Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade naar 7.04 mislukt  (gelezen 1004 keer)

Offline Korah

  • Lid
upgrade naar 7.04 mislukt
« Gepost op: 2007/09/03, 16:19:14 »
via Adept een algemene upgrade gedaan.
daarna via Manage Repositories een upgrade gedaan.
waarbij een wizzard aangaf dat 7.04 feisty fawn klaar lag.

Tijdens de distrubution upgrade gaf hij de volgende error
faled to fetch
http://securty.ubuntu.com/ubuntu/dists/feisty-security/restricted/binary-i386/packages.gz

gzip gaf de foutcode 1 terug

ik heb dit nu enkele malen geprobeerd maar steeds dezelfde foutcode
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

upgrade naar 7.04 mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/03, 18:11:39 »
Het is zowiezo het beste om bij elke nieuwe versie-update een "fresh install" te doen. Gewoon de Live-cd van de versie die je wilt downloaden en branden of (volledig gratis) bestellen via Shipit https://shipit.ubuntu.com/ en opnieuw installeren. Heb je nooit problemen mee.
Soms kan het zijn dat bij een upgrade de software niet meer compatibel is ;)

Succes Q.

Offline Korah

  • Lid
upgrade naar 7.04 mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/03, 22:29:42 »
oke, maar dan moet je wel ieder half jaar een nieuwe versie installeren, toch?
Op zich hoeft dat het probleem nog niet te zijn, maar wel dat je dan alles ook weer, qua functies en voorkeuren moet her-instellen.
Oftewel een hoop werk, of heb ik het nu mis?
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

upgrade naar 7.04 mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/03, 22:32:59 »
Citaat van: Korah
oke, maar dan moet je wel ieder half jaar een nieuwe versie installeren, toch?
Op zich hoeft dat het probleem nog niet te zijn, maar wel dat je dan alles ook weer, qua functies en voorkeuren moet her-instellen.
Oftewel een hoop werk, of heb ik het nu mis?
Je kan je Home map behouden, hierin staan je bestanden en de instellingen/voorkeuren van je programma's.
Het gemakkelijkste is zelfs om gewoon een home-partitie aan te maken. Dan installeer je gewoon de nieuwe versie en kies je tijdens de installatie die partitie als home.

upgrade naar 7.04 mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/04, 16:34:28 »
Als je de home-map behoudt duurt de installatie niet meer als een uurtje, je laat gewoon je computer staan en gaat iets anders doen.

wr19026

  • Gast
upgrade naar 7.04 mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/04, 16:43:27 »
Ik weet dat het makkelijker is/aangeraden wordt om een clean install te doen, maar ik heb vanaf Dapper al geupgrade zonder enig probleem.

Als ik heel eerlijk ben ik het eigenlijk ook een beetje dwaas vinden als je niet zou kunnen upgraden mits je "standaard" repos gebruikt. Om te beginnen bestaat die mogelijkheid nu eenmaal, en ten tweede is het, als je alleen standaard door de repos ondersteunde software gebruikt, geen rocket science vind ik.

Offline Korah

  • Lid
upgrade naar 7.04 mislukt
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/04, 23:09:00 »
Citaat van: Q.
Als je de home-map behoudt duurt de installatie niet meer als een uurtje, je laat gewoon je computer staan en gaat iets anders doen.
oftewel ik kopieer de map met mijn gebruikersnaam even richting mn usb?!
even voor mijn beeldvorming, daar staan dus alle persoonlijke veranderingen in die ik met bepaalde programma's gemaakt heb?!

Citaat van: wr19026
Als ik heel eerlijk ben ik het eigenlijk ook een beetje dwaas vinden als je niet zou kunnen upgraden mits je "standaard" repos gebruikt. Om te beginnen bestaat die mogelijkheid nu eenmaal, en ten tweede is het, als je alleen standaard door de repos ondersteunde software gebruikt, geen rocket science vind ik.
en hoe mag ik dat dan doen?!
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
upgrade naar 7.04 mislukt
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/04, 23:13:18 »
Schone herinstallatie (met formatteren en al) van een nieuwe versie, is echt beter dan opwaarderen van een oude versie. Bij elk besturingssysteem onder de zon.

In je /home/gebruikersnaam staan niet alleen al je persoonlijke documenten, foto's en dat soort zaken (Mijn Documenten van Windows), maar ook nog eens alle instellingen van alle programma's. Waaronder ook je e-mails, je bureaublad en dat soort dingen.

Die staan in verborgen mappen met een punt voor de naam (voorbeeld: .mozilla). Maak die eerst zichtbaar (Beeld - verborgen bestanden tonen).

Kopieer dan alles wat je wil op je USB geheugenstaaf en pomp het over in de nieuwe /home/gebruikersnaam van de nieuwe installatie.

Groet, Pjotr.

Offline Korah

  • Lid
upgrade naar 7.04 mislukt
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/05, 23:47:29 »
Ik snap het, thanks voor het meedenken allen!
Ik zal binnenkort de nieuwe versie eens installeren.
Maar eerst ga ik nog even de huidige versie wat beter proberen te begrijpen.
Jullie horen denk ik nogwel van me! ;)
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04