Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hack door Chinezen  (gelezen 5119 keer)

Re: Hack door Chinezen
« Reactie #25 Gepost op: 2019/09/09, 18:47:38 »
Pas als er waardevolle info op een particuliere computer is gevonden ...
Dan zoeken ze echt wel die ene specifieke waardevolle particulier. Een target vinden ze zo. Dat kan ik zelfs als het moet en ik ben gewoon nedrlander  ^-^

Pas als er waardevolle info op een particuliere computer is gevonden dan zou een hacker (of inbreker) aan het werk worden gezet.
Hij zal toch eerst gehackt moeten worden voor ze weten of er waardevolle info op staat.

Neem nou maar van mij aan. Die wildschietende trojans worden vooral alleen gebruikt voor ddos aanvallen en massale fishingpogingen door kleine boefjes.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

nahjo

  • Gast
Re: Hack door Chinezen
« Reactie #26 Gepost op: 2019/09/09, 19:02:08 »
Neem nou maar van mij aan. Die wildschietende trojans worden vooral alleen gebruikt voor ddos aanvallen en massale fishingpogingen door kleine boefjes.
Neem maar van mij aan dat je hierin te beperkt denkt  :)
Aluhoedje: als de overheid een bericht laat uitgaan dat er cyberdreiging is voor bedrijven en dat die alert moeten zijn, is dat dan geen teken dat er verkeer is onderschept dat aangeeft dat er mogelijk (bedrijfs)spionage gaat plaatsvinden maar men (nog) niet weet wat het doel is? Lees bovenstaande berichten  ;)

Re: Hack door Chinezen
« Reactie #27 Gepost op: 2019/09/09, 19:57:43 »
Aluhoedje: als de overheid een bericht laat uitgaan dat er cyberdreiging is voor bedrijven en dat die alert moeten zijn, is dat dan geen teken dat er verkeer is onderschept dat aangeeft dat er mogelijk (bedrijfs)spionage gaat plaatsvinden maar men (nog) niet weet wat het doel is? Lees bovenstaande berichten  ;)

Gericht ja. De rest is te ruim (aluhoedje) denkend.
Als ze een bedrijf gaan spioneren snifferen ze gewoon de ingang ervan en zien ze ook wie in proberen te loggen. En dat gaan ze hacken. Dat is niet jij of ik random.
Maar ik blijf het niet herhalen. Verdiep je maar eens in hacken en hackers. Wel goed opletten, infosites van hackers en/of met kennis van zaken over hacken proberen je meestal meteen te hacken. =D
« Laatst bewerkt op: 2019/09/09, 19:59:53 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

nahjo

  • Gast
Re: Hack door Chinezen
« Reactie #28 Gepost op: 2019/09/09, 20:04:09 »
Aluhoedje: als de overheid een bericht laat uitgaan dat er cyberdreiging is voor bedrijven en dat die alert moeten zijn, is dat dan geen teken dat er verkeer is onderschept dat aangeeft dat er mogelijk (bedrijfs)spionage gaat plaatsvinden maar men (nog) niet weet wat het doel is? Lees bovenstaande berichten  ;)

Gericht ja. De rest is te ruim (aluhoedje) denkend.
Als ze een bedrijf gaan spioneren snifferen ze gewoon de ingang ervan en zien ze ook wie in proberen te loggen. En dat gaan ze hacken. Dat is niet jij of ik random.
Maar ik blijf het niet herhalen. Verdiep je maar eens in hacken en hackers. Wel opletten, sites van hackers proberen je meestal meteen te hacken. =D
Sorry partyrabbit maar het hacken is aan veranderingen onderhevig. Het is meer heimwee naar vroeger wat ik bij jou proef  :)
.

swake

  • Gast
Re: Hack door Chinezen
« Reactie #29 Gepost op: 2019/09/10, 09:01:10 »
Hoe gaan cybercriminelen hedendaags te werk ?
Via sociale media hacken ze personen hun bedrijfsprofiel die een topfunctie bekleden  en maken voor hun een nep profiel aan op naam van die persoon die zijn account via sociale media werd gehackt  en niemand merkt iets dat ze met een cybercrimineel te maken hebben .
Een twee maand geleden las ik in de krant online een artikel van een Belgische topminister dat zijn laptop op 6 maand tijd al 3 maal gehackt was . hij was er precies nog fier op ook .

swake

  • Gast
Re: Hack door Chinezen
« Reactie #30 Gepost op: 2019/09/10, 09:15:23 »
Hier moet je als minister enorm fier op zijn ! Zulke mensen moesten ze onmiddelijk achter de tralies zetten .  Die beseft niet dat hij medeplichtig is aan cybrecriminaliteit door zijn Facebook account te laten hacken .
https://www.gva.be/cnt/dmf20190812_04555823/minister-lokt-facebook-volgers-naar-frauduleuze-website-het-overkomt-me-elke-drie-a-vier-maanden?fbclid=IwAR3t2nvZpVrBMbIwZpT8vYauNQbDQBuGUhf_qIG0c4A4G-f4CNKfoEDMI1k

Re: Hack door Chinezen
« Reactie #31 Gepost op: 2019/09/11, 19:28:36 »
Sorry partyrabbit maar het hacken is aan veranderingen onderhevig. Het is meer heimwee naar vroeger wat ik bij jou proef  :)

Ik denk dat er iets mis is met je smaakpapillen.  ^-^
En ik heb nog nooit last gehad van heimwee.

Hoe gaan cybercriminelen hedendaags te werk ?
Via sociale media hacken ze personen hun bedrijfsprofiel die een topfunctie bekleden en maken voor hun een nep profiel aan op naam van die persoon die zijn account via sociale media werd gehackt  en niemand merkt iets dat ze met een cybercrimineel te maken hebben .

1/ een nepprofiel is geen hacken

Hier moet je als minister enorm fier op zijn ! Zulke mensen moesten ze onmiddelijk achter de tralies zetten .  Die beseft niet dat hij medeplichtig is aan cybrecriminaliteit door zijn Facebook account te laten hacken .
https://www.gva.be/cnt/dmf20190812_04555823/minister-lokt-facebook-volgers-naar-frauduleuze-website-het-overkomt-me-elke-drie-a-vier-maanden?fbclid=IwAR3t2nvZpVrBMbIwZpT8vYauNQbDQBuGUhf_qIG0c4A4G-f4CNKfoEDMI1k

2/ Een fishingwebsite is geen hacken.

3/ iedereen roept tegenwoordig maar dat hij gehackt is. Maar is vaak niet (echt) gehackt.
https://www.ad.nl/binnenland/help-ik-ben-gehackt-maar-niemand-mag-het-controleren~af9bdc1d/

...die me vertelde dat Chinezen bezig waren om mijn computer te hacken.

4/ computers hacken is zoooo old school. Sommigen zouden er heimwee naar krijgen.
En tegenwoordig niet eens zo makkelijk meer. Smartphones zijn vandaag de dag eerder doelwit, en een erg makkelijk doelwit.

Zelf je wachtwoord afgeven is géén hacken, en al helemaal niet hoe de grote partijen dat doen. Die gooien gewoon slepende netjes uit over specifieke kruispunten en ondervangen dat wat ze hebben willen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Theo71

  • Lid
Re: Hack door Chinezen
« Reactie #32 Gepost op: 2019/09/11, 23:03:31 »

4/ computers hacken is zoooo old school. Sommigen zouden er heimwee naar krijgen.
En tegenwoordig niet eens zo makkelijk meer. Smartphones zijn vandaag de dag eerder doelwit, en een erg makkelijk doelwit.


Smartphones zijn ook een beter doelwit, omdat er hele volksstammen alles op doen en bijna 24 uur per dag erop zijn aangesloten. Zelf heb ik wel zo'n ding, en gebruik hem dagelijks... als wekker.

Re: Hack door Chinezen
« Reactie #33 Gepost op: 2019/09/12, 12:26:28 »
...en zo lek als een mandje.  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore