Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wachten voor 64bit?  (gelezen 939 keer)

Foechoer

  • Gast
wachten voor 64bit?
« Gepost op: 2006/11/24, 12:35:03 »
Hallo iedereen,

ik werk nu al enkele maanden met Ubuntu en gebruik dan de 64bit versie.
Wat me vooral is opgemerkt is dat er voor 64bit vaak programma's zijn die niet of niet correct werken,  dan is de installatie weer moeilijk..
Nu denk ik erover om toch een 32bit versie te gebruiken op mijn toch 64bit pc..   maar is er dan niet t

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
wachten voor 64bit?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/24, 12:45:45 »
Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat je "snelheidsverlies" echt gaat merken. Je moet het meer zien als dat de software niet helemaal op topsnelheid draait. Overigens doet de processor in samenwerking met de bredere bus en geheugencontrollers het toch al sneller dan een "native 32-bits" machine vanwege de interne optimalisaties, dus je verlies is verwaarloosbaar vermoed ik.

Het probleem is volgens mij dat 64bit compilers, maar ook de processoren waar de geproduceerde code voor gemaakt is, nog lang geen gemeengoed zijn. Hierdoor worden er noodzakelijkerwijs compromissen gesloten die op hun beurt weer niet overal even goed (of "standaard") geimplementeerd zijn. Het resultaat is een ogenschijnlijk wat gammele ondersteuning van het 64bits platform.

Nog even een paar jaar geduld, dan is 64bit gemeengoed!
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

wachten voor 64bit?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/24, 12:57:56 »
Ik heb een 64-bits computer, heb een tijd op 64-bits gedraaid, maar overgegaan op 32-bits.
Weinig tot minimaal verschil.

Foechoer

  • Gast
wachten voor 64bit?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/24, 13:13:52 »
ok, helemaal bedankt

Wat ik hieruit dus kan afleiden is dat het eigenljik handiger is om de 32bit versie te draaien,
simpelweg omdat nog niet 100% werkt..    En uiteindelijk is er minimaan verschil wat zeker geen negatief element is.

Ff samenvatten voor wie meeleest:)