Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST,,geen oplossing voor...Geen Journaal en uitzending gemist  (gelezen 4748 keer)

Ik kan mer KARMIC geen Journaal kijken en geen uitzending gemist.

Ik heb volgens HET BOEKJE geinstalleerd met de vlc player pluggins en codecs en flash
Wel you tube en 123 video.
Ook de reklame voor de uitzending gemist programmas zie je wel dan wodt het zwart en als je klikt krijg je waiting for video.
RTL boulevard werkt ook niet.


Ronald
« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 12:55:05 door rvanrookhuizen »

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/21, 10:53:07 »
Voor RTL heb je in ieder geval Moonlight nodig, de open sourceversie van Silverlight. Ga daarvoor naar http://go-mono.com/moonlight-beta/ en klik op de knop onder Download the plugin.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/21, 11:09:03 »
Heb ik er ook al op en silverlight pluggin.

Ronald

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/21, 11:10:46 »
Ik kan mer KARMIC geen Journaal kijken en geen uitzending gemist.

Ik heb volgens HET BOEKJE geinstalleerd met de vlc player pluggins en codecs en flash
Wel you tube en 123 video.
Ook de reklame voor de uitzending gemist programmas zie je wel dan wodt het zwart en als je klikt krijg je waiting for video.
RTL boulevard werkt ook niet.


Ronald
Via welk "boekje" heb je dat gedaan? Via de officiële documentatie, of via bijvoorbeeld Pjotr's computertip? Daar wordt aangeraden om heel veel extra plug-ins te installeren, die elkaar alleen maar tegenwerken. Niet doen dus. verwijder alle VLC-plug-ins en ook alle MPlayer-plug-ins. Volstrekt onnodig.

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/21, 11:23:49 »
Uit de officiele documentatie op www.welkom Bij ubuntu.nl

gekke is ik zie wel de reclame VOOR de uitzending
Ik  zal de extra pluggins er uit halen.
Ronald

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/21, 11:25:47 »
Welkom bij Ubuntu.nl ???

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/21, 11:30:02 »
INDERDAAD

Ronald


Kan nu overigens WEL die webcams zien.

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/21, 11:30:45 »
Die website bestaat helemaal niet... Wat bedoel je nu?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/21, 11:34:24 »
heel veel extra plug-ins te installeren, die elkaar alleen maar tegenwerken.

Volgens mij kan dat niet. Er is altijd maar één plugin actief, bij het afspelen van een mediastroom. Hoe kunnen ze elkaar dan tegenwerken?

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/21, 11:37:50 »
Ik probeer RAAD op te volgen.
Als de RAADGEVERS het on eens zijn met elkaar wordt het voor een oude man erg moeilijk

Ronald

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/21, 11:38:58 »
Ze ik dus die pluggins weer aan???

Ronald

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/21, 11:42:43 »
heel veel extra plug-ins te installeren, die elkaar alleen maar tegenwerken.

Volgens mij kan dat niet. Er is altijd maar één plugin actief, bij het afspelen van een mediastroom. Hoe kunnen ze elkaar dan tegenwerken?
Bijvoorbeeld. Als ik de VLC-plug-in installeer en ik ga naar een website waarop een embedded videospeler staat, zie ik "waiting for video" en voor de rest gebeurt er helemaal niks. Schakel ik de VLC-plug-in uit, dan valt Firefox terug op de standaard plug-ins, die van Totem. Die werken dan perfect. Installeer ik ook MPlayer, dan valt Firefox terug op MPlayer als ik VLC uitschakel. MPlayer doet het dan meestal wel, maar heeft geen mooie controlbuttons (spelen/pauzeren), een slider om door te spoelen, een mogelijkheid om het volume te veranderen, de URL te kopiëren...

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/21, 11:46:32 »
Nos journal werkt.
Heb verbinding op smal band gezet.
Dacht breedban te hebben met TELFORT TOT 20mb

RTL werkt niet


Heb nu de windows media player plugin ook uit
Ronald

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/21, 11:48:51 »
Als ik de windows mediaplayer plugin uit zet ook geen JOURNAAL


Ronald

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/21, 11:56:55 »
Kun je alsjeblieft wat duidelijker zijn? Ik snap geen snars van je verhaal :| Welk journaal bedoel je nu? RTL, NOS? Op Welke website is dat? Waar heb je die handleiding voor het installeren van multimediasoftware nu gevonden?

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/21, 12:04:01 »
Het NOS journaal kan ik nu ineens WEL zien!!!

Uitzending gemist NIET


RTL NIET

Ronald

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/21, 12:07:47 »
silverlight pluggin aan gezet,en nu doet uitzending gemist het ook???


En ik moest die pluggins allemaal UITZETTEN???


Ronald

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/21, 12:09:38 »
Sorry, maar ik geef op. Als je niet eens wat informatie wil geven over je probleem als ik dat een paar keer vraag, dan hoef je geen hulp meer van mij te verwachten.

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/21, 12:14:05 »
Als ik op de site van uitzendinggemist een video aanklik, opent die eerst in de Windows-Media-plugin van Totem. Ik kan ook klikken op Bekijken in Silverlight. Echter, bij mij is ook de VLC-plugin in de browser geïnstalleerd maar werkt niet tegen.

In een eerder posts gaf ik een link naar Moonlight 2 Bèta 8. Die moet absoluut geïnstalleerd zijn, NIET versie 1. Installeer die dus eerst.
Citaat van: Gymnasiast
Voor RTL heb je in ieder geval Moonlight nodig, de open sourceversie van Silverlight. Ga daarvoor naar http://go-mono.com/moonlight-beta/ en klik op de knop onder Download the plugin.
En misschien kun je ook even in je adresbalk about:plugins typen en de inhoud van dat venster kopiëren en plakken tussen [ code] en [ /code] (zonder de spaties)?
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline Tom

  • Lid
Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/21, 12:31:59 »
heel veel extra plug-ins te installeren, die elkaar alleen maar tegenwerken.

Volgens mij kan dat niet. Er is altijd maar één plugin actief, bij het afspelen van een mediastroom. Hoe kunnen ze elkaar dan tegenwerken?
Bijvoorbeeld. Als ik de VLC-plug-in installeer en ik ga naar een website waarop een embedded videospeler staat, zie ik "waiting for video" en voor de rest gebeurt er helemaal niks. Schakel ik de VLC-plug-in uit, dan valt Firefox terug op de standaard plug-ins, die van Totem. Die werken dan perfect. Installeer ik ook MPlayer, dan valt Firefox terug op MPlayer als ik VLC uitschakel. MPlayer doet het dan meestal wel, maar heeft geen mooie controlbuttons (spelen/pauzeren), een slider om door te spoelen, een mogelijkheid om het volume te veranderen, de URL te kopiëren...
Qua mogenlijk heden ontlopen VLC en Totem elkaar niet meer.
Dus eigenlijk heb je VLC niet meer nodig en Mplayer al helemaal niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #20 Gepost op: 2009/11/21, 13:15:22 »
Geachte CUMULUS.

Ik ben er niet op uit iemand tegen de haren te strijken zeker mensen niet die mij willen helpen.

SORRY


Het probleem is dat ik nu alleen nog maar rTL uizendingen van de RTL website niet kan zien.
Nou het zij zo.
DE rest nos journaal en uitzendinggemist site wel.
Dit na allerlei pluggins uit en aan zetten op raad van deze site.
Ik ben nu zo ver en laat de rest zitten,zal wel aan KARMIC liggen want met JAUNTY geen probleem.

Ronald

« Laatst bewerkt op: 2009/11/21, 13:24:55 door rvanrookhuizen »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #21 Gepost op: 2009/11/21, 17:05:08 »
heel veel extra plug-ins te installeren, die elkaar alleen maar tegenwerken.

Volgens mij kan dat niet. Er is altijd maar één plugin actief, bij het afspelen van een mediastroom. Hoe kunnen ze elkaar dan tegenwerken?
Bijvoorbeeld. Als ik de VLC-plug-in installeer en ik ga naar een website waarop een embedded videospeler staat, zie ik "waiting for video" en voor de rest gebeurt er helemaal niks. Schakel ik de VLC-plug-in uit, dan valt Firefox terug op de standaard plug-ins, die van Totem. Die werken dan perfect. Installeer ik ook MPlayer, dan valt Firefox terug op MPlayer als ik VLC uitschakel. MPlayer doet het dan meestal wel, maar heeft geen mooie controlbuttons (spelen/pauzeren), een slider om door te spoelen, een mogelijkheid om het volume te veranderen, de URL te kopiëren...

OK... Maar dat betekent dan alleen, dat VLC iets niet kan afspelen, terwijl Totem dat wel kan. Ze werken elkaar niet *tegen*.

Concreet betekent dat in de praktijk, dat je af en toe wil "spelen" met het aan- en uitzetten van plugins, om iets te kunnen afspelen.

Afzien van VLC is geen optie, want soms is er iets, dat VLC wel, en Totem weer niet kan afspelen. Ik heb daar overigens zo gauw geen concreet voorbeeld van, maar ik ben dit in de praktijk wel tegengekomen.

Offline ivo

  • Lid
Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #22 Gepost op: 2009/11/21, 21:06:46 »
Voor RTL heb je in ieder geval Moonlight nodig, de open sourceversie van Silverlight. Ga daarvoor naar http://go-mono.com/moonlight-beta/ en klik op de knop onder Download the plugin.

Met Opera 10.10 kan ik zowel NOS journaal als RTL Uitzendinggemist zien zonder dat ik Moonlight heb geinstalleerd.

EDIT:
Met FireFox ook trouwens.

Wie schept duidelijkheid in wat nu waar voor nodig is?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/21, 21:12:20 door ivo »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #23 Gepost op: 2009/11/21, 22:00:14 »
Dat betekend geen Firefox maar Opera?

Ik heb nu 64bit Karmic voor de 7e keer opnieuw geïnstalleerd ,al ik alleen de restricted extras van UBUNTU er bij doe,doet alles het,Journaal,uitzending gemist en de wereld cams.

Dus afblijven ,niets mee doen.
Maar dat is toch ook de bedoeling van Linux niet?

Ronald

Offline Tom

  • Lid
Re: Geen Journaal en uitzending gemist
« Reactie #24 Gepost op: 2009/11/21, 22:13:13 »
Dat betekend geen Firefox maar Opera?

Ik heb nu 64bit Karmic voor de 7e keer opnieuw geïnstalleerd ,al ik alleen de restricted extras van UBUNTU er bij doe,doet alles het,Journaal,uitzending gemist en de wereld cams.

Dus afblijven ,niets mee doen.
Maar dat is toch ook de bedoeling van Linux niet?

Ronald
Als alles het doet , dan voor de rest gewoon afblijven en genieten mooi toch. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.