoopte dat Ubuntu ook zoiets had...

En kijk hier ook maar eens:
http://www.zdnet.nl/news/18258/pop-mail-via-hotmail-betaald/

Al een tijd geleden dat dit is geplaatst, maar toch!
Dat dit al te sprake komt is niet goed, en misschien is het er wel sneller door dan we met elkaar denken.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/20, 10:20:59 door Dennis kolberg »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #13 Gepost op: 2010/07/20, 10:28:28 »
Er is sowieso een verschil tussen MSN (chatten) en een Hotmail/Live account (mail). Alhoewel je beide met hetzelfde email adres kunt.

Zelf heb ik een email adres bij gmail. Mijn mail haal ik op met Thunderbird (mail programma). Met datzelfde gmail adres heb ik me aangemeld bij .Net Account (MSN) en gebruik daarvoor een ander wachtwoord.

Omdat gmail ook het chat protocol Jabber ondersteunt heb ik Pidgin (chatprogramma - empathy is dat ook) ingesteld dat deze zowel met Jabber (Google Talk) als met MSN moet verbinden. Dan heb ik al mijn vrienden in één programma, maar met verschillende services.

Als je geen email adres bij google wil hebben i.v.m. de privacy, dan kun je er ook vaak een aanmaken bij je email provider (Het Net, KPN, XS4All etc). Keuze genoeg lijkt mij, de reden waarom je een @ubuntu wil hebben is mij niet geheel duidelijk.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #14 Gepost op: 2010/07/20, 10:34:09 »
Er is sowieso een verschil tussen MSN (chatten) en een Hotmail/Live account (mail). Alhoewel je beide met hetzelfde email adres kunt.

Zelf heb ik een email adres bij gmail. Mijn mail haal ik op met Thunderbird (mail programma). Met datzelfde gmail adres heb ik me aangemeld bij .Net Account (MSN) en gebruik daarvoor een ander wachtwoord.

Omdat gmail ook het chat protocol Jabber ondersteunt heb ik Pidgin (chatprogramma - empathy is dat ook) ingesteld dat deze zowel met Jabber (Google Talk) als met MSN moet verbinden. Dan heb ik al mijn vrienden in één programma, maar met verschillende services.

Als je geen email adres bij google wil hebben i.v.m. de privacy, dan kun je er ook vaak een aanmaken bij je email provider (Het Net, KPN, XS4All etc). Keuze genoeg lijkt mij, de reden waarom je een @ubuntu wil hebben is mij niet geheel duidelijk.

Aha, bedankt voor de duidelijke uitleg!

De reden dat ik deze topic plaats was dat ik benieuwd was of Ubuntu dit ook had (zeg maar een 'Ubuntu-Hotmail') waar je je gratis kon aanmelden.

Ikzelf werk alleen nog maar met Ubuntu en het was super geweest wanneer ze dit hadden gehad, maar het is géén must!

Re: [OPGELOST] Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #15 Gepost op: 2010/07/23, 19:33:05 »
Je kunt toch gewoon Gmail gebruiken?

Re: [OPGELOST] Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #16 Gepost op: 2010/07/23, 19:37:28 »
Je kunt toch gewoon Gmail gebruiken?

Klopt, Ik heb al een tijd een @live.nl account. Het was meer uit nieuwsgierigheid eigenlijk dat ik deze topic had geplaatst.


Offline Dave

  • Lid
Re: [OPGELOST] Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #17 Gepost op: 2010/07/24, 20:56:24 »
 :o


geen woorden voor

Re: [OPGELOST] Heeft Ubuntu een eigen 'webmail'
« Reactie #18 Gepost op: 2010/07/24, 22:06:36 »
:o


geen woorden voor

Nou, volgens mij tel ik er toch nog wel drie... Hahaha!   ;)