Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [AFSLUITEN = NIET OPGELOST] Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?  (gelezen 28164 keer)

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #50 Gepost op: 2014/04/11, 16:49:07 »
KeesS

heb je al contact gehad met de helpdesk of support van Sitecom? ik denk dat het geen linux probleem is maar eerder router probleem.
@Daffy Duck,
Het antwoord van Sitecom op mijn eerste mail luidt:

Geachte heer S
Sitecom biedt geen ondersteuning voor het besturingsysteem Linux. Helaas kan ik u daarmee dus niet verder helpen.
Met vriendelijke groeten,
Maarten


Daar was ik niet mee geholpen dus teleurgesteld mailde ik opnieuw; hierop kwam het volgende antwoord:

Mijn collega heeft aangegeven dat we geen ondersteuning geven voor Linux. Dat betekend overigens nog niet dat de apparatuur van Sitecom niet werkt met Linux.
Ik snap uw teleurstelling, maar helaas is het niet haalbaar om de besturingssystemen door en door te kennen. Hopelijk begrijpt u dat we zoveel mogelijk ondersteuning proberen te bieden op het gebied van het product zelf.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Imme van der Brug


U ziet dus, van Sitecom hoef ik geen hulp te verwachten.  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(


VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #51 Gepost op: 2014/04/11, 18:48:09 »
Helaas is deze software alleen voor Windows........................
.......................misschien dat je uit de voeten kunt met het programma wine, te vinden in het softwarecentre.
Dit schreef partsman in reactie 9; omdat ik geen ervaring heb met wine ben ik er toen niet verder op in gegaan.
Maar nu het maar niet wil lukken een printer of externe schijf werkend te krijgen aan de USB-aansluiting omdat er steeds naar windows-software wordt gevraagd zou ik graag meer willen weten over die mogelijkheid.

Is het in Ubuntu  mogelijk het programma Wine te gebruiken voor het aansturen van een printer waarbij alleen windows-software geleverd is ?
Moet ik voor het gebruik van Wine over een complete Windows-versie beschikken ? (of is een installatie-CD voor de printer voldoende)
Wie heeft (veel) ervaring met Wine en kan me hier iets meer over vertellen ?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #52 Gepost op: 2014/04/11, 19:33:20 »
U ziet dus, van Sitecom hoef ik geen hulp te verwachten.  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Om gezeur over service te voorkomen, hebben ze besloten om geen service meer te verlenen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Frederik

  • Gast
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #53 Gepost op: 2014/04/11, 20:41:28 »
Is het in Ubuntu  mogelijk het programma Wine te gebruiken voor het aansturen van een printer waarbij alleen windows-software geleverd is ?

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Wine

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #54 Gepost op: 2014/04/11, 21:36:23 »
Is het in Ubuntu  mogelijk het programma Wine te gebruiken voor het aansturen van een printer waarbij alleen windows-software geleverd is ?

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Wine
Die "wiki" had ik ook al bestudeerd, maar daaruit was het mij nog niet duidelijk of ik een héle windows-versie moest hebben of dat ik met enkele (windows)-installatie-bestanden kon volstaan.   Vandaar mijn vraag aan een "Wine-deskundige"
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Frederik

  • Gast
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #55 Gepost op: 2014/04/11, 22:03:25 »
Onderaan die pagina wordt verwezen naar de database van Wine waarin wordt vermeld welke Windows programma's bewezen goed werken onder Wine:
http://appdb.winehq.org/

Routers en specifiek Sitecom komt daar niet in voor. Einde oefening.

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #56 Gepost op: 2014/04/11, 23:14:14 »
Onderaan die pagina wordt verwezen naar de database van Wine waarin wordt vermeld welke Windows programma's bewezen goed werken onder Wine:
http://appdb.winehq.org/

Routers en specifiek Sitecom komt daar niet in voor. Einde oefening.
@Frederik,
zoals ik al eerder vermelde is Engels niet mijn sterkste zijde, zodoende had ik die database van Wine niet begrepen.
Helaas is een oplossing middels Wine dus ook niet mogelijk.  :'( :'( :'(
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline softbart

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #57 Gepost op: 2014/04/12, 10:10:39 »
Gaat het niet zo als moet dan moet het maat zoals het gaat.  :) :)

Externe harde schijf.
Al gekeken wat het file systeem is. Met ext4 en zonder gedeelde files (samba) gaat de benadering niet lukken.

printer
Probeer met een scan programma ( b.v. nmap) de poort te achter halen. Dan proberen via CUPS en/of HP de poort te benaderen.

organisatorisch
Een apparaat welke nu upt-kabel  gebruikt maar ook wireless aan kan op wireless zetten scheelt een poort.
Werkt alleen wanneer punt 1 ook werkt.

groet,

Theo

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #58 Gepost op: 2014/04/12, 13:23:39 »
Externe harde schijf.
Al gekeken wat het file systeem is. Met ext4 en zonder gedeelde files (samba) gaat de benadering niet lukken.
Bij 'Eigenschappen' van de externe harde schijf (MBL-USB-oud) staat vermeld: "Type bestandssysteem: ext3/ext4"
Er zijn/worden op die schijf géén mappen gedeeld.

Citaat van: softbart
printer
Probeer met een scan programma ( b.v. nmap) de poort te achter halen. Dan proberen via CUPS en/of HP de poort te benaderen.
Ik heb de printer nu weer teruggezet en met utp-kabel op een lan-poort aan de router verbonden; printen en scannen werkt weer als voorheen.
Moet voor dat scannen met 'nmap' de printer weer aan de router met USB-kabel, of kan dat zoals hij nu zit?
Zoek ik met dat scannen naar een poort van de printer of een poort van de router ??

Citaat van: softbart
organisatorisch
Een apparaat welke nu upt-kabel  gebruikt maar ook wireless aan kan op wireless zetten scheelt een poort.
Werkt alleen wanneer punt 1 ook werkt.
Het is mij niet duidelijk of mijn "HP-Photosmart C5180 All-in-One "-printer ook draadloos kan werken.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Frederik

  • Gast
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #59 Gepost op: 2014/04/12, 13:53:00 »
Het is mij niet duidelijk of mijn "HP-Photosmart C5180 All-in-One "-printer ook draadloos kan werken.

HP-Photosmart C5180 All-in-One kan niet  draadloos werken. Alleen via een kabel.

Offline softbart

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #60 Gepost op: 2014/04/12, 14:20:27 »
Externe harde schijf.
Al gekeken wat het file systeem is. Met ext4 en zonder gedeelde files (samba) gaat de benadering niet lukken.
Bij 'Eigenschappen' van de externe harde schijf (MBL-USB-oud) staat vermeld: "Type bestandssysteem: ext3/ext4"
Er zijn/worden op die schijf géén mappen gedeeld.

Dus wordt de schijf niet gezien.
Je kan onder ubuntu op de externe schijf een gedeelde map aanmaken met wat bestanden en weer aansluiten de router.
De gedeelde map zou dan gezien kunnen worden.

Citaat van: softbart
printer
Probeer met een scan programma ( b.v. nmap) de poort te achter halen. Dan proberen via CUPS en/of HP de poort te benaderen.
Ik heb de printer nu weer teruggezet en met utp-kabel op een lan-poort aan de router verbonden; printen en scannen werkt weer als voorheen.
Moet voor dat scannen met 'nmap' de printer weer aan de router met USB-kabel, of kan dat zoals hij nu zit?
Zoek ik met dat scannen naar een poort van de printer of een poort van de router ??

Naar een printerpoort op de router. Op mijn oude sitecom home zit ook een printerpoort ik dacht 519.

Citaat van: softbart
organisatorisch
Een apparaat welke nu upt-kabel  gebruikt maar ook wireless aan kan op wireless zetten scheelt een poort.
Werkt alleen wanneer punt 1 ook werkt.
Het is mij niet duidelijk of mijn "HP-Photosmart C5180 All-in-One "-printer ook draadloos kan werken.

Ik dacht niet aan de printer maar de BTO laptop.

groet,

Theo

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #61 Gepost op: 2014/04/12, 17:24:10 »
Dus wordt de schijf niet gezien.
Je kan onder ubuntu op de externe schijf een gedeelde map aanmaken met wat bestanden en weer aansluiten de router.
De gedeelde map zou dan gezien kunnen worden.

Op "MBL-USB-oud" een map "Test-map" gemaakt en hier 2 bestanden in gezet.
"MBL-USB-oud" weer aangesloten op de USB-poort van de router.
Router geopend en in "Geavanceerd> USB-poort> gegevens met "Toepassen" geactiveerd.
Er is niet te zien of er iets in of aan de router en/of externe schijf gebeurd en ik kan ook nergens "MBL-USB-oud" met de gedeelde map of bestanden vinden.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #62 Gepost op: 2014/04/12, 23:44:18 »
Omdat ik de hoop nog niet heb opgegeven dat er zich onder de Linux-/Ubuntu-gebruikers nog een 'handige' jongen (of meisje) bevindt die  toch kans ziet de USB-poort van mijn Sitecom-router te benaderen, zoek ik zelf ook nog naar informatie die hierbij mogelijk van belang kan zijn.

Heel voorzichtig, zonder iets te veranderen, heb ik de instellingen van de router nog eens bekeken en vond daarbij het volgende:


Ik weet niet of het van belang is, maar ik begrijp er uit dat het iets te maken heeft met het "ontdekken" van aangesloten apparaten; dus bijvoorbeeld een aangesloten printer op de USB-poort. De instelling staat nu op "UIT" ; om niets te vernielen heb ik dat zo gelaten.
Elders in het forum schreef iemand dat USB plug & play is en dat een aangesloten apparaat vanzelf gevonden wordt.
De vraag is nu: moet of kan ik dit op "AAN" zetten en wat gebeurt er dan ?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #63 Gepost op: 2014/04/13, 01:03:17 »
Omdat ik de hoop nog niet heb opgegeven dat er zich onder de Linux-/Ubuntu-gebruikers nog een 'handige' jongen (of meisje) bevindt die  toch kans ziet de USB-poort van mijn Sitecom-router te benaderen, zoek ik zelf ook nog naar informatie die hierbij mogelijk van belang kan zijn.

Heel voorzichtig, zonder iets te veranderen, heb ik de instellingen van de router nog eens bekeken en vond daarbij het volgende:


Ik weet niet of het van belang is, maar ik begrijp er uit dat het iets te maken heeft met het "ontdekken" van aangesloten apparaten; dus bijvoorbeeld een aangesloten printer op de USB-poort. De instelling staat nu op "UIT" ; om niets te vernielen heb ik dat zo gelaten.
Elders in het forum schreef iemand dat USB plug & play is en dat een aangesloten apparaat vanzelf gevonden wordt.
De vraag is nu: moet of kan ik dit op "AAN" zetten en wat gebeurt er dan ?
dat is soortgelijk bij mij. aan vinken en het zou behoren te werken.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #64 Gepost op: 2014/04/13, 11:47:49 »
Je zou in linux via virtualbox(daar windows installeren) kunnen printen, is wel een omweg. En je moet steeds windows starten.

Koop een switch lijkt me het beste.

Frederik

  • Gast
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #65 Gepost op: 2014/04/13, 13:42:08 »
Elders in het forum schreef iemand dat USB plug & play is en dat een aangesloten apparaat vanzelf gevonden wordt.
De vraag is nu: moet of kan ik dit op "AAN" zetten en wat gebeurt er dan ?

Omdat je van geen ophouden weet: aanzetten en kijken wat er gebeurd. Je kunt er niks mee vernielen.
Doet ie ut niet, zet je hem weer uit.

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #66 Gepost op: 2014/04/13, 14:34:15 »
dat is soortgelijk bij mij. aan vinken en het zou behoren te werken. 
Ik heb UpnP op "AAN" gezet en op tabblad 'Geavanceerd'> 'USB-poort'> weer {Toepassen}  aangeklikt, daarna PC afgesloten en opnieuw opgestart.
Maar ik kan nergens, niet bij Locaties, Netwerk of servers, iets van "MBL-USB-oud" (de externe harde schijf) ontdekken.
Ik weet niet hoe of waar ik verder nog kan zoeken.  :(
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #67 Gepost op: 2014/04/13, 14:42:52 »
Je zou in linux via virtualbox(daar windows installeren) kunnen printen, is wel een omweg. En je moet steeds windows starten.

Koop een switch lijkt me het beste.
@jan11000,
een aantal keren als Bill Gates iets nieuws bedacht en met een nieuwe versie van Windows kwam, moest ik nieuwe hardware en/of software kopen omdat bijv. mij printer/scanner niet meer werkten met de nieuwe windows-versie. Daar baalde ik zo van dat ik windows heb afgezworen en ben overgestapt op Ubuntu.
Ik heb dus geen windows meer om te installeren en ik WIL het ook niet meer.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #68 Gepost op: 2014/04/13, 15:35:49 »
Dat hardware niet meer werkt doordat er geen driver meer is, ligt niet aan windows, maar aan hardware maker van je scanner.
Linux heeft hetzelfde, de hardware maker moet normaal zorgen voor de driver, en niet linux.

Koop gewoon een switch, dan heb je alles opgelost.

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #69 Gepost op: 2014/04/13, 16:01:27 »
Omdat je van geen ophouden weet: aanzetten en kijken wat er gebeurd. Je kunt er niks mee vernielen.
Doet ie ut niet, zet je hem weer uit.
@Frederik,
hij doet ut dus niet.  :'(

Ter info waarom ik van geen ophouden weet. Ik had voorheen met een Linksys-router soortgelijke problemen. Door gebrek aan voldoende kennis had ik op gegeven moment geen internet-verbinding meer en kon zelfs niet meer in de router komen.
Ten einde raad kocht ik een nieuwe, Sitecom-router, die volgens de leverancier voor alle besturingssystemen geschikt was. Deze router heeft 4 lan-poorten en 1 USB-poort die volgens de winkelier uitstekend geschikt was voor aansluiten van mijn printer/scanner; zo staat het ook op de doos vermeld en is naar ik heb begrepen ook in de handleiding vermeld. Helaas werkt (bij mij) de USB-aansluiting niet naar wens.

Bij gebrek aan voldoende kennis, vraag ik hulp, hier op het forum, maar ook bij de winkelier. Deze verwijst me naar de helpdesk van de fabrikant Sitecom. Sitecom stelt echter we helpen U niet omdat U geen windows gebruikt; de router is geheel in orde. Als U windows aanschaft werkt het wel. Hoe idioot kun je het verzinnen ?????

Vergelijk: Ik koop een auto met 5 versnellingen.4 versnellingen werken uitstekend, maar de 5e weigert alle dienst.
Ik ga terug naar de garage en daar denkt men dat ergens een knopje ingedrukt of een schakelaar omgezet moet worden om de 5e versnelling te activeren, maar men weet niet wat of waar en verwijst naar de fabriek.
De fabriek zegt, we helpen U niet. De auto is volledig in orde, koop bij de concurrent maar een ander besturingssysteem dan wordt Uw auto weer ondersteunt. Hoe idioot kun je het verzinnen.

Omdat mijn oude Linsys-router die ik aan een goede vriend gegeven heb, toch ook weer aan de praat gekregen is onder Linux,  hoop ik dat het met deze Sitecom-router misschien ook wil lukken. De instellingen in de router zijn voor mij te ingewikkeld en gaan mijn kennis te boven.  Misschien is het toch maar een kwestie van een schakelaar/ instelling aan of uit zetten.  Er is mogelijk op het forum iemand met dezelfde router waar de USB-poort wél werkt en kan hij/zij mij aanwijzingen geven hoe ik een en ander moet instellen.
Sitecom zegt: "de router is goed,.... koop maar windows , of zoek het zelf maar uit" ;.......dat vind ik wat al te gemakkelijk; daarom  weet ik van geen ophouden.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/13, 16:10:59 door KeesS »
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #70 Gepost op: 2014/04/13, 16:53:59 »
Dat hardware niet meer werkt doordat er geen driver meer is, ligt niet aan windows, maar aan hardware maker van je scanner.
Linux heeft hetzelfde, de hardware maker moet normaal zorgen voor de driver, en niet linux.

Koop gewoon een switch, dan heb je alles opgelost.
@jan11000,
ik begrijp iets niet; kunt U het misschien duidelijk maken voor mij.
Ik heb een Sitecom-router WLR6000 en een HP-Photosmart C5180 All-in_one (printer en scanner ineen)
Met een UTP-kabel aangesloten op een van de Lan-poorten van de router kan ik printen en scannen; werkt voortreffelijk.
Er zijn dus blijkbaar wel drivers in Linux (waarvoor ?... voor de router of voor de printer/scanner ? )

Als ik de HP-Photosmart met een USB-kabel aansluit op de USB-poort van dezelfde router werkt het niet.
Zijn er voor die USB-aansluiting dan andere drivers nodig op dezelfde apparaten ?

Kan ik met een switch de USB-aansluiting van de router wél gebruiken ?

VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline partsman

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #71 Gepost op: 2014/04/13, 17:11:14 »
Nee Kees, nu denk je verkeerd, de switch is eigenlijk een uitbreiding van je aantal lan poorten. (niet om je usb aan de gang te krijgen)

Jouw Linux kan prima met je printer overweg, zowel via je netwerk ,alsmede ook als je hem  direct aan je pc hangt.

Het enige probleem hier is dat Sitecom geen software heeft gemaakt die jouw linux vertelt dat er een usb poort in je router zit die hij aan kan sturen.
Deze software hebben ze alleen helaas alleen voor windows gemaakt.

Dit kunnen wij als hobbyisten niet voor je oplossen,wij dragen ideen aan,maar die houden een keer op.
Er zijn diverse oplossingen gegeven (zoals een switch) die echt werken.

Het prijst je dat je volhoud en streeft naar een oplossing om toch die usb-poort te gebruiken,maar ik denk dat die oplossing hiervoor niet komt.

Velen van ons lopen regelmatig tegen het feit aan dat er apparatuur niet werkt onder Linux.Dit kunnen we linux niet kwalijk nemen, de software zal moeten worden geleverd door de fabrikanten.
Menigeen van ons kopen als er nieuwe spullen moeten komen,bewust een bepaald merk of type, zodat we zeker weten dat het onder linux werkt.

Helaas gaat dat niet met spullen die je al in het bezit hebt zoals jouw router.


Offline DeBaas

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #72 Gepost op: 2014/04/13, 17:42:32 »
De USB poort fungeert daar als simpele printerpoort.
Multifunctionele oplossingen zoals Scannen, Toner/inkt status werken daar niet op.
Je maakt de printerpoort aan door bij printerconfiguratie op je PC als poort te kiezen voor:
NetworkPrinter AppSocket/HP Jetdirect
Host: 192.168.0.1 (wijzigen naar het nummer van je router, meestal het Gateway adres)
Port: 9100
Vervolgens de juiste printer kiezen.

Er zijn multifunctionele printerservers die wel bidirectioneel verkeer ondersteunen (er zit er een in je met (WiFi) netwerk uitgeruste printer/scanner) maar die kosten de hoofdprijs.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/13, 17:49:17 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline KeesS

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #73 Gepost op: 2014/04/13, 17:47:12 »
Nee Kees, nu denk je verkeerd, de switch is eigenlijk een uitbreiding van je aantal lan poorten. (niet om je usb aan de gang te krijgen)
Het aantal 'lan-poorten' behoeft geen uitbreiding; ik heb aan 4 genoeg.
Ik wil de USB-poort van de router gebruiken.

Citaat van: partsman
Jouw Linux kan prima met je printer overweg, zowel via je netwerk ,alsmede ook als je hem  direct aan je pc hangt.
Het enige probleem hier is dat Sitecom geen software heeft gemaakt die jouw linux vertelt dat er een usb poort in je router zit die hij aan kan sturen. Deze software hebben ze alleen helaas alleen voor windows gemaakt.
Hiermee belazerd Sitecom dus gewoon de boel, want het staat wél op de verpakking en de winkelier verzekerd mij dat het wél kan.

Citaat van: partsman
Dit kunnen wij als hobbyisten niet voor je oplossen,wij dragen ideen aan,maar die houden een keer op.
Er zijn diverse oplossingen gegeven (zoals een switch) die echt werken.
Na de ervaring die ik met de vorige router-problemen had en die wél door een hobbuist was opgelost hoopte ik dat dit deze keer ook mogelijk was.

Citaat van: partsman
Het prijst je dat je volhoud en streeft naar een oplossing om toch die usb-poort te gebruiken,maar ik denk dat die oplossing hiervoor niet komt.
Velen van ons lopen regelmatig tegen het feit aan dat er apparatuur niet werkt onder Linux.Dit kunnen we linux niet kwalijk nemen, de software zal moeten worden geleverd door de fabrikanten.
Menigeen van ons kopen als er nieuwe spullen moeten komen,bewust een bepaald merk of type, zodat we zeker weten dat het onder linux werkt.
Dat was ook mijn bedoeling, maar ik ben hier blijkbaar door de leverancier gewoon belazerd. >:(

Citaat van: partsman
Helaas gaat dat niet met spullen die je al in het bezit hebt zoals jouw router.
Het betreft hier een Sitecom-printer die nieuw is aangeschaft 12-12-2012, dus niet direct oude rommel.  >:(
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Hoe gebruik ik de USB-poort van een SiteCom-router ?
« Reactie #74 Gepost op: 2014/04/13, 17:59:49 »
Als je printer wel via een netwerkkabel werkt, kun je de printer WiFi maken door hem aan een simpele WiFi repeater te hangen. De repeater configureer je eerst met je PC als in de gebruiksaanwijzing als repeater, niet als accespoint of router, vervolgens hang je 'm bij je printer en sluit de netwerk kabel er op aan.
Die repeaters zijn vanaf 20 EUR (je kan het ook heel duur maken) te koop, probeer eens Action of een van de andere Ramsj ketens.
Heb zo ook een Digitale TV decoder aan het net gehangen die weigerde te authenticeren met de standaard USB WiFi dongle.
Kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL