Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SD kaart Mount niet?  (gelezen 1852 keer)

Offline Tod

  • Lid
SD kaart Mount niet?
« Gepost op: 2014/07/08, 16:20:31 »
Mijn laptop heeft een SD kaart slot, alleen als ik een werkende (lege) SD kaart erin stop gebeurt er niks. Ik gebruik Ubuntu 12.04. Iemand enig idee hoe ik mijn SD kaart zichtbaar kan krijgen of dat deze misschien niet compatibel is?

 


Offline Tod

  • Lid
Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/08, 16:38:20 »
Heb je de SD kaart nog in Windows gebruikt en deze niet goed afgekoppeld (dus niet via hardware maar gewoon eruit gehaald)?
Want dan kan het zijn dat hij niet gezien wordt en dus zul je hem weer even in Windows moeten stoppen en daarna op de juiste wijze weer moeten verwijderen.
Probeer het daarna nog eens.

Kan het zijn dat je SD slot niet is aangesloten? Is maar een gedachte hoor,.

Ik heb de SD kaart ook onder Windows gebruikt alleen wel via de hardware afgekoppeld.

Dat zou kunnen dat mijn SD slot niet is aangesloten, maar hoe sluit je dit aan dan?

Offline jan11000

  • Lid
Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/08, 19:31:39 »
Wat zegt schijfbeheer van je sd kaart(disk utility).

Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/08, 19:54:07 »
HW?

Offline RikRik

  • Lid
Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/08, 21:00:01 »
De  SD kaart slot van mijn pc pakt ook niet alle SD kaartjes, met m'n externe USB kaartlezer gaat het altijd goed. Het is maar een tip.

Offline Tod

  • Lid
Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/09, 10:49:12 »
Wat zegt schijfbeheer van je sd kaart(disk utility).
Daar is die aanwezig?

Offline Tod

  • Lid
Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/09, 10:49:33 »

Offline Tod

  • Lid
Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/09, 10:50:17 »
De  SD kaart slot van mijn pc pakt ook niet alle SD kaartjes, met m'n externe USB kaartlezer gaat het altijd goed. Het is maar een tip.
Bedankt voor de tip. Maar het moet toch op te lossen zijn.

Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/09, 11:12:39 »
HW= Hardware
Problemen met interne cardreaders en Linux komen vaker voor; soms op te lossen met een firmware update of wat tweaks.
Welke laptop en cardreader heb je? Gooi dat maar eens in je zoekmachine.

Snelste oplossing is voor een paar euri een losse USB cardreader kopen: werkt altijd.

HW?
Wat bedoel je met HW?

Offline Tod

  • Lid
Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/09, 12:07:07 »
HW= Hardware
Problemen met interne cardreaders en Linux komen vaker voor; soms op te lossen met een firmware update of wat tweaks.
Welke laptop en cardreader heb je? Gooi dat maar eens in je zoekmachine.

Snelste oplossing is voor een paar euri een losse USB cardreader kopen: werkt altijd.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Packard Bell Easynote TM & Realtek Cardreader. Had al wel wat gevonden maar niet specifiek voor mijn laptop, En moet zeggen dat ik de oplossingen erg moeilijk vindt.

Dus misschien wel beter om losse USB cardreader te kopen of via mijn Windows PC waar die hem wel pakt.

Offline Ed

  • Lid
Re: SD kaart Mount niet?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/09, 15:35:28 »
Ik heb dat probleem ook gehad en was niet op te lossen. Nu met in mijn geval Mint 17 is het opgelost.
Voorheen deed ik het via de terminal en zolang je de pc niet afsluit blijft het werken.

Voer deze zin in in de terminal,

sudo sh -c "echo 1 > /sys/bus/pci/rescan"