Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Soms wel verbinding met Ralink RT2870 chipset (WUSB54GC) en soms niet  (gelezen 1752 keer)

Offline miez

  • Lid
Beste mensen,

Heb Linux mint 9 geinstalleerd. Allemaal top alleen geeft de draadloze usbstick problemen. Heb met behulp van deze handleiding http://sites.google.com/site/computertip/ralink onder  kopje Ralink RT2870. Dit ging allemaal goed en op dat moment werkte het ook allemaal.

Alleen soms als ik de computer aanzet, word er geen verbinding gemaakt met 't draadloze netwerk. Er worden dan ook helemaal geen draadloze netwerken gezien. Je ziet rechtsonderin ook een icoontje met een rood kruisje er doorheen. Heb gelijk gecheckt of de usb-stick wel word gezien met commando lsusb -v | less. De usb-stick word wel gezien, zie de bijlage.

Na een paar keer de pc uit en weer aanzetten werkt 't ineens weer.

Iemand enig id wat 't kan zijn?

Re: Soms wel verbinding met Ralink RT2870 chipset (WUSB54GC) en soms niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/01, 22:28:20 »
Beste mensen,

Heb Linux mint 9 geinstalleerd. Allemaal top alleen geeft de draadloze usbstick problemen. Heb met behulp van deze handleiding http://sites.google.com/site/computertip/ralink onder  kopje Ralink RT2870. Dit ging allemaal goed en op dat moment werkte het ook allemaal.

Alleen soms als ik de computer aanzet, word er geen verbinding gemaakt met 't draadloze netwerk. Er worden dan ook helemaal geen draadloze netwerken gezien. Je ziet rechtsonderin ook een icoontje met een rood kruisje er doorheen. Heb gelijk gecheckt of de usb-stick wel word gezien met commando lsusb -v | less. De usb-stick word wel gezien, zie de bijlage.

Na een paar keer de pc uit en weer aanzetten werkt 't ineens weer.

Iemand enig id wat 't kan zijn?

Ik heb geen idee, maar ik heb hetzelfde probleem.
Hoewel niet met de WUSB54GC met maar de PCI Wireless card van Edimax.
Ik zie de netwerken wel, maar krijg geen verbinding.
In LinuxMint 8 had ik dit probleem nooit.


Ik moet ook de pc restarten om dan wel verbinding te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/01, 22:30:13 door henkoegema »
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: Soms wel verbinding met Ralink RT2870 chipset (WUSB54GC) en soms niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/12, 10:53:11 »
Ik vraag mij af of `t wel aan de card ligt. Bij mij (eee-pc 1001HA) had juist de bedrade verbinding soms problemen met ubuntu 9.10; de wireless (ralink rt3090) werkte altijd (helaas alleen door windows herkend). Momenteel werk ik met mandriva.2010 ; deze ondersteunt de wireless (na synaptic-installatie).
Mijn tip: probeer eens een andere (of meerdere) o.s. of tweede installatie.
 Probleem hierbij is wel grub2, die bij mij sommige andere linuxen niet herkent. Wel herkent hij ubuntu, debian, mint.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/12, 10:58:07 door Rinus Vriend »