Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: met Empathy en MSN account videobellen  (gelezen 3126 keer)

met Empathy en MSN account videobellen
« Gepost op: 2010/11/22, 20:04:32 »
Ik gebruik Ubuntu 10.10 64 bit en wil via Empathy videobellen met een MSN account. Lukt niet. Skype werkt echter probleemloos met zowel beeld als geluid.

Heeft er iemand ervaring met videobellen via Empathy middels het MSN network?

Graag jullie reactie, is belangrijk voor mensen die vanaf Windows overstappen op Ubuntu (op zeurtoon zegt de Windows gebruiker: ik wil wel kunnen msn-en...)

Bedankt voor jullie hulp!

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/22, 20:07:56 »
Empathy en MSN werkt op dit moment niet; loopt al een bug report over. Hopelijk wordt het snel gefixt.

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/22, 20:11:18 »
Empathy en MSN werkt op dit moment niet; loopt al een bug report over. Hopelijk wordt het snel gefixt.

Empathy en MSN doen werken goed samen bij mij. Alleen geen videochat. Videochat in empathy is toch al een drama geweest. Met Google talk gaat het goed, maar met MSN heb het nooit gewerkt bij mij.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/22, 20:13:33 »
Nou, hier werkt MSN dus niet met Empathy; berichten van anderen en van mij naar anderen komen niet aan. Daarom ook dit bug report van ong. een week geleden wat ik geconfirmed heb: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/empathy/+bug/669195

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/22, 20:23:13 »
zijn er werkende alternatieven waarmee je met een MSN account kunt videobellen? Met Emesene heb ik ook niet veel succes gehad.




Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/22, 21:05:05 »
zijn er werkende alternatieven waarmee je met een MSN account kunt videobellen? Met Emesene heb ik ook niet veel succes gehad.





Nee. Op dit moment is er nog geen werkend alternatief voor videobellen via MSN.
De developers van KMess werken er wel keihard aan.
aMSN kom je het dichste mee, maar die ondersteunt in de nieuwste versie geen videobellen meer dankzij MS. Webcam en audio los werkt nog wel, dus evt. zou je dat kunnen doen.

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/22, 22:54:14 »
nou ja zolang je kunt videobellen met Skype, dan kun je voor het chatten met je contacten wel MSN gebruiken via Gwibber. Niet onoverkomelijk. Ik vraag me af of MSN veel wordt gebruikt voor videobellen, of vooral voor chatten?

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/11, 04:06:59 »
Hoi allemaal,

Er is een workaround die het probleem met het verbinden van MSN met Empathy oplost. Of videobellen dan ook werkt onder Empathy weet ik niet, aangezien ik nooit met webcams werk (dat wil ik mijn gesprekspartner aan de andere kant niet aandoen!) Maar er kan met Empathy in ieder geval weer gechat worden met het MSN-protocol. Dit is wat je moet doen om het weer werkend te krijgen:

Sluit Empathy helemaal af, open de terminal, en kopieer de volgende commando:

gksudo gedit /usr/share/pyshared/papyon/service/description/SingleSignOn/RequestMultipleSecurityTokens.py
Er wordt gevraagd om je wachtwoord. Voer deze in, en Gedit opent. Ga naar regel 24. Daar zie je (als het goed is) het volgende staan:

CONTACTS = ("contacts.msn.com", "?fs=1&id=24000&kv=7&rn=93S9SWWw&tw=0&ver=2.1.6000.1")
Vervang deze regel met het volgende:

CONTACTS = ("contacts.msn.com", "MBI")
Sla dit bestand op, sluit Gedit af, en start Empathy vervolgens weer op. Log in op je MSN-account, en het zou weer moeten werken.

Dit werkte voor mij in Maverick Meerkat. Of dit dit trucje ook werkt in Lucid of oudere versies weet ik niet, maar het is het proberen waard. In ieder geval succes ermee! ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/11, 12:41:50 »
Nou, hier werkt MSN dus niet met Empathy; berichten van anderen en van mij naar anderen komen niet aan. Daarom ook dit bug report van ong. een week geleden wat ik geconfirmed heb: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/empathy/+bug/669195

Dit heb ik met Windows Live Messenger ook. Heel MSN vind ik eigenlijk gewoon slecht [knip]

[moderator edit: bash op MS weggehaald] mijn excuses, even de regeltjes vergeten
« Laatst bewerkt op: 2010/12/11, 13:06:05 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/11, 15:39:07 »
Video-/audiobellen werkt hier gewoon met MSN onder Empathy...

Offline Nollie

  • Lid
Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/11, 17:13:36 »
Video-/audiobellen werkt hier gewoon met MSN onder Empathy...
Gefeliciteerd Cumulus! Je bent dan 1 v/d weinigen. Bij mij blijft de ander (windowsgebruiker) maar wachten op verbinding. Elk programma onder Linux komt er niet doorheen.
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/11, 22:48:44 »
Video-/audiobellen werkt hier gewoon met MSN onder Empathy...
Gefeliciteerd Cumulus! Je bent dan 1 v/d weinigen. Bij mij blijft de ander (windowsgebruiker) maar wachten op verbinding. Elk programma onder Linux komt er niet doorheen.
Dank u! Ik stond ook met verbazing te kijken toen ik zonder problemen kon bellen naar Windows Live Messenger 2011. Ik gebruik wel deze PPA: https://launchpad.net/~telepathy/+archive/ppa . Toevoegen, updates installeren en klaar. Ik heb wel de ervaring dat gebeld worden niet goed werkt, zelf bellen daarentegen prima.

Re: met Empathy en MSN account videobellen
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/11, 23:00:24 »
Video-/audiobellen werkt hier gewoon met MSN onder Empathy...

*Haleluja*

Je verdient een lintje :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit