Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?  (gelezen 35030 keer)

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #50 Gepost op: 2014/11/13, 14:28:03 »
In heel de Meenten is het geduwd van af het midden van de straat!Ze hoeven dan alleen maar even in de kruipruimte.Tja,misschien was het een ander bedrijf bij jou..

Dat klopt, dat heb ik toen gezien op de Grasmeent toen ze daar bezig waren. En eveneens hier in De Werven (minus onze straat dus).

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #51 Gepost op: 2014/11/13, 14:30:31 »
Maar dan snap ik nog niet waarom ze het dan niet in heel Almere zo gedaan hebben,kost veel minder tijd en dus kosten..En geen gezeur van een zekere Femke met een kapotte voortuin.. =D =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #52 Gepost op: 2014/11/14, 09:27:44 »
In heel de Meenten is het geduwd van af het midden van de straat!Ze hoeven dan alleen maar even in de kruipruimte.Tja,misschien was het een ander bedrijf bij jou..

Verder denkend is dat misschien ook zo omdat het bij ons wat aparter is.De meterkast zit in lijn met de schuur,en is een meter hoger dan de straat,of was een meter hoger.Dus ze konden ook niet een stuk tuin open graven..

Hebben jullie in het midden van de straat een grote kast staan waar de verdeel modules inzitten voor de glasvezel kabels ??
Of is die kast inmiddels omver gereden ?

Juist.

In iedere wijk staat een kast (en) en vanaf de kast moet er glasvezel getrokken worden, in mijn geval Lijbrand - XMSnet .
Die kast stond ruim 100 meter van mijn huis, hier de straat uit, rechtsaf, dan weer de straat uit en dan linksaf...
En die geul hebben ze moeten graven, inclusief eerst de stoeptegels eruit halen.
De kabel komt idd de kruipruimte in en dan omhoog de meterkast in alwaar hij aangesloten word in een modem.

Gandyman, nogmaals.....(lezen!) Almere kreeg het gratis van de gemeente. Dus alles van de straat tot in je voortuin en in de meterkast was gratis.

je moest wel intekenen zodat ze wisten wie het wel wilde en wie niet.
Er zullen wel te weinig intekenaars in vistaus zijn straat zijn geweest!

Citaat
Je kon achteraf niet zeggen, oh ja, ik wil ook wel, want dan moest je het zelf betalen.
Precies dat bedoel ik, en daar had ik het dus over, vistaus wil nu wel glasvezel en zal dus ff doekoes op tafel moeten leggen.


Citaat
Wat ik wel raar vind is dat de woningbouw dus voor zijn huurders heeft aangegeven het niet te willen. Daar komt het op neer.
Zie boven te weinig of geen intekenaars.

Citaat
En dus moet je de gemeente aansprakelijk stellen voor de geleden "schade", of te wel voor zaken die je graag wilt maar door de woningbouw nu zelf moet betalen.
Dat zou ik in een brief stellen. Van mij waren ze nog lang niet af wat dat betreft. Ik kan mij daar in vastbijten, dat wil je niet weten.  ;)
De gemeente heeft hier geen ruk mee te maken, de woningbouw vereniging heeft het niet goed geregeld dus moeten zij het opknappen....

Doen zij het niet en wil je toch glasvezel ?
Dan zul je toch geld op tafel moeten gooien en het zelf betalen zoals ik al meerdere keren zij.

Ik snap het dus prima, echter het probleem is dat ik niet echt word begrepen.............?  lijkt mij ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Frederik

  • Gast
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #53 Gepost op: 2014/11/14, 10:01:52 »
Maar we gaan wel heel offtopic hahahah!!

Laat je niet weerhouden door te gaan, het is héérlijk lezen, deze soap :)

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #54 Gepost op: 2014/11/14, 10:50:50 »
Gandyman,tuurlijk moesten ze in het midden van de straat(bij mij het fietspad) wel een gleuf graven,maar meer niet.Waar die verdeelkast staat is me een raadsel..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #55 Gepost op: 2014/11/14, 12:00:06 »
@Gandyman: Blijkbaar snap je het nog steeds niet. Doekoes maakt helemaal niet uit. Wij hebben zelfs aangegeven bij de wethouder alsnog te willen betalen maar ze blijven volhouden dat het onmogelijk is om de kabel te trekken. Te weinig intekenaars waren er sowieso niet, bijna heel de straat wilde het. De woningbouw heeft er, zoals ik al zei, weinig mee te maken want de gemeente heeft het eindoordeel over onze woningen daar zij de eigenaar zijn. Maar goed, als de gemeente dus zelfs anno 2014 tegen betaling niet alsnog ons wil aansluiten, dan is er dus toch iets anders aan de hand. Maarja, ook daar zal je wel weer een antwoord voor klaar hebben... Laat ook maar zitten, want zo komen we nergens.
Feit is dat de gemeente toen niet en nu niet, gratis of tegen betaling, onze woningen wil aansluiten. En Joost mag weten wat daar de werkelijke reden van is.

Verder femke +100
« Laatst bewerkt op: 2014/11/14, 12:04:54 door Vistaus »

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #56 Gepost op: 2014/11/15, 00:12:54 »
Feit is ook dat de gemeente niks meer over het netwerk te vertellen hebben,het werd Reggefiber en is nu KPN!!!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #57 Gepost op: 2014/11/15, 10:32:46 »
@Gandyman: Blijkbaar snap je het nog steeds niet. Doekoes maakt helemaal niet uit. Wij hebben zelfs aangegeven bij de wethouder alsnog te willen betalen maar ze blijven volhouden dat het onmogelijk is om de kabel te trekken. Te weinig intekenaars waren er sowieso niet, bijna heel de straat wilde het. De woningbouw heeft er, zoals ik al zei, weinig mee te maken want de gemeente heeft het eindoordeel over onze woningen daar zij de eigenaar zijn. Maar goed, als de gemeente dus zelfs anno 2014 tegen betaling niet alsnog ons wil aansluiten, dan is er dus toch iets anders aan de hand. Maarja, ook daar zal je wel weer een antwoord voor klaar hebben... Laat ook maar zitten, want zo komen we nergens.
Feit is dat de gemeente toen niet en nu niet, gratis of tegen betaling, onze woningen wil aansluiten. En Joost mag weten wat daar de werkelijke reden van is.

Verder femke +100

Joost en Ik snappen het prima, misschien kan Joost het je beter uitleggen ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #58 Gepost op: 2014/11/15, 11:54:50 »
@femke98: +1 w.b.t. de uitleg richting Gandyman etc.

W.b.t. je artikelen: we wonen wel op een galerijwoning, maar we hebben geen benedenbuurman (onder ons is toevallig een stukje waar geen woning is). Dus ik denk dat het inderdaad helaas neerkomt op dat artikel van die onenigheid... jammer, dat wel :(

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #59 Gepost op: 2014/11/15, 12:45:57 »
Vreemd,meestal zitten de meterkasten op dezelfde plek boven elkaar,omdat dat ook gewoon makkelijker is om de andere kabels naar boven te trekken.Begrijp er nog steeds niks van..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #60 Gepost op: 2014/11/16, 10:01:14 »
@femke98

Heel lief dat je het probeert uit te leggen maar dat hoeft niet want ik weet hoe het in elkaar steekt.
feit is dat jullie mij nog steeds niet begrijpen.

BTW ik zit zelf ook bij XMS wat inmiddels is overgenomen door Telfort.

Als vistaus telfort of KPN belt zal de aanbieder voor het aanleggen van de glasvezel/kabel zorgen daar hoef je zelf niets voor te doen.
JA DUH daar zal je wel voor moeten betalen, nix krijg je voor nix
En dat je door dit gedoe zonder zit is jammer, maar als je zelf dokt krijg je het gewoon..

Hoe mooi in dat 1e artikel al staaft wat ik al een paar x gezegd hebt, "de gemeente heeft hier nix mee te maken"  die gaat geen kabel weigeren, het gaat ook hier weer om centjes over wie hoeveel krijgt om de glasvezel/kabel in te grond te graven.

Dus niet zeggen dat ik het niet snap...  :evil:

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #61 Gepost op: 2014/11/16, 20:36:23 »
Ik ook...  =D

Daarom negeerde ik dat "verhalen gedoe" want dat heeft hetzelfde effect als zuigen op een kiezelsteen.......

Gewoon geld op tafel gooien en Telfort de opdracht geven en klaar, misschien als de straat collectief meewerkt dat er nog korting inzit...
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #62 Gepost op: 2014/11/16, 20:48:56 »
Jammer alleen dat je het genegeerd hebt, anders had je wel gelezen dat ik ook schreef dat we hadden aangeboden aan de gemeente en ISP's om te betalen voor de aansluiting maar toch zeggen ze nee. Zo simpel als jij het stelt is het dus niet.