Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Starter maken in Unity 11.04 ( OPGELOST )  (gelezen 3341 keer)

Offline Ed

  • Lid
Starter maken in Unity 11.04 ( OPGELOST )
« Gepost op: 2011/05/14, 17:17:14 »
Ik kan een starter aanmaken op het bureaublad, die kan ik verslepen naar de zijbalk en dat werkt.
Maar dan wil ik natuurlijk wel die starter van het bureaublad hebben maar dan verdwijnt ook de starter uit de zijbalk.
Ik heb het ook geprobeerd via het hoofdmenu om een nieuw item aan te maken en dan te verslepen naar de zijbalk, lukt ook niet.
Ik kan ook de werkblad wisselaar niet omhoog verplaatsen op de zijbalk.
Wie weet de oplossing.

Gr Ed

« Laatst bewerkt op: 2011/05/14, 18:40:21 door Ed »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Starter maken in Unity 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/14, 17:50:43 »
Ik heb het probleem dat ik geen wine programma's kan toevoegen op de werkbalk (zie link) maar dankzij jouw genoemde methode lukt het nu wel. Slepen van m'n wine koppelingen naar de werkbalk lukte dus niet...  maar je hebt gelijk: als je de starter weer verwijderd van het bureaublad is ook de koppeling van de werkbalk verdwenen. 

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/programma%27s-onder-wine-toevoegen/msg726593/#msg726593

Offline Ed

  • Lid
Re: Starter maken in Unity 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/14, 17:57:52 »
Als ik inlog en dan kies voor Ubuntu klassiek en ik maak daar mijn starters aan en daarna sluit ik af en log weer bij Unity in dan staan ze keurig in de zijbalk, het gaat hier om woordenboeken via wine.
Het geld ook voor alle andere programma's die ik in de klassieke uitvoering op de bovenbalk heb staan, die worden in Unity keurig in de zijbalk ingedeeld.

Gr Ed

Offline vanadium

  • Lid
Re: Starter maken in Unity 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/14, 18:26:09 »
Dit is een duidelijk voorbeeld van de nog zeer ruwe kantjes hier en daar aan Unity.

Een icoon in de Unity launcher verwijst naar een *.desktop bestand. Desktop bestand weg = icoon weg.

Oplossing: sleep je starter eerst naar .local/share/applications, en van daar naar je Unity launcher.

Offline Ed

  • Lid
Re: Starter maken in Unity 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/14, 18:38:51 »
Dit is een duidelijk voorbeeld van de nog zeer ruwe kantjes hier en daar aan Unity.

Een icoon in de Unity launcher verwijst naar een *.desktop bestand. Desktop bestand weg = icoon weg.

Oplossing: sleep je starter eerst naar .local/share/applications, en van daar naar je Unity launcher.


Bedankt Vanadium , dat is de oplossing.

« Laatst bewerkt op: 2011/05/14, 18:43:19 door Ed »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Starter maken in Unity 11.04 ( OPGELOST )
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/14, 19:15:37 »
Vanadium ook namens mij bedankt voor je oplossing!! Ik heb gewoon een mapje aangemaakt en vanuit daar kan je inderdaad koppelingen toevoegen die ook blijven staan.
Ik vraag mij overigens wel af hoe jij aan zo'n enorme kennis komt over Ubuntu, nogmaals bedankt, Ubuntu 11.04 is weer een stukje gemakkelijker en leuker geworden  :D