Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nasa curiosity eyes programma  (gelezen 579 keer)

Offline rman

  • Lid
nasa curiosity eyes programma
« Gepost op: 2012/08/09, 20:03:38 »
Kan iemand met Firefox het  java programma Eyes op de Nasa site gebruiken? Bij mij wil dit niet en minecraft(ook Java) wil wel.
Ik krijg een melding dat Java niet geïnstalleerd is en ik weet zeker dat dit wel het geval is.

http://www.nasa.gov/mission_pages/msl/news/WhereIsCuriosity.html
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Re: nasa curiosity eyes programma
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/09, 20:11:30 »
Werkt prima hier.
12.04 + Opera 12.01 + OpenJDK (+IcedTea) 7

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: nasa curiosity eyes programma
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/09, 22:15:59 »
TS gebruikt Firefox, geen Opera  ;)

Heb het hier eens geprobeerd, maar zonder resultaat en ik heb zelfs java handmatig moeten stoppen in de terminal (leek wel of die in een loop zat). Kortom, het wilde niet vlotten.

Gebruik 12.04 met FF14, standaard Open JDK en IcedTea (kubuntu restricted extras).

Edit: Op chromium werkt het ook niet. Volgens de site zijn de requirements Windows XP of hoger, of Mac OSX. Er was nog een mogelijkheid om een toffe extra plugin te installeren met de toepasselijke naam Unity 2D (ik verzin dit echt niet), dat heb ik maar niet gedaan  :evil:
« Laatst bewerkt op: 2012/08/09, 22:21:33 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: nasa curiosity eyes programma
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/09, 22:34:35 »
12.04 xubuntu - FF14 - Openjdk - NoScript op tijdelijke toestemming gezet en gaat prima.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: nasa curiosity eyes programma
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/09, 22:39:19 »
"TS gebruikt Firefox, geen Opera "

Ho, sorry, dacht het een algemene vraag was maar ik zie nu dat ie specifiek vroeg om FF :-[
Maar wat maakt het eigenlijk voor verschil vraag ik me af. Het gaat om een Java-ding en dat hoeft ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan Java/OpenJDK o.i.d. en dus niet per definitie in 1 browser.

Offline speculoos

  • Lid
Re: nasa curiosity eyes programma
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/10, 22:22:35 »
ik heb ook openJDK erop staan en geen noscript,
en ik krijg zo een grijs vlak, maar verder gaat het niet...

Offline wowo

  • Lid
Re: nasa curiosity eyes programma
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/11, 10:34:48 »
Heb zelf firefox 14.01 en de originele Java (via Duinsoft).
En toen kreeg ik de melding:
UnsupportedOperationException
Unknown operating system, Explorer can not launch on linux.

Wat ik overigens wel vreemd vond in mijn Firefox is dat ik zowel ik zowel de Java 1.7.0_04 als Java 1.7.0_05 als plugin stond.

Zie afbeelding
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS