Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grafische effecten  (gelezen 2231 keer)

NLWerner

  • Gast
Grafische effecten
« Gepost op: 2007/10/19, 19:46:37 »
Goedeavond allen, ik ben Werner en ik ben nieuw met linux en dus ook nieuw op dit forum. Ik heb gisteravond 7.10 geinstalleerd op mijn 2e PC, om is te kijken wat linux nou eigenlijk is (ik heb een heel, heel, heel klein beetje ervaring met SuSe opgedaan een jaar geleden). De installatie ging zonder problemen, al mijn hardware werd herkent en had in 2 klikken mijn draadloos internet werkend! Het enige wat ik moest doen was even de 'beperkte driver' installeren voor mijn Nvidia geforce MX440. Sindsdien staan de grafische effecten op hoog, en heb ik dus alle mooie 'compiz' vensters (elastisch etc.). Het enige wat ik nog niet ontdekt heb is hoe ik nou bij die mooie 3d effecten kom zoals die kubus, en meerdere desktops op een rij. Moet ik hier nog wat voor configureren? want als ik nu door rechtsonder te klikken van desktop wissel 'schuift het scherm op', en niet via deze mooie kubus.

ik ben tot nu toe heel tevreden over ubuntu, en ben van plan mij er veel verder in te gaan verdiepen. Wie weet laat ik mijn laptop er dan ook aan geloven; vista eraf ubuntu erop!

Ook nog even een bedankje aan alle forumleden hier, ik heb al veel nuttige dingen kunnen vinden op dit forum!

gr,

Werner

Offline siegi

  • Lid
Grafische effecten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 19:58:39 »
Probeer dit pakketje eens te installeren met synaptic.
compizconfig-settings-manager
Vervolgens ga je onder systeem > voorkeuren > advanced Desktop effect settings
En inderdaad de cubus staat standaard niet aan maar het is gewoon een kwestie van deze aan te vinken in dat programma.

NLWerner

  • Gast
Grafische effecten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/19, 20:54:19 »
Citaat van: siegi
Probeer dit pakketje eens te installeren met synaptic.
compizconfig-settings-manager
Vervolgens ga je onder systeem > voorkeuren > advanced Desktop effect settings
En inderdaad de cubus staat standaard niet aan maar het is gewoon een kwestie van deze aan te vinken in dat programma.
hartstikke bedankt! het werkt perfect nu!

Hendrikdegraaf

  • Gast
Grafische effecten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/22, 11:19:09 »
Hallo,

Ik heb dit topic maar weer even tot leven gebracht, want ik kom er namelijk niet helemaal uit...

Ik het pakket compizconfig-settings-manager geïnstalleerd en heb alle "cube" opties in de advanced desktop settings aangevinkt. Ik zie echter helemaal geen kubus, maar alleen een roterend (plat dus) bureaublad.

Ik had op internet het volgende filmpje gevonden: http://www.metacafe.com/watch/434675/windows_vista_aero_vs_linux_ubuntu_beryl/
Echt super wat er allemaal mogelijk is met Ubuntu!

Moet ik eerst beryl installeren voordat dit allemaal kan?
Welke opties zijn dan die kubus en de elastische schermen?

Misschien een beetje off-topic, maar het viel me op dat in het filmpje alle menubalken er helemaal anders uitzien dan bij mij. Komt dat doordat deze gebruiker KDE ipv Gnome gebruikt?

Ik ben pas net begonnen met ubuntu dus ik zit nog vol met vragen. Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen!

Alvast bedankt,
Hendrik

Qurmo

  • Gast
Grafische effecten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/22, 11:23:37 »
je moet ctrl+alt ingedrukt houden en dan slepen met je muis.

Hendrikdegraaf

  • Gast
Grafische effecten
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/22, 11:41:03 »
Als ik dat doe kan ik dus wel roteren in de ruimte, zoals met de kubus. Ik zie alleen geen kubus roteren, maar een plat scherm met twee kanten....

Hoe kan dat?

Aan m'n grafische kaart ligt het volgens mij niet: ik heb een vrij recente NVIDEA kaart, waarvan de restricted driver is geactiveerd.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Grafische effecten
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/22, 11:52:08 »
desktop settings: algemeen: desktopsize: horiz/vertic: van 2 naar 4

melvin1982

  • Gast
Grafische effecten
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/22, 11:52:57 »
hoi heb je rechts onderin 2 of 4 schermpjes staan?? als er 2 staan moet je op 1 van de 2 met je rechtermuisknop klikken, en dan voorkeuren aan klikken en dan op 4 zetten dan zou je de kubus moeten zien.

melvin1982

  • Gast
Grafische effecten
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/22, 11:54:23 »
zo kan het ook haha lol

Hendrikdegraaf

  • Gast
Grafische effecten
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/22, 11:59:59 »
Yep, dat werkt nu: super!

bart_ellebaut

  • Gast
Grafische effecten
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/07, 09:05:45 »
hey,

ik heb dit ook geprobeerd, maar werkt niet. ik werk wel met KDE, maar als ik die compiz open staat er niets, en als ik in de filter cube intyp is niets gevoonden.
of is het voor kde iets anders dan compiz?Ik had vroeger beryl(op vorige laptop) dit enkel voor die cube. geen zin om dit programma opnieuw daarvoor te installeren

thx
Bart

Offline siegi

  • Lid
Grafische effecten
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/07, 13:26:19 »
bij kde word compiz-fusion niet standaard geinstalleerd.
Je zou volgende pakketen moeten installeren.
compiz-kde
compiz-fusion-plugins-extra