Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoekfunctie Ubuntu forum  (gelezen 1164 keer)

Offline Thom

  • Lid
Zoekfunctie Ubuntu forum
« Gepost op: 2007/12/04, 22:57:41 »
Ik zocht naar de oplossing van een probleem waarvan ik wist dat er een post van was. Ik wist ook nog de probleemomschrijving te weten "Streepjescode". Toen ik dit in Ubuntu Google zoekfunctie intypte kreeg ik echter geen resultaat. Omdat ik zeker wist dat er een post van was, ben ik maar even handmatig door de lijst van post gegaan. De post teruggevonden (+de oplossing). Mijn vraag is nu "heb ik iets verkeerd gedaan cq hoe werkt de zoekfunctie?"
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Zoekfunctie Ubuntu forum
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/04, 22:59:26 »
De google zoekfunctie zal altijd enige vertaging hebben en niet optimaal zijn als je specifiek naar forum posts zoekt. Daarom is ook de zoekfunctie van de forumsoftware er nog, http://forum.ubuntu-nl.org/search

Offline Thom

  • Lid
Zoekfunctie Ubuntu forum
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/05, 10:02:12 »
Dennis,

Bedankt voor je reactie. Ik heb eerst in de zoekfunctie van de forumsoftware hetzelfde woord ingetypt zijnde  Streepjescode, maar weer werd niets gevonden. Terwijl dit woord zelfs gebruikt wordt in het onderwerp. Bedacht mij toen dat mogelijk het woord tussen quotes ("") moeten worden gezet. In een tool dat ik op mijn werk gebruik moet ik bij de zoekfunctie ook de woorden tussen "" zetten. En toen vond de zoekfunctie wel de links.
Iets ter lering en misschien is het een idee om dit te vermelden in de forumsoftware (indien mogelijk).
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3