Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Picasa voor Linux  (gelezen 4721 keer)

Offline theokus

  • Lid
Picasa voor Linux
« Gepost op: 2006/08/26, 17:54:25 »
Vandaag Picasa ge
As good as it gets

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Picasa voor Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/26, 22:47:47 »
Zelfde probleem gehad. Wat blijkt: Picasa voor Linux is geen Linux-programma! je krijgt het gewoon geleverd als Windows-programma, samen in

Offline theokus

  • Lid
Picasa voor Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/26, 23:02:40 »
Citaat van: pjotr123
Zelfde probleem gehad. Wat blijkt: Picasa voor Linux is geen Linux-programma! je krijgt het gewoon geleverd als Windows-programma, samen in
As good as it gets

Saamelainen

  • Gast
Picasa voor Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/26, 23:22:55 »
Misschien ook eens even naar F-spot kijken?
http://f-spot.org/Features

f-spot zit gewoon in Synaptic.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Picasa voor Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/26, 23:37:59 »
Citaat van: Saamelainen
Misschien ook eens even naar F-spot kijken?
http://f-spot.org/Features

f-spot zit gewoon in Synaptic.
F-spot heb ik ook al eens geprobeerd, maar ik ben er niet zo tevreden over. Met het invoeren van foto's op een andere partitie in zijn gegevensbestand, kopieert F-prot namelijk standaard alle foto's naar de Linuxpartitie! Grrrr. Kun je wel weer uitschakelen en zo, maar voordat je het merkt, is je halve partitie met onnodige rotzooi gevuld.

Verder zijn er nog wat losse eindjes aan F-spot, dus al met al: leve gThumb! Ook die kan namelijk een diavertoning geven en foto's verkleinen. En die tijdlijn, ach....

Groet, Pjotr.

Re: Picasa voor Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/27, 19:44:31 »
Betekent dit dat "Picasa for Linux" slecht is voor het systeem? Ik ben op zoek naar een manier om makkelijk foto's te sharen met vrienden zonder dat de rest van de wereld meekijkt. Tips?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Picasa voor Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/27, 20:19:13 »
Betekent dit dat "Picasa for Linux" slecht is voor het systeem? Ik ben op zoek naar een manier om makkelijk foto's te sharen met vrienden zonder dat de rest van de wereld meekijkt. Tips?

picasa is niet slecht voor je systeem, het werkt meestal goed. wat hierboven werd verteld geldt nog steeds. picasa wordt geleverd via Wine.
foto's sharen kan dat via picasa? dan zou ik dat doen, maar er zijn veel andere manieren om foto's met vrienden te delen, ook via ubuntu-one toch?
Verder is het wel een heel oud draadje dat je weer leven in blaast. dat geeft niet, maar een nieuwe starten had ook gekund.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Picasa voor Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/27, 21:05:07 »

Re: Picasa voor Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/27, 21:21:27 »
Of Digikam, kan je ook uploaden naar Picasa online.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline h2o

  • Lid
Re: Picasa voor Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/27, 23:47:06 »
Met eog (Eye of Gnome) kan het ook. Je moet dat eog-plugins installeren:
aptitude install eog eog-pluginsDaarna in EOG de plugin activeren. Daarna kun je door je directory bladeren met EOG en de afbeeldingen/foto's die je wilt plaatsen uploaden. Alleen inloggen met je Gmail account en de rest gaat vanzelf. Vanavond geïnstalleerd en getest. Het werkt prima.
Eog en eog-plugins zijn goed geschikt voor niet-KDE omgevingen waarbij je dus niet noodzakelijk een heleboel KDE zaken hoeft te installeren. Voor KDE zou ik dan inderdaad voor Digikam gaan.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/28, 07:52:35 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Picasa voor Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/27, 23:59:58 »
@h2o: Of met het met KDE en Kubuntu meegeleverde GwenView. Gewoon dubbelklikken op je foto, dan opent ie GwenView (op GNOME is dat EOG) en dan uploaden maar. Moet je wel even kipi-plugins uit de pakketbronnen installeren.

Offline h2o

  • Lid
Re: Picasa voor Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/28, 08:03:05 »
Dus als ik het goed begrijp geldt het volgende:

Voor Gnome/XFCE omgevingen: eog en eog-plugins
Voor KDE omgevingen Digikam en/of gwenview + kiki-plugins

Ik schrijf het wat nadrukkelijk op, maar dat is meer voor mensen die met een blokkendoos-installatie aan de gang zijn en het zo puur mogelijk Gnome/XFCE of KDE willen houden.

Voor omgevingen geldt dus ook Openbox, Fluxbox e.d. die een Gnome/XFCE of een KDE basis hebben. Gebruik je op die windowmanagers uitzluitende Gnome/XFCE programma' s dan kies je dus voor deze mogelijkheid, gebruik je daarentegen hoofdzakelijk KDE programma' s dan kies je de KDE omgeving.
Het kan namelijk een behoorlijk aantal MB' s schelen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Picasa voor Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/28, 08:13:52 »
Dus als ik het goed begrijp geldt het volgende:

Voor Gnome/XFCE omgevingen: eog en eog-plugins
Voor KDE omgevingen Digikam en/of gwenview + kiki-plugins

Ik schrijf het wat nadrukkelijk op, maar dat is meer voor mensen die met een blokkendoos-installatie aan de gang zijn en het zo puur mogelijk Gnome/XFCE of KDE willen houden.

Voor omgevingen geldt dus ook Openbox, Fluxbox e.d. die een Gnome/XFCE of een KDE basis hebben. Gebruik je op die windowmanagers uitzluitende Gnome/XFCE programma' s dan kies je dus voor deze mogelijkheid, gebruik je daarentegen hoofdzakelijk KDE programma' s dan kies je de KDE omgeving.
Het kan namelijk een behoorlijk aantal MB' s schelen.
eog is bij lange na geen vervanger voor Picasa, dan kijk je eerder naar Shotwell of naar F-Spot.

Offline h2o

  • Lid
Re: Picasa voor Linux
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/28, 08:44:51 »
Met eog kan ik prima foto' s naar mijn picasa account uploaden. Alleen één voor één. Maar het werkt prima.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Picasa voor Linux
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/28, 13:58:30 »
Met eog kan ik prima foto' s naar mijn picasa account uploaden. Alleen één voor één. Maar het werkt prima.
eog is in essentie een fotoviewer, die enkele extra's heeft. Je noemt een functie die in een plug-in zit, dus niet standaard in het programma. In die zin kan het een vervanger zijn, dat het foto's kan uploaden naar Picasa door middel van een plug-in. Maar ja, dat kan vanuit de browser ook.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Picasa voor Linux
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/28, 14:51:16 »
Ik werk sinds een paar maanden met Picasa voor Linux (Beta 3.0) en eigenlijk tot volledige tevredenheid. ^-^ Het was me inderdaad opgevallen dat het via  Wine werkte maar ik vind dat op zich geen probleem. En het is ook nog een Beta, dus het kan nog onvolmaakt zijn. Maar het werkt.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Picasa voor Linux
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/28, 15:26:18 »
laten we even wachten op de topicstarter bcmerlin, misschien heeft hij/zij genoeg informatie zo. :)

Re: Picasa voor Linux
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/28, 17:01:46 »
Ik werk sinds een paar maanden met Picasa voor Linux (Beta 3.0) en eigenlijk tot volledige tevredenheid. ^-^ Het was me inderdaad opgevallen dat het via  Wine werkte maar ik vind dat op zich geen probleem. En het is ook nog een Beta, dus het kan nog onvolmaakt zijn. Maar het werkt.

Google noemt alles beta  :D

Offline Wout55

  • Lid
Re: Picasa voor Linux
« Reactie #18 Gepost op: 2011/06/28, 17:08:35 »
@Erik1984, Welnee, versie 2.7 is geen Beta maar nog wel verkrijgbaar.  ;)

Re: Picasa voor Linux
« Reactie #19 Gepost op: 2011/06/28, 17:22:21 »
3.0 is al anderhalf jaar bèta voor Linux...

Re: Picasa voor Linux
« Reactie #20 Gepost op: 2011/06/28, 17:23:37 »
laten we even wachten op de topicstarter bcmerlin, misschien heeft hij/zij genoeg informatie zo. :)

Dat denk ik wel aangezien dit topic al 4 jaar oud is...

Offline Wout55

  • Lid
Re: Picasa voor Linux
« Reactie #21 Gepost op: 2011/06/28, 17:28:31 »
laten we even wachten op de topicstarter bcmerlin, misschien heeft hij/zij genoeg informatie zo. :)

Dat denk ik wel aangezien dit topic al 4 jaar oud is...
Ik denk dat Leoquant de topic-heropener van gisteren bedoelt.