Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.04 desktop als raid file server, updaten naar 12.04 of niet.  (gelezen 605 keer)

Offline jan11000

  • Lid
Ubuntu 10.04 desktop als raid file server(9 harde schijven).
Deze hoeft niet internet op.
Enigste nadeel wat ik zie, is dat je later geen software kunt installeren of wijzigen.

Wat kan ik het beste doen, wel updaten naar 12.04 of zo laten.
Ik heb hier ook een backup van indien een update weigert.
Graag tips of meningen hier over.
 

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu 10.04 desktop als raid file server, updaten naar 12.04 of niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/09, 00:25:48 »
Het minste werk: gewoon lekker op 10.04 blijven, zodra de desktopondersteuning stopt zou ik wel alle desktoppakketten verwijderen en er een pure server van maken. Dan kan je tot 14.04 LTS wachten met de upgrade.

Updaten werkt tegenwoordig prima, zolang je maar geen PPA's of andere externe bronnen toegevoegd hebt. Je hebt een backup dus dat kan je zonder risico uitproberen. Dit zou ik doen als je graag gebruik wil maken van de nieuwe mogelijkheden die 12.04 biedt of de verbeterde prestaties belangrijk genoeg zijn voor je.

Een verse installatie van 12.04 kan natuurlijk ook en als je een beetje oplet bij de installatie blijft je RAID gewoon ongemoeid. Iets meer werk om alles weer op te zetten, maar je bent wel weer helemaal bij met een vers systeem.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu 10.04 desktop als raid file server, updaten naar 12.04 of niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/09, 21:30:42 »
Bedank voor de tips.
Denk dat ik het zo laat, is veiliger.

Offline Teun

  • Lid
Re: Ubuntu 10.04 desktop als raid file server, updaten naar 12.04 of niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/09, 22:30:16 »
Vandaag heb ik ubuntu 10.04 geupgrade naar 12.04 in virtualbox. Maar de desktop blijft niet het zelfde. Jammer.
ik zou zelf liever gnome willen houden. Helaas gaat dat niet op deze makkelijke manier. Ik maak hier een nieuw topic van.