Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 3d desktop & Beryl onder Ubuntu Feisty  (gelezen 689 keer)

doop777

  • Gast
3d desktop & Beryl onder Ubuntu Feisty
« Gepost op: 2007/07/20, 20:52:51 »
Na ontzettend lang gezocht en gespeurd te hebben op het net ben ik inmiddels de wanhoop nabij. Heb Ubuntu zonder problemen kunnen installeren. Wou graag gebruik maken van de 3d desktop functie, helaas geen succes, kan hem niet enabelen (scherm wordt wit). Dan maar Beryl proberen. Installeren ging prima, programma openen prima maar dan the black screen of death.

Systeem:
Notebook (A2500H) Pentium 4 Cpu 2,4 gighz.
700 mb ram intern
Silicon Integrated Systems [SiS] 65x/M650/740 PCI/AGP VGA Display Adapter (denk dat het een driver probleem is)

Mocht het een driver probleem zijn, welke alternatieve driver moet ik dan gebruiken?

Offline Soul-Sing

  • Lid
3d desktop & Beryl onder Ubuntu Feisty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/20, 20:59:12 »
wat is de uitkomst van: lspci|grep VGA
verder probeer eens: beryl manager: geavanceerde opties: rendering pad: copy.
verdere info: https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/Beryl

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
3d desktop & Beryl onder Ubuntu Feisty
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/20, 20:59:39 »
IK denk dat die SiS kaarten geen DRI acceleratie kunnen gebruiken en dus (vanzelfsprekend) ook niet zullen werken met Beryl (Compiz-Fusion).

Zo'n SiS kaart wordt bijna niet meer gebruikt en dus is ondersteuning vinden ook moeilijk. De SiS fabrikant levert zelf ook geen fatsoenlijke 3D drivers voor linux en het open source DRI project heeft niet voor alle SiS kaarten drivers.

Conclusie: geen Beryl (Compiz-Fusion), zelfs geen gewone 3D acceleratie
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Soul-Sing

  • Lid
3d desktop & Beryl onder Ubuntu Feisty
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/20, 21:00:44 »
Citaat van: profoX
IK denk dat die SiS kaarten geen DRI acceleratie kunnen gebruiken en dus (vanzelfsprekend) ook niet zullen werken met Beryl.

Zo'n SiS kaart wordt bijna niet meer gebruikt en dus is ondersteuning vinden ook moeilijk. De SiS fabrikant levert zelf ook geen fatsoenlijke 3D drivers voor linux en het open source DRI project heeft niet voor alle SiS kaarten drivers.

Conclusie: geen Beryl (Compiz-Fusion), zelfs geen gewone 3D acceleratie
oeps, das minder leuk...

doop777

  • Gast
3d desktop & Beryl onder Ubuntu Feisty
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/20, 23:32:09 »
Jammer maar helaas. Misschien wel tijd voor een Macbook. Thnx voor de moeite mannen. Topoff...:(