Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke android telefoon  (gelezen 33555 keer)

Welke android telefoon
« Gepost op: 2011/03/07, 21:29:06 »
Mijn oude (Windows Mobile) telefoon is dringen aan vervanging toe, ik zoek een goede android phone met volgende specificaties:

-Bellen en SMS-en (duh!)
-Vlotte toegang tot internet, zeker: gmail, facebook, dit forum, ...
-3g internet kunnen delen, via de kabel die aan de computer hangt, of via wifi
-GPS-ontvanger
-Android (zeker 2.x)

Weet iemand welke ik best kan kopen? En waarom?
Is het hiervoor echt nodig om 500EUR uit te geven aan een galaxy S of aan een HTC desire, of kunnen goedkopere toestellen dit ook aan?
Dit staat niet in vraag en aanbod omdat ik een nieuw toestel wil kopen.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/07, 21:40:57 door Ward De Ridder »
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/07, 21:50:22 »
Als je een vloeiende ervaring wilt moet je toch echt aan een high-end telefoon als de Galaxy S of de Desire HD gaan denken ja.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Welke android telefoon
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/07, 21:58:18 »
een [tweedehands] Hero met root en een alternatieve Romm kan je dit ook geven,
met Froidvillian draai ik naar volle tevredenheid en behoef niets meer.

Offline simthadim

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/07, 22:03:13 »
het licht er aan hoe vloeiend jouw ervaring moet zijn. Bij erg vloeiend: Toch high end toestellen. Anders kan je wel een generatie eerder kijken (even geen toestellen in mijn hoofd).

Indien jouw ervaring NOG vloeiender moet zijn: wacht 1-3 maanden. Deze maanden komen de nieuwste generatie Android toestellen uit, zoals de Samsung Galaxy S2 (Mei) en de LG optimus prime (eind maart)... beiden DUAL CORE smartphones.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/07, 22:35:46 »
Samsung Galaxy S/Ace
LG Optimus Speed 2x
Motorola Milestone 2
Motorola Atrix (alleen die komt pas volgende maand)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/07, 23:05:48 »
Of een Google Nexus S. Ontzettend geile telefoon, met pure Android er op. Vloeiender kan bijna niet. Betaal je wel voor, trouwens.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/07, 23:12:44 »
Maar ook die moet nog naar Nederland en België komen, net als de Motorola Atrix die ik noemde. Hoewel de Atrix nu wel in Duitsland is, dus evt. kun je hem vanaf daar bestellen, is goedkoper dan vanuit Amerika plus je kunt de Duitse versie nog gebruiken hier ook in tegenstelling tot de Amerikaanse.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/08, 00:27:55 »
Zo te lezen kan ik beter nog even wachten tot de zomer, dan kan ik ofwel die nieuwe modellen voor de zelfde prijs kopen, of misschien de eerste generatie galaxy s of zo goedkoper.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/08, 01:41:44 »
Beter geen Galaxy S, die ROM die daar op staat is zo instabiel als een, ehh, Windows Mobiletelefoon. Of je moet 'm gaan updaten naar 2.2.1 (met Kies, via Windows), dan rooten en lagfixen, of gewoon flashen en er een andere ROM op zetten, dan werkt 'ie prima.

Just my 42100 cents.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/08, 04:18:33 »
Deze maand komt abdroid 2,3 voor de Galaxy S


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke android telefoon
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/08, 08:39:19 »
De HTC Desire bevalt mij prima en kan m.i. meer dan die van Apple !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Welke android telefoon
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/08, 09:22:52 »
Ron +1

Na bijna een jaar desire nog nooit spijt gehad heerlijk apparaat.

De oude magic van mijn vriendin reeds voorzien van cyanogen 6.1.0 en zie daar een oude low end met een verse en soepele 2.2 andoid! Misschien een idee om zo een oudere telefoon op te waarderen. Wellicht een goedkopere optie!
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: Welke android telefoon
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/08, 10:39:33 »
Verschillen meningen nogal over kennelijk. Ik was niet zo blij met mijn Desire en ik heb nu sinds september een Motorola Milestone XT720 (waar ik bijna verliefd op ben, kun je nagaan :)) en mijn moeder heeft nu de Desire, maar ook zij is er niet zo tevreden over.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/08, 10:52:55 »
Samsung Galaxy S is leuk, heb zelf een goedkopere Samsung Apollo. Persoonlijk vind ik Samsung wat traag met updates uitbrengen. Zo draait u nu nog steeds op Android 2.1
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline simthadim

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/08, 11:16:46 »
Samsung Galaxy S is leuk, heb zelf een goedkopere Samsung Apollo. Persoonlijk vind ik Samsung wat traag met updates uitbrengen. Zo draait u nu nog steeds op Android 2.1

Om daar nog heel even op in te gaan: In het begin waren er enorme problemen met de GPS chip van de Galaxy S. Ondanks aandringen van mensen heeft het tot NOVEMBER geduurt totat er iets los kwam van Samsung behalve het standaard: "We kijken of er iets mis is, en als dat zo is dan zullen we eraan werken." Ik wil niet zeggen dat andere fabrikanten niet langzaam zijn, maar mijn ervaring met Samsung (en hun Galaxy S) was erg slecht wat betreft support & updates.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/08, 12:25:11 »
Deze maand komt abdroid 2,3 voor de Galaxy S
Dus? Dat maakt het gebruikte filesystem niet minder langzaam. Het brengt alleen wat nieuwe functies en bugfixes.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/08, 13:50:15 »
Verschillen meningen nogal over kennelijk. Ik was niet zo blij met mijn Desire en ik heb nu sinds september een Motorola Milestone XT720 (waar ik bijna verliefd op ben, kun je nagaan :)) en mijn moeder heeft nu de Desire, maar ook zij is er niet zo tevreden over.

Toen ik vorige zomer een rondvraag deed was je nog zo te spreken over je Desire silver.
Heb deze inmiddels gekocht en ben zeeeeeer te spreken over dit toestel, net als Ron.

Dit is de eerste Desire, en die kan je nu goedkoop scoren bij http://www.studentmobiel.nl/gsmshop/product/7418/htc-desire?plan_id=128&provider_id=5 voor €353,-
Er komt een Desire S uit maar die heeft nauwelijks verbeteringen over het origineel.
Als je voor een relatief lage prijs een high-end wil, kan ik de Desire aanbevelen.
Ter vergelijking, de Desire HD heeft bijkans dezelfde specificaties en kost dik 450 euro.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/08, 14:00:41 »
Ja, ik was erover te spreken in vergelijking met mijn SE Satio die ik toen had (op de camera na dan). Maar verder niet bepaald hoor.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/08, 14:41:28 »
Niet om te flamen, maar wat bevalt je dan niet aan de Desire?
Ik kan de Desire aanraden, is goedkoop te krijgen en bied de volledige ervaring. (komt ver boven de iPhone uit als je het mij vraagt).
Vrijwel alle apps werken, hij is zeer snel, scherm is goed en precies etc..  (en goede Internetervaring, flash werkt ook prima)

Enige nadeel is de batterijduur, ik moet hem wel elke nacht opladen.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Welke android telefoon
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/08, 15:02:38 »
Voor mijn moeder de batterijduur en Sense, en voor mij ook eigenlijk wel. Zelfs nu er een heel zuinige ROM op draait gaat ie niet zo lang mee. En dat is wel vervelend natuurlijk. Verder vind ik de kwaliteit wat tegenvallen (met name de camera, maar ook in hoe ie in je hand ligt).

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke android telefoon
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/08, 15:17:27 »
komt ver boven de iPhone uit als je het mij vraagt
Zeker v.w.b. gebruikers vriendelijkheid.
Daarbij zijn hier een hoop apps gratis !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/08, 15:58:31 »
Voor mijn moeder de batterijduur en Sense, en voor mij ook eigenlijk wel. Zelfs nu er een heel zuinige ROM op draait gaat ie niet zo lang mee. En dat is wel vervelend natuurlijk. Verder vind ik de kwaliteit wat tegenvallen (met name de camera, maar ook in hoe ie in je hand ligt).

Niet om te zeuren  :) Maar ik vind hem juist robuust aanvoelen. Afijn, ieder zijn mening  ;)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/08, 16:01:16 »
Is allemaal een kwestie van gewenning denk ik. Ik vond mijn plastic Galaxy S eerst ook heel goedkoop en chinees aanvoelen, dat heb ik nu ook niet meer.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #23 Gepost op: 2011/03/08, 16:09:23 »
Het gaat mij er niet om hoe ie voelt, het gaat er mij om hoe ie in de hand ligt. Voor mijn part was ie van karton gemaakt, zal mij een worst wezen, het gaat mij er om dat een telefoon lekker in de hand moet liggen.

Offline bwmchris

  • Lid
    • mobile vikings
Re: Welke android telefoon
« Reactie #24 Gepost op: 2011/03/08, 16:34:58 »
ikzelf heb ook de goedkopere apollo van samsung en die draait toch zeer vlot zeer tevreden over zeker omdat hij maar 199 € gekost heeft. nag gee spijt van deze aankoop gehad. batterij zou inderdaad wat beter mogen zijn daar kunnen ze van apple nog iets leren.
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi