Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem VirtualBox updaten (OPGELOST)  (gelezen 1479 keer)

Offline schilder

  • Lid
Probleem VirtualBox updaten (OPGELOST)
« Gepost op: 2010/01/15, 17:12:03 »
Ik probeer VirtualBox te updaten maar krijgt volgelde foutmelding


wie weet de oplossing alvast bedankt

Ger
« Laatst bewerkt op: 2010/01/15, 22:09:09 door schilder »
Ger

Re: Probleem VirtualBox updaten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/15, 17:15:59 »
Eerst het pakket virtualbox-3.0 verwijderen, via Synaptic bijvoorbeeld.

Offline schilder

  • Lid
Re: Probleem VirtualBox updaten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/15, 17:23:43 »
Raak ik dan niet mijn gegevens kwijt die al gemaakt zijn op de virtueleschijf winxp
Is hiervan eventueel een backup te maken

Offline maartendr

  • Lid
Re: Probleem VirtualBox updaten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/15, 17:41:07 »
Zolang je je .virtualbox map laat staan ben je niets kwijt.

Dus: in synaptic virtualbox 3.0 verwijderen, en tegelijkertijd virtualbox 3.1 aanvinken om te installeren.

Voor alle veiligheid kan je je .virtualbox map (staat in je home map) even kopieren naar je bureaublad ofzo. Dan ben je helemaal zeker dat je niets zult verliezen.


Re: Probleem VirtualBox updaten
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/15, 18:12:48 »
Voor alle veiligheid kan je je .virtualbox map (staat in je home map) even kopieren naar je bureaublad ofzo. Dan ben je helemaal zeker dat je niets zult verliezen.

Dat zou ik dus niet doen. Wat als ge aan tientallen giga virtuele drives hebt, dan hebt ge al de ruimte en tijd nodig om het allemaal te kopieren.

Het beste voegt ge gewoon de pakketbron van Virtualbox toe (staat op hun downloadpagina), dan krijgt ge voor elke punt versie automatisch de updates binnen en bij nieuwere versies zal hij automatisch de vorige verwijderen bij het installeren van de nieuwe.

Offline maartendr

  • Lid
Re: Probleem VirtualBox updaten
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/15, 19:19:21 »
@Nunslaughter: Dat klopt niet als je wanneer je van Virtualbox 3.0 naar 3.1 wilt gaan. Dan moet je eerst versie 3.0 desinstaleren, daarna kan je pas versie 3.1 installeren. Vreemd, ik weet het, maar bij mij was dat in ieder geval zo...

Nu, zolang de topicstarter geen instellingen heeft verandert in synaptic, kan hij gewoon de 3.0 uitvinken, en de 3.1 aanvinken in synaptic. De 3.1 pakt de instellingen en gegevens van de vorige versie gewoon over. Niets om je zorgen over te maken dus...

Maar met een simpele update zal het dus niet gaan, ook niet wanneer je de pakketbron hebt toegevoegd.

Offline timosha

  • Lid
Re: Probleem VirtualBox updaten
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/15, 20:02:06 »
Voeg gewoon deze lijn toe aan je Software Sources:

deb http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian karmic non-free

Dan update uitvoeren en klaar is kees. Je moet helemaal niets deinstalleren. Open de terminal tijdens de installatie en je zal zien dat de oude versie verwijderd wordt en de kernel netjes opnieuw gecompileerd wordt.

De laatste versie is 3.1.2
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Probleem VirtualBox updaten
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/15, 20:04:09 »
maartendr, het is dat ook wat ik zeg, de puntuitgaves zal ik ze maar noemen komen dan automatisch en de andere zult ge handmatig moeten installeren. En zoals Arie zegt, zal hij dan automatisch doen wat nodig is (de oude eerst verwijderen dus).

Offline schilder

  • Lid
Re: Probleem VirtualBox updaten
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/15, 20:23:34 »
Voeg gewoon deze lijn toe aan je Software Sources:

deb http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian karmic non-free

Dan update uitvoeren en klaar is kees. Je moet helemaal niets deinstalleren. Open de terminal tijdens de installatie en je zal zien dat de oude versie verwijderd wordt en de kernel netjes opnieuw gecompileerd wordt.

De laatste versie is 3.1.2

Dit lijkt mij de meest makkelijke manier alleen krijg ik nu de volgende melding:

W: GPG-fout: http://download.virtualbox.org karmic Release: De volgende ondertekeningen konden niet geverifieerd worden omdat de publieke sleutel niet beschikbaar is: NO_PUBKEY DCF9F87B6DFBCBAE

Hoe los ik dit op ?

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Probleem VirtualBox updaten
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/15, 20:27:04 »
Waarom zo moeilijk doen als je gewoon de deb van de site afhaalt bij sun heb je er geen omkijken naar dit heb ik ook gedaan en ik krijg gewoon de update binnen zonder problemen.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt