Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Theme installatie  (gelezen 1304 keer)

Offline vis

  • Lid
Theme installatie
« Gepost op: 2007/08/09, 22:03:01 »
Ik wil graag de volgende theme installeren:

http://kde-look.org/content/show.php/NuoveXT+Theme?content=60895

Heeft iemand ervaring met deze theme? Ik kom er namelijk echt niet uit. Het enige wat ik kan installeren is het kleurenschema en de background. Maar voor de rest komt ik er niet uit. Ik heb wel een kth bestand, maar deze is qua grootte 0 (nul). Ook snap ik geen hout van zijn uitleg op de website (zie hierboven). Elke komma die verkeerd kan staan, staat verkeerd.

hosti

  • Gast
Theme installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/09, 23:41:03 »
dit "thema" bestaat enkel uit iconen, een wall en splash-screen, geen *.theme file voor KDE. Hij gebruikt een ander thema voor de windowmanager en heeft een emerald-window-titlebar.

Offline vis

  • Lid
Theme installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/10, 14:23:43 »
Bedankt voor je reactie, ben nog even verder wezen stoeien. Ik laat het maar zoals het nu is, ziet er ook wel leuk uit.

Theme installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/10, 17:47:02 »
LOL, dat heb ik ook. Van allerlei thema's geprobeert, maar uiteindelijk kom ik toch weer bij Human uit.....

hosti

  • Gast
Theme installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/10, 23:20:47 »
LOL, die heb ik bijna in geen jaren meer gezien. Voor de Gnome-liefhebbers: probeer

1) "carbonit"
2) "OrangeLiNstaBlackPlastic" -> Human gerelateerd, maar dan beter
3) g5-ish
4) Schwermetall  (supercool)
...eens ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Theme installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/11, 01:28:01 »
Schwermetall is inderdaad wel mooi, heavy metal is sowieso prima ;)
Gisteren nog een update van geweest trouwens.

Ik vind alleen de vensterrand, met name de bovenste balk niet echt mooi/handig. Ik zie graag verschillende kleuren als een window actief/inactief is.

Offline vis

  • Lid
Theme installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/11, 01:34:58 »
Ik ben toch nog even verder gegaan met de theme, waarmee ik dit topic begon. Alles draait nu, behalve het iccontje om het menu mee te openen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

http://kde-look.org/content/show.php/NuoveXT+Theme?content=60895

Hier staat namelijk wel een uitleg, maar snap er echt bijzonder weinig van. Kan iemand mij helpen om het iccontje op de goede plek te krijgen? De volgende bestanden zitten er bij:

NuoveXT-button.mng
NuoveXT-button.png

Waar moet ik deze bestanden plaatsen?

hosti

  • Gast
Theme installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/12, 00:05:17 »
Dat staat er dus:

"Copy the .mng file into your /home/"username"/.kde/share/apps/kicker/pics
if the pics dir does not exist create it, then rename it kmenu_basic.mng and copy it, rename the copy kmenu_flipped.mng. Then remove the kickoff menu and place it back on the panel. "

kopieer die mng file naar je home folder /home/weetikwathierstaat/.kde.share/apps/kicker/pics/

als die dir niet bestaat maak die dan aan. hernoem die icon file "kmenu_basic.mng". kopieer  en plak dit bestandje en hernoem deze kopie  "kmenu_flipped.mng". Als laatst dien je je start menu van je werkbalk af te gooien. Plaats deze vervolgens terug en voila.

Kind kan de was doen?! ;)

Offline vis

  • Lid
Theme installatie
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/13, 17:28:15 »
Bedankt, het is mij eindelijk gelukt. Ik heb ook de maker van deze theme gemaild en hij komt met en verbeterde en makkelijkere versie voor diegene, die deze ook willen hebben.

Theme installatie
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/13, 22:51:17 »
Citaat van: Johanvd
Schwermetall is inderdaad wel mooi, heavy metal is sowieso prima ;)
Gisteren nog een update van geweest trouwens.

Ik vind alleen de vensterrand, met name de bovenste balk niet echt mooi/handig. Ik zie graag verschillende kleuren als een window actief/inactief is.
Even bekeken: Schwermetall.
Inderdaad mooi! Zoiets heb ik al die tijd gezocht - soort silver-achtige thema. Ziet er strak uit, behalve de venster-randen dan, beetje ouderwets.