Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schijf mounten IN webdav folder?  (gelezen 961 keer)

patd

  • Gast
Schijf mounten IN webdav folder?
« Gepost op: 2007/12/28, 15:25:29 »
Hallo,

Ik heb een mooie webdavserver opgezet, is van buiten te benaderen en van binnen. Nu zit ik met het volgende:
Ik moet een schijf erop gemount zien te krijgen, dus de bestanden moeten niet echt in de webdavmap staan, maar alleen gemount.
Als ik dit doe, en vervolgens de map op de server zelf open dan zie ik de bestanden staan, maar ga ik echter via de browser erheen dan werkt het niet. Ik krijg alleen een blanco pagina te zien.

Is het mogelijk om dit goed in te stellen?

Alvast dank,

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Schijf mounten IN webdav folder?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/29, 08:39:12 »
Wat zeggen de logs?

patd

  • Gast
Schijf mounten IN webdav folder?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/04, 13:52:00 »
Kan je iets specifieker zijn; ik heb gekeken in de apache logs maar heb niks bijzonders kunnen vinden.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Schijf mounten IN webdav folder?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/05, 18:05:01 »
Die logs bedoelde ik ja. Dus in de error.log en access.log kan je niets vinden :(
Bon, hoe ziet de configuratie eruit en vertel eens in welke folder gemount wordt.

patd

  • Gast
Schijf mounten IN webdav folder?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/26, 16:14:13 »
Hoi,

Sorry voor de erg late reply; webdavserver draait op een ubuntu 7.04.
De webdav folder staat in /var/www/mydav

Heb ook een link gemaakt naar de mount (weergeven als map), op de server zelf gaat die link gewoon goed open, maar via browser komt er een blanco pagina tevoorschijn...

Voor de zekerheid nog een keer de logs bekeken, maar volgens mij niks raars.. wel een  foutmelding: File does not exist: /var/www/favicon.ico
Maar die heeft hier denk ik niet mee te maken?

Ook als ik de schijf intern mount onder windows met een programma van novell, webdisk geloof ik, dan is de Link naar de mount niet zichtbaar, terwijl dat in de browser wel zo is (maar dan verschijnt die blanco pagina als erop geklikt wordt).

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Schijf mounten IN webdav folder?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/26, 17:26:17 »
Hoe ziet de configuratie eruit?
Als je gewoon een tekst bestandje in de folder plaatst (dus niet met de gemounte schijf), zie je dan het bestandje staan in de webdav folder?

patd

  • Gast
Schijf mounten IN webdav folder?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/07, 16:29:41 »
Hoi,

Alles werkt zoals het zou moeten, alle bestanden, tekst, fotos, wmp files alles wordt goed weergeven en kan geopend worden en weer terug opgeslagen op de server. Dat gaat allemaal goed.
Als eenmaal die schijf erin gemount wordt dan lijkt hij alles te overschrijven, na een herstart is alles weer zoals het was, en de mount is weer weg. Ook geprobeerd een linkje naar de schijf, maar dat heeft niet gewerkt. Een nieuwe map aangemaakt, die is gewoon zichtbaar, schijf daarin gemount, op de server zelf alles goed, maar via browser komt weer gewoon een blanco pagina tevoorschijn.
Heeft misschien te maken met restricties ofzo?

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Schijf mounten IN webdav folder?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/07, 20:21:04 »
Zou kunnen dat het te maken heeft met restricties. Bekijk eens de schrijfrechten van de mappen die je wel kan zien en vergelijk die met de gemounte drive.

patd

  • Gast
Schijf mounten IN webdav folder?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/09, 10:33:11 »
De permissions:

Vbnb: Create and delete, acces, acces.
Heb daarop nog een folder aangemaakt, hij is te zien enzo, heb die ge chmod 777 en de mount daarin geplaatst. Helaas weer geen resultaat.

Nog een vraagje tussendoor; hoe kan ik de rechten zo zetten dat externe gebruikers niks kunnen deleten in de gemounte map? Ik heb wat lopen kloten met de LIMIT commands, maar ik weet niet waar ze allemaal voor staan en ik heb zo mijn bedenkingen of ze uberhaupt werken. Ik heb de DELETE erin staan bij de LIMIT, maar ik kan  nog steeds dingen deleten. Heb vervolgens nog een zootje andere commandos erin gezet, maar volgens mij werken ze niet.

Edit:
Via netdrive programmaatje onder windows is de inhoud nu wel te zien. Via de browser echter (nog) niet.